Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste mensen,

zit hier in frankrijk met m'n 7121 en mijn pc monitor met dvi,deze had ik vorig aangesloten op mijn ontvanger en werkte prima,alleen we hebben een update gehad naar 1080i en daar staat hij nog op!!

en heb nu dus geen beeld(buiten bereik zegt hij)waarschijnlijk kan hij geen 1080i aan en ben ik dat vergeten terug tezetten.wie wil mij helpen door stap voor stap mij naar dat hd gedeelte te krijgen zodat

ik hem terug kan zetten naar 720 of 576,heb dus geen beeld om naar te kijken alvast bedankt voor de moeite groetjes uit zuid frankrijk.

80cm schotel ; topfield 4000pvr;

philips dsr 7121 (in de kast);sab titan 2 combo 1.3.42

Geplaatst:

misschien kun hier wat mee

Als je op de afstandsbediening kijkt staan er onderin gekleurde knoppen. Als je de decoder uitzet, dan vervolgens 2 maal rood, 1 maal blauw en nog 1 maal rood indrukt en dan de decoder weer aanzet heeft hij een soort reset gedaan en zul je weer op het eerste installatie scherm komen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik heb dat ook gehad en maar dit is de laatste update opgelost (out of range - foutmelding)

Ook resetten hielp destijds niet zoals hierboven door de andere poster aangegeven. Ik heb toen de 7121 aan een TV met HDMI gehangen die wel beeld gaf en de allerlaatste software vanaf de satelliet ingeladen. Instellingen ingesteld en toen weer terug naar de monitor.

su6

Geplaatst:

@ wopla, kom je nog in het menu ???

Dan menu / instellingen / AV

Dan HD op automatisch zetten en bevestigen.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

bedankt voor de reactie's ,resetten heeft inderdaad geen zin want daar zet je het hd formaat niet mee terug deze blijft staan.

op de monitor zie ik niks behalve buiten bereik dus visueel heb ik niks,ook geen nederlanders met schotel in de buurt.

Het enige wat ik kan doen is naar mijn display kijken en daar kan niet veel mee.als ik op menu druk krijg ik in mijn display

menu te zien maar dan,hoe verder ik heb de gebruiksaanwijzing gedownload maar dat is te onnauwkeurig om iets zinnigs

mee te doen,mogelijk dat je mij kan helpen door het menu heen te lopen zoals bv. menu 2x pijl naar beneden ok 4x pijl naar beneden

ok tot ik hem op automatisch heb gezet en bevestigd heb en hopende dat ik dan beeld heb.jongens alvast bedankt voor de

moeite vanuit een zonnig en warm zuid frankrijk grt theo.

Geplaatst:

@ wopla; probeer dit eens:

menu

1x naar beneden dan ok

4x naar beneden dan ok

nog een keer ok

Bij mij zie je dan de volgende volgorde:

1020; 720; 576 en dan automatisch.

Bij jouw zal hij dus bovenaan staan.

Ga dus 3x naar beneden dan ok

4x naar beneden dan ok

druk dan op exit

Ik ben benieuwd of dat zo wil lukken.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

resetten heeft wel zin heb je het wel geprobeerd dit werk niet bij iedere ontvanger

als je reset gaat alles weer naar het eerste installatie

misschien lukt dit

Probeer eens een harde reset . stroom eraf, de aanknop indrukken en de linker pijlknop vasthouden , stroom erop vastblijven houden 20 sec en de rode led gaat knipperen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste D.Quijote,

hartelijk dank voor U meedenken en ik kan U meededelen dat niet alleen het nedelands elftal succes heeft gehad maar ook jouw

instructies ,we hebben namelijk BEELD.Gelijk de eerste keer lukte het tenslotte schotel uitrichten en zitten nu lekker voetbal

te kijken.Bedankt voor de hulp van iedereen en het meedenken en neem een lekkere borrel doe ik ook groetjes en bedankt

theo en vrouw(want die is ook blij).

Geplaatst:

@ wopla,mooi dat het zo gelukt is. Ik kom wel een borrel bij je halen als je tenminste aan de goede kant voor mij in Zuid Frankrijk zit. Op de 14de zitten we in Langon, in de buurt van Bordeau.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Fijn dat het gelukt is allemaal, en wij hebben allemaal ook weer ons voordeel eruit kunnen halen voor het geval dit ons ook eens zou overkomen.

Verdere afspraakjes over borrels e.d. liever via PM.

topic closed.

M_Z

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.