Ga naar inhoud


Kleine freezes vlaamse kanalen


hanskedrie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Ik ben toch wat verder blijven kijken naar Michael Palin's New Europe (normaal bekijk ik dacht achteraf).

Om 21:32 had ik op kabel plots geen geluid meer.

Ik schakelde eventjes over naar de volgende zender en direct terug (dat gaat heel snel, want er is geen encryptie, en de volgende is Ketnet+/Canvas+, ook zonder encryptie), en ik had weer geluid.

Heel bizar, met encryptie kan het niets te maken hebben.

Het is ook de eerste keer dat ik dat op kabel opmerk, maar ik bekijk wel veel programma's achteraf.

Sedertdien niets meer gemerkt overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 22:20 of zo had ik opnieuw een heel korte onderbreking op Canvas HD (misschien 100 ms of zo, net lang genoeg om hoorbaar te zijn).

Het gaat hier dus om Canvas HD op de kabel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dit dinsdag middag als ik even op ketnet HD stondt op telenet kabel ook gemerkt van een storing in beeld.

beeld die even wegvalt.

hoor soms ook een tik in het geluid.

echt iets raar.

enkel hoorbaar bij stille gedeelte's.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
heb dit dinsdag middag als ik even op ketnet HD stondt op telenet kabel ook gemerkt van een storing in beeld.
beeld die even wegvalt.
hoor soms ook een tik in het geluid.
echt iets raar.
enkel hoorbaar bij stille gedeelte's.

Bij beeld heb ik het nog niet gemerkt tot hiertoe, alleen geluid dat soms plots eventjes weg is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil even melden dat het er op lijkt dat de coderingsfout is opgelost op zowel de Vlaamse als de Nederlandse kanalen.

Omdat er in dit draadje diverse "freeze" problemen door elkaar lopen: Het probleem waar ik het over heb zijn de kleine onderbrekingen op de SD publieke kanalen.

Deze onderbrekingen deden zich niet voor bij gebruik van een Irdeto2 of Seca2 kaart maar uitsluitend met (bepaalde?) Seca3 kaarten.

De verbetering is in ieder geval vanaf maandag te bespeuren, maar ik blijf het kritisch in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens.

 

Alleen merk ik nu vergelijkbare problemen op uitsluitend het audio-kanaal van rtl4. Geluid blijft regelmatig een fractie van een seconde 'hangen' of valt heel even weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat hebben "ze" "daar" eerder gezegd. En inderdaad, het was weg, voor 1 dag...

 

"ze" zeggen ook dat het probleem bleef bestaan en zelfs erger werd als de codering uitgezet werd...

 

Kortom "ze" kletsen een eind in de ruimte. Maar vooralsnog lijkt het er op dat iemand na 4 maanden eindelijk het juiste knopje heeft gevonden, vermoedelijk bij toeval.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

net een leuke gehoord, hilarisch (maar niet voor de gedupeerde)

 

een persoon die in de straat van mijn vader woont heeft tv-vlaanderen.

Net als iedereen heeft hij last van die freeze/blokvorming.

Na lang geduld te hebben heeft hij de helpdesk van tv-vlaanderen gebeld, probleem is bij uw installatie, dus hij belt zijn satboer om te vragen te komen kijken.

 

Deze mensen zijn daar geweest, alles gecheckt en 75 euro aangerekend....en niets was foutief, tuurlijk niet, het signaal dat we kregen via een hd en ketnet hd was niet goed( hadden ze blijkbaar niet aan gedacht confused )

 

dus die persoon heeft contact opgenomen met TV-vlaanderen support en was boos, want hij belde eerst naar de helpdesk.

daar zeiden ze hem dat het zijn schotel was, dus hij betaald 75 euro??? voor niets, heeft terug contact opgenomen met tv-vlaanderen en krijgt een email terug met :

Geachte,

 

het probleem is zeker te zoeken in je installatie en afregeling sickcrazy

de email zou een hele uitleg bevatten hoe hij zijn duo lnb moet her instellen en blablabla....

 

dus daar durven ze al niet zeggen dat het signaal moeilijk deed op die zenders.

En wetende dat die persoon een tv-vlaanderen Philips bak heeft, total approved :D

 

jammer voor de klant, maar die weet nu via mijn vader dat het probleem totaal niet bij hem lag....gelukkig is die niet eek

 

zo zie je maar dat de mensen bij de helpdesk echt eens goed op de hoogte zouden moeten gesteld worden door hun leiding en dat ze misschien eens meegaan op baan, dan weten ze hoe een schotel eruit ziet en hoe het werkt, want dit is er echt over.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste klachten dateren van begin April 2010.

 

Het is nu eind Augustus 2010.

 

Het heeft Canaldigitaal een maand gekost om de problemen te erkennen en daarna nog bijna 4 maanden om het op te lossen.

 

En dan nog doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is "want 99% goed beeld". Terwijl gebruikers met 2 a 3 keer zwart beeld per uur feitelijk helemaal nooit goed beeld ervaren.

 

Ik hoop dat iemand (consumentenorganisatie?) zin heeft om een schadevergoeding te eisen en de rechter om een uitspraak vraagt.

 

Voor mij staat vast dat de rechter dit als 5 maanden wanprestatie zal zien-> 5 maanden geen abonnementsgelden verschuldigd voor de 'gestoorde' zenders (=allemaal volgens Canaldigitaal/TVV) plus een vergoeding voor het geleden ongemak.

 

Dat zal leiden tot een onmiddellijk failliet van deze bende prutsers en van een nieuwe eigenaar kunnen we alleen beter worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat zal leiden tot een onmiddellijk failliet van deze bende prutsers en van een nieuwe eigenaar kunnen we alleen beter worden.


Dat weet ik zo nog niet. Wat zou je ervan denken dat Sky of Canalsat de zaken komen regelen ?

Of het dan technisch beter wordt dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat de abonnementsprijs dan zeker niet zal dalen, integendeel je kan dan 20 Euro gaan betalen voor Basic-Light.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...