Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb momenteel een Speedtouch 580 modem, maar door de bandbreedte verhoging van KPN is dit modem niet in staat de maximale download te behalen, en dus heb ik geen profijt van de verhoging.

Nu we ook een nwe. laptop hebben aangeschaft (met win7) leek het ons ook een goed moment om de modem te upgraden ten eerste om de maximale bandbreedte te kunnen benutten en ten tweede om ook de nwe. laptop via draadloos te kunnen gebruiken.

Heeft iemand enig advies voor een goed modem, welke in staat is om in ieder geval de volgende eisen aan te kunnen.:

ADSL2/ADSL2+ standaard / aansl. voor externe NAS of USB HDD. voor thuis back-ups. / aansl. voor voip telefoon al dan niet via SIP of Skype. / evt. gigabit LAN / Wifi B/G/N.

Verder heb ik gelezen dat sommige modems Win7 approved zijn, betekent dit dat we zo'n type modem moeten aanschaffen? of mag het ook een ander type zijn om de laptop via draadloos te kunnen laten werken.

Ik ben nu met de "oude" SPeedtouch 580 al avonden bezig om ook maar een verbinding te krijgen zelfs als ik alles open gooi zonder ook maar enige WPA/WPA-2 of WEP key. nul,nul.

Alle advies wordt zeer gewaardeert want ik wordt zachtjesaan een beetje moedeloos, had zelfs al overwogen om een downgrade te doen naar Win XP maar dat wordt ook al niet meer ondersteund door de fabrikant HP frown

Geplaatst:
Origineel bericht van: Offshore

Alle advies wordt zeer gewaardeert want ik wordt zachtjesaan een beetje moedeloos, had zelfs al overwogen om een downgrade te doen naar Win XP maar dat wordt ook al niet meer ondersteund door de fabrikant HP frown

Downgraden van Windows 7, houd in dat je de harddisk kan formateren en dan pas een andere OS erop kunt zetten. Drivers van Compaq/HP eerst opzoeken mocht je dit willen gaan doen.

Over modems/routers icm met voip, USB (netwerk/HD) lopen verschillende draadjes. Zou eerst wat Tonskidutch zegt de heren/dames KPN eens om een (gratis) andere vragen.
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Niet nodig, Thomson 787 en de juiste kanaalinstellingen voor Vista of Windows 7. Je moet het maar weten. Kanaal 6 b.v.

Kanaal 1 schijnt probleem te zijn. Geen Thomson WL 780 vastpakken, waardeloos, constant in reset als de verkeerde versie. Had ik dus. De modems kun je meervoudig gratis krijgen.

De monteur ook. Vele malen beter dan de helpdesk.

Trouwens die oude 580 had ik tot voor kort met US robotics routerje tot 6 MB geen probleem met wat voor OS dan ook incl HP.

die 787 wordt wel beduidend warmer, merk je in de zomer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen