joker55 Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Kijk, zo plaats je je schotel als je op de NoordKaap woont. Dit was in Honningsvag (71 Noord), 10 km zuidelijk van het noordelijkste puntje van Europa, de hoofdplaats van het eilandje Mageroya, waarop ook de Noordkaap ligt. Je schotel hangt dus helemaal naar voren. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Eddy VL Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Zal dan wel niet veel keuze hebben, een beetje Oost of West en je zit in de grond... (Hoe heet dat daar dan; Aarding?) M.v.g. Eddy Vl
hvdh Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Dat valt best wel mee! Hier (op 5 Oost 52 Noord) zijn de sat posities 80 Oost - 70 West zichtbaar. Op 5 Oost 71 Noord de posities 68 Oost tot 58 West zichtbaar. Maar daar natuurlijk vaak buiten de footprint, en daarom grote schotels nodig. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
vGnp Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Lekker praktisch. Blijft er ook geen sneeuw in liggen vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
focus103 Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 zo staat mijn schotel ook maar dan voor 10ghz amateurband atv
Neptunus Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Grappig, het viel me al op toen ik in Idre in Zweden was hoe ik moest kantelen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Eddy VL Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Inderdaad, ik heb zo'n programmatje geschreven om de hoeken te berekenen, en de limiet zou rond de 65° O/W t.o.v de meridiaan moeten liggen op 71 N. De limiet zit volgens mijn programmatje op 83,3° N (of zuid als je Pinguins als buren hebt...) daar zou je enkel nog Sirius kunnen ontvangen op 4 a 5 Oost... M.v.g. Eddy Vl
hobsat Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: vGnp Lekker praktisch. Blijft er ook geen sneeuw in liggen vGnp Inderdaad een goed idee, ga ik ook maar eens doen GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Gast m.boretti Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 In tegenstelling tot de Noordkaap, ik heb eens een aantal jaren in de tropen gewoond en de tien foot schotel (ongeveer 3 meter) moest bijna naar boven (naar het heelal) gezet worden. Zo heeft ieder plekje op aarde zijn eigenaardigheden.
Eddy VL Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Citaat: In tegenstelling tot de Noordkaap, ik heb eens een aantal jaren in de tropen gewoond en de tien foot schotel (ongeveer 3 meter) moest bijna naar boven (naar het heelal) gezet worden. Ideaal dus om goudvissen te kweken... of was het een geperforeerde? M.v.g.
Gast Kimble Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Origineel bericht van: m.boretti In tegenstelling tot de Noordkaap, ik heb eens een aantal jaren in de tropen gewoond en de tien foot schotel (ongeveer 3 meter) moest bijna naar boven (naar het heelal) gezet worden. Zo heeft ieder plekje op aarde zijn eigenaardigheden. Bij de Chinees op de hoek staan alle wokken ook omhoog gericht.
bierblik Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 klopt hier staat onze wok ook als een viskom omhoog dit om thaicom5 en de bvn te ontvangen en een paar duitse en engelse zenders. de andere wok voor de philephines staat bijna vertikaal om de engelstalige filmkanalen te kijken. Origineel bericht van: m.boretti In tegenstelling tot de Noordkaap, ik heb eens een aantal jaren in de tropen gewoond en de tien foot schotel (ongeveer 3 meter) moest bijna naar boven (naar het heelal) gezet worden. Zo heeft ieder plekje op aarde zijn eigenaardigheden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen