Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Erik Slagter

Echt niet (nogmaals). Het schijnt dat gamers het verschil in response van die paar milliseconden kunnen zien (al geloof ik daar geen barst van), maar voor gewoon TV kijken zie je daar echt NIKS van.

De LCD's die de laatste paar JAAR in tv's gebruikt worden, hebben helemaal geen last van ghosting. Ghosting zie je op el cheapo lcd's op apparaten (dvb ontvanger bijvoorbeeld). De lcd's die in een tv zitten zijn daar totaal niet mee te vergelijken.

Als je ghosting ziet is het een ruisfilter of de deinterlacing.

Je haalt 2 zaken door elkaar; ghosting en input-lag. Van een beetje ghosting hoeft een gamer niet echt last te hebben, van input-lag daarentegen wel.
Input-lag wordt veroorzaakt door de beeldprocessing van de tv en beinvloedt het kijken van een film niet. Het spelen van een spelletje wel.

Ghosting is iets anders en wordt puur veroorzaakt door de reactietijd van een pixel en die bedraagt bij de beste LCD televisie's nog altijd een paar milliseconde, wat invloed heeft op de bewegingsresolutie. (zie de reviews die ik aangaf). Een plasma is nog altijd heer en meester als het om bewegingsscherpte gaat omdat de pixel latency vrijwel 0 is.

Gamers hebben het altijd over ghosting en niet over latency. Ik ben het helemaal met je eens, maar de gamers kennelijk niet ;-)

Ik kan niks over andere TV's zeggen, maar die van mij (LCD) heeft dus gewoon geen latency. Dat weet ik omdat het geluid buiten het beeld om naar de versterker gaat en het prima gelijk loopt.

Men kan vast wel een plasma en ook een lcd panel maken met een pixel-turnaround-time van 0.1 ms. De vraag is alleen of je er wat aan hebt. Ik geloof niet dat je het kunt zien onder 20 ms. Volgens mij hebben gamers vaak de ouderwetse LCD's of de schermpjes op autoradio in gedachten ofzo. Die zijn langzaam ja.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.