Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Heb hier de vu duo met een motor erachter.

Als ik naar de hd zenders kijk van canal digital op 23.5 en neem bijvoorbeeld ned1hd op kan ik niet zappen naar rtl5hd

Heb tuner a als geavanceerd ingesteld rotor draaid hier naar alle satelieten die ik handmatig heb ingesteld , omdat hij met de usals niet werkt, deed hij eerst wel en met verschillende dreamboxen ook , maar zo op de ene dag niet meer op de vu ???? , maar daar ging de vraag niet over

tuner b staat als - doorlus naar tuner a

Neem ik bijvoorbeeld rtl5hd op kan ik niet ned 123hd zien.

Gr martis

Ps tuner is niet stuk , heb schotel op beide ingangen geprobeerd , maar probleem blijft

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

Geplaatst:

Dat klopt. Ned123 hd zitten op een andere transponder dan rtl5hd en moet dus via de andere tuner lopen, echter lukt dat niet als deze doorgelust staat, via de kabel word maar 1 transponder doorgegeven. Ik weet niet of het mogelijk is om met een motor en een twin lnb een werkende configuratie te krijgen.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

ja , je tweede tuner dient daarvoor.

maar als jij op twee verschillend transponders/sats wil kijken/opnemen dan moet je ook twee apart signalen hebben.

dus voor een vu+ duo die je wilt laten opnemen EN kijken terzelfde tijde naar verschillende sats heb je bv Twin lnb's nodig.

en ieder tuner uitgang van je vu+ duo moet dan naar zijn eigen diseqc die gestuurd word.

zo werkt een twin tuner nu eenmaal.

maar als je kijkt naar een zender die ook bij dezelfde sat EN transponder zit, dan kan je dat doen, maar helaas gebeurt dit niet teveel.

Geplaatst:

Volgens mij eerder met de 7025+ dreambox geen last van.

Jammer dan

Geplaatst:

Het is volgens mijn alleen deels op te lossen met Unicable.

Weet iemand of er een configuratie mogelijk is met een motor en een twin lnb. Zodat de kabel naar de lnb door de motor loopt?

Het beste is denk ik even een 64 cm schotel met een lnb op 23,5 richten en die op tuner b doen. Je kan ook nog kiezen voor een duo met 19,2.

Groeten Thomas

Geplaatst:
Origineel bericht van: Thomas2000
...via de kabel word maar 1 transponder doorgegeven.
Via de coax kabel wordt de lage of hoge band (wel of geen 22kHz signaal) in horizontale of vertikale polarisatie doorgegeven (14 of 18V voedingsspanning)
Dus stel gaat opnemen van Nederland 1 HD, deze zit op 11.856 GHz/V, dus hoge band Vertikaal. Op de doorlus wordt dan ook alleen die band doorgegeven, meestal 11.650-12.750 en alleen de vertikaal gepolariseerde transponders. Laat nu RTL5 HD net op een horizontale gepolariseerde transponder zitten.
Anderen hebben het juist dat wil je ten allen tijden tegelijk kunnen kijken en opnemen tegelijk je niet ontkomt aan een twin-LNB, en dus twee coax kabels van LNB naar ontvanger.
Ik weet niet of het mogelijk is om met een motor en een twin lnb een werkende configuratie te krijgen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je tuner A via de motor moet laten lopen en in de instellingen van tuner A de satelliet-posities moet opgeven. De coax van tuner B loopt dan rechtstreeks naar de LNB en kan uiteraard alleen zappen naar zenders van de satelliet die tuner A heeft ingeschakeld.
Volgens mij is het standaard zo dat als je alleen kijkt, altijd tuner A gebruikt wordt. Ga je opnemen zal dit ook eerst via tuner A gebeuren en ga je vervolgens naar een andere zender kijken pakt-ie pas tuner B, deze kan niet de motor laten draaien maar dat wil je ook niet want tuner A staat op te nemen.

Ik zou zeggen, als je nog een tweede coax-kabel kan leggen, koop een twin-LNB, want die heeft zowieso nut en sluit het eens aan zoals ik zeg. Volgens mij moet het dat wel zijn.

Tip: Koop je een DUO Twin-LNB dan kan je zelfs gelijktijdig opnemen van één van de zenders van Astra 1 of Astra 3 en op een andere zender van Astra 1 of 3 kijken. Dus ook opnemen van bijv. Nederland 1 HD (Astra 3) en kijken naar bijv. RTL8 (Astra 1).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Bedankt voor het antwoord , ben weer wat wijzer geworden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lexzie

Ik weet niet of het mogelijk is om met een motor en een twin lnb een werkende configuratie te krijgen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je tuner A via de motor moet laten lopen en in de instellingen van tuner A de satelliet-posities moet opgeven. De coax van tuner B loopt dan rechtstreeks naar de LNB en kan uiteraard alleen zappen naar zenders van de satelliet die tuner A heeft ingeschakeld.
Volgens mij is het standaard zo dat als je alleen kijkt, altijd tuner A gebruikt wordt. Ga je opnemen zal dit ook eerst via tuner A gebeuren en ga je vervolgens naar een andere zender kijken pakt-ie pas tuner B, deze kan niet de motor laten draaien maar dat wil je ook niet want tuner A staat op te nemen.

Dat snap ik, maar in enigma2 word heel netjes aangegeven in de lijst welke zenders je nog kunt kijken als je verschillende kanalen opneemt. Ook kunnen timers behoorlijk overbezet raken als je die configuratie niet goed in kunt stellen.

Groeten Thomas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen