tjerkpolle Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Beste mede forumleden, sinds een hele periode heb ik veel plezier van mij 42 PFL 8404 philips televisie in combinatie met een dm800. Zoals velen kijk ook ik natuurlijk het WK voetbal. Nu weet ik niet waar het probleem precies zit, maar ik merk het volgende: Als ik voetbal kijk zie ik bij langzame camerabewegingen super strak beeld. Als de camera echter wat sneller over het veld beweegt, wordt het beeld echter wazig. Ook bij close ups valt me soms op dat een donkere achtergrond (speler in voorgrond scherp) erg blokkerig wordt. Waar zou dit probleem kunnen liggen?
robinhoed Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in je tv. Komt vaak voor bij LCD toestellen, met led weet ik het niet. Ikzelf heb hier geen probleem mee, Samsung PS50B650 Plasma. Haarscherp, ook bij snelle beelden, met dezelfde ontvanger.
Erik Slagter Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 ***** heeft niks met LCD/Plasma te maken. De LCD panels zijn al jaaaaaren zo snel dat je geen vertraging, ghosting e.d. ziet. Het probleem is altijd - ruisfilters op de TV, die moet natuurlijk UIT met digitale TV - overactieve deinterlacers Als je al op de dreambox deinterlace't, moet je dat niet ook nog eens op de TV doen. En 1080i is een prima standaard voor documentaires en films (jeej!), maar voor voetbal loop je tegen het beperkte aantal hele beelden per seconde aan. Voetbal zou men beter in 720p uitzenden (maar de rest niet, gaarne...) DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
tjerkpolle Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 Bedankt voor de tip. Zal de ruisonderdrukking op de tv uit zetten. Staat volgens mij nu nog op minimaal. Welke instellingen gebruiken jullie op de DM800 voor deinterlace en de verschillende beeldresoluties?
drz Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Origineel bericht van: tjerkpolle Bedankt voor de tip. Zal de ruisonderdrukking op de tv uit zetten. Staat volgens mij nu nog op minimaal. Welke instellingen gebruiken jullie op de DM800 voor deinterlace en de verschillende beeldresoluties? geen. De tv ook zo neutraal mogelijk, dat geeft het beste beeld. Maar ik vermoed dat het aan je tv ligt, de problemen die jij omschrijft worden in de gamerswereld "ghosting" genoemd. De oorzaak is een toestel met een vrij hoge responstijd. (refreshrate) Deze word veelal gegeven in de orde van 20ms en sommige fabrikanten beweren een refreshrate van 5ms, wat natuurlijk grote kolder is. Als referentie nemen ze de omschakeltijd tussen zwart en wit, maar reëler zou zijn om de omschakeltijd tussen grijs en grijs te nemen, of tussen de onderlinge kleuren. pas dan weet je daadwerkelijk of je een goede tv hebt. De Samsung en LG dingen hebben relatief trage panelen, zeker in de goedkopere sectie. Een plasma tv zou het beste resultaat geven, maar dan nog heb je te maken met de rest van de elektronica die de beelden verwerkt. Philips blinkt ook niet echt goed uit in de specs, maar dat is type afhankelijk omdat Philips best goede toestellen kan maken. ( alleen zijn ze zo foeilelijk, maar dat is mijn persoonlijke smaak) Ja ja, het valt niet mee om een goede tv te vinden, in de jungle van "platte" schermen en de mooie verhalen van de fabrikant of buurman en kennissen , die het allemaal zo goed weten. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
mdu Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Daar is helemaal niets van waar, Philips heeft op dit moment één van de beste modellen. Helemaal de types met de nieuwe pnx5100 chip 9x03 serie. De nieuwe toestellen hebben zelfs de opvolger van dit chipset, modeljaar 2010 eindigend op 5. Feit dat je beeld wazig wordt heeft daadwerkelijk te maken met, of een instelling van je DM800 of een instelling op je TV. Trouwens bewegend beeld wordt altijd wazig. Probeer zelf maar eens op en rijdende trein te focussen. Laat staan dat een camera dit doet. Ik zou adviseren om HD natural motion aan te laten staan. Dit zorgt voor vloeiendere bewegingen. Tevens kun je ruisreductie daadwerklijk uit zetten. De rest kun je naar eigen inzicht instellen, wat jij mooi vind is goed. Nog een advies, je kan je TV updaten via een USB stickie. Handleiding staat op philips.nl. Gefeliciteerd met je TV, want ik kan alleen zeggen dat je één van de scherpste TV's van't moment hebt gekocht. P.s. Ik werk niet bij Philips. ;-) P.s2 Om de snelheid van TV's te meten nemen ze WEL grijs naar grijs dit is namelijk de snelste omschakeling. Voorheen deden ze dat zwart naar wit. Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel
drz Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Welles, nietes, welles, nietes... wat bied zo'n forum toch een boel plezier he? Ontopic: Jammer joh, maar dat is wel waar wat ik beargumenteerd had, dus kom maar op met je argumenten waarom ik er naast zit. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
mdu Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 . Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel
drz Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 excuus "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Apple740 Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Origineel bericht van: Erik Slagter ***** heeft niks met LCD/Plasma te maken. De LCD panels zijn al jaaaaaren zo snel dat je geen vertraging, ghosting e.d. ziet. Ik zou zeggen, lees eens wat flatscreen reviews op www.hdtvtest.co.uk. Bijv; de Sony W5500 LCD heeft een bewegingsresolutie van max 650 beeldlijnen (zie http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/Calibration.htm ) Een Panasonic plasma heeft wel de volle 1080 lijnen aan bewegingsresolutie. (Zie http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm ) Plasmaschermen hebben over het algemeen gewoon een betere bewegingsresolutie dan LCD schermen.
Apple740 Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Ter aanvulling op bovenstaande: ook een LED LCD van Sharp haalt slechts een bewegingsresolutie van 650 lijnen, zie http://www.hdtvtest.co.uk/news/sharp-lc46le821e-lc40le821e-20100628755.htm
Erik Slagter Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Origineel bericht van: drz Maar ik vermoed dat het aan je tv ligt, de problemen die jij omschrijft worden in de gamerswereld "ghosting" genoemd.De oorzaak is een toestel met een vrij hoge responstijd. (refreshrate) Deze word veelal gegeven in de orde van 20ms en sommige fabrikanten beweren een refreshrate van 5ms, wat natuurlijk grote kolder is. Echt niet (nogmaals). Het schijnt dat gamers het verschil in response van die paar milliseconden kunnen zien (al geloof ik daar geen barst van), maar voor gewoon TV kijken zie je daar echt NIKS van. De LCD's die de laatste paar JAAR in tv's gebruikt worden, hebben helemaal geen last van ghosting. Ghosting zie je op el cheapo lcd's op apparaten (dvb ontvanger bijvoorbeeld). De lcd's die in een tv zitten zijn daar totaal niet mee te vergelijken. Als je ghosting ziet is het een ruisfilter of de deinterlacing. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
drz Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: drz Maar ik vermoed dat het aan je tv ligt, de problemen die jij omschrijft worden in de gamerswereld "ghosting" genoemd.De oorzaak is een toestel met een vrij hoge responstijd. (refreshrate) Deze word veelal gegeven in de orde van 20ms en sommige fabrikanten beweren een refreshrate van 5ms, wat natuurlijk grote kolder is. Echt niet (nogmaals). Het schijnt dat gamers het verschil in response van die paar milliseconden kunnen zien (al geloof ik daar geen barst van), maar voor gewoon TV kijken zie je daar echt NIKS van. De LCD's die de laatste paar JAAR in tv's gebruikt worden, hebben helemaal geen last van ghosting. Ghosting zie je op el cheapo lcd's op apparaten (dvb ontvanger bijvoorbeeld). De lcd's die in een tv zitten zijn daar totaal niet mee te vergelijken. Als je ghosting ziet is het een ruisfilter of de deinterlacing. Ik ben zelf een gamer en inderdaad is het verschil te merken in latency en ghosting. Zo kun je op de ene tv betere scores halen dan op de andere, simpelweg doordat je tijdens shooters sneller kan reageren wanneer het beeld snel op je scherm komt. 30ms is al ruim het verschil tussen schieten en neergeschoten worden tijdens een 1 op 1 gevecht. Ik heb zelf de Sony W5500, ook met veegbeelden tijdens snelle beeldwisselingen, en kan gewoon geen hoge scores halen op dat ding...(ik heb geen idee hoe het in de gamemodus gaat) Het gaat al wat beter wanneer ik de pc op een PAP schermpje zet, maar dan nog gaat het gamen op mijn monitor een stuk beter. Die Sony is nu niet de snelste uit de reeks, maar ik ben dik tevreden met de prijs kwaliteitsverhouding... (ik heb hem al meer dan een jaar) Ik moet je wel nageven dat er snelle tv's bestaan, die qua electronica razendsnel zijn in het beeldverwerken. Voor de mensen die echt iets goed willen, zou ik willen adviseren om een tv te zoeken met een snelle verwerking door de elektronica, in combinatie met een snel paneel.. maar dat gaat misschien veel te ver. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.... "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Apple740 Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Origineel bericht van: Erik Slagter Echt niet (nogmaals). Het schijnt dat gamers het verschil in response van die paar milliseconden kunnen zien (al geloof ik daar geen barst van), maar voor gewoon TV kijken zie je daar echt NIKS van. De LCD's die de laatste paar JAAR in tv's gebruikt worden, hebben helemaal geen last van ghosting. Ghosting zie je op el cheapo lcd's op apparaten (dvb ontvanger bijvoorbeeld). De lcd's die in een tv zitten zijn daar totaal niet mee te vergelijken. Als je ghosting ziet is het een ruisfilter of de deinterlacing. Je haalt 2 zaken door elkaar; ghosting en input-lag. Van een beetje ghosting hoeft een gamer niet echt last te hebben, van input-lag daarentegen wel. Input-lag wordt veroorzaakt door de beeldprocessing van de tv en beinvloedt het kijken van een film niet. Het spelen van een spelletje wel. Ghosting is iets anders en wordt puur veroorzaakt door de reactietijd van een pixel en die bedraagt bij de beste LCD televisie's nog altijd een paar milliseconde, wat invloed heeft op de bewegingsresolutie. (zie de reviews die ik aangaf). Een plasma is nog altijd heer en meester als het om bewegingsscherpte gaat omdat de pixel latency vrijwel 0 is.
Gerard 76 Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Laten we over dat laatste maar niet doorgaan. Dat wordt off-topic. Want daar worden we het met z'n allen echt niet over eens.
Aanbevolen berichten