Gast Bully Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Ik heb sinds deze week een schotel met ontvanger (Philips DSR 7141 HD) Nu wil ik alleen ook alle zenders boven op mijn tv ontvangen maar vind het zonde om daar per maand 2,50 euro voor te gaan betalen om dezelfde zenders als beneden te kunnen kijken, plus dat ik dan volgens canaldigitaal het family pakket moet nemen á 19,95 p/m. (heb nu basis HD) Nu heb ik een beetje rond zitten zoeken op internet en kwam ik de SmartWi tegen. SmartWi Smartwi info Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik dan toch nog een extra ontvanger nodig? Moet ik toch nog een coax kabel aanleggen naar boven? Als je een ontvanger nodig hebt werkt dit dan ook met mijn ruim 10 jaar oude Delta Sat ontvanger? Deltasat 1103CI Ik wil boven en beneden wel naar verschillende zenders kunnen kijken en zappen. Misschien heeft iemand hier een idee en zou mijn ergens in kunnen adviseren. Alvast bedankt. Groeten Pascal
Gast wanderer Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 misschien hier even zoeken met de zoekfunctie op smartwi....
Gast Bully Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 ja had ik gedaan maar daar staat alleen dat het goed werkt. Ik wil juist wat meer info zoals hierboven beschreven. bedankt voor het meedenken. gr Pascal
Gast Kimble Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: Bully Ik heb sinds deze week een schotel met ontvanger (Philips DSR 7141 HD) Nu wil ik alleen ook alle zenders boven op mijn tv ontvangen maar vind het zonde om daar per maand 2,50 euro voor te gaan betalen om dezelfde zenders als beneden te kunnen kijken, plus dat ik dan volgens canaldigitaal het family pakket moet nemen á 19,95 p/m. (heb nu basis HD) Nu heb ik een beetje rond zitten zoeken op internet en kwam ik de SmartWi tegen. SmartWi Smartwi info Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik dan toch nog een extra ontvanger nodig? Moet ik toch nog een coax kabel aanleggen naar boven? Als je een ontvanger nodig hebt werkt dit dan ook met mijn ruim 10jaar oude Delta Sat ontvanger? Deltasat 1103CI Ik wil boven en beneden wel naar verschillende zenders kunnen kijken en zappen. Misschien heeft iemand hier een idee en zou mijn ergens in kunnen adviseren. Alvast bedankt. Groeten Pascal Zie de Smartwi als je CD-Cardserver(Masterbox) met beveiligingsslot in de vorm van een smartcard. Voor je tuner beneden heb je een client nodig, wat een WiFi kaartje is die contact heeft met die CD-Cardserver en je steekt in je ontvanger beneden. Voor je tuner boven heb je een client nodig, wat een WiFi kaartje is die contact heeft met die CD-Cardserver en je steekt in je ontvanger boven. Je dient dus 2 ontvangers te hebben. Voor signaal van je schotel naar je tuner heb je op de LNB 2 aansluitingen nodig. Dit is er één die loopt naar de tuner beneden en ééntje die loopt naar je tuner boven. De LNB (als je de 2 Astra's wilt ontvangen) moet zijn een duo/twin versie. Mocht je later beslissen er nog een ontvanger aan te knopen dan kan je beter alvast een duo/quad LNB nemen daar deze 4 uitgangen heeft en de 2 satellieten kan ontvangen. Voor de derde aan te schaffen tuner moet je wel weer coax kabel trekken en een client kaartje (dit 3e kaartje zit in het SmartWi-pakket, voor verdere uitbreiding naar 4 en verder dien je er losse bij te kopen) Hoop dat ik zo wat duidelijkheid heb kunnen geven. Anders tekenen we het gewoon uit.
leo1949 Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 De satellietshop waar ik meestal mijn spullen haal verkocht vroeger ook de smartwi. Ze zijn daar vanaf gestapt omdat het niet stabiel werkte maar dat zal nu wel verbeterd zijn. In de toekomst zou je een ander probleem tegen kunnen komen, dat is dat CD's maatregelen gaat treffen zodat dit niet meer werkt. En Seca3 heeft de mogelijkheid om smartwi de nek om te draaien. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Miauw Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: leo1949 De satellietshop waar ik meestal mijn spullen haal verkocht vroeger ook de smartwi. Ze zijn daar vanaf gestapt omdat het niet stabiel werkte maar dat zal nu wel verbeterd zijn. Ik heb geen idee op welke frequentie die dingen werken, maar kan wel het volgende vertellen: Dat hangt af op welke frequentie die dingen werken, want bijvoorbeeld 433MHz. is vragen om problemen, er zit veel troep, maar ook zendamateurs die met hoog vermogen mogen werken. Mochten ze daar packet gebruiken, dan wordt je vanzelf gek. Op de 86?MHz zit je denk ik veiliger, maar het ligt er wel aan hoe ver de afstand is, en welk van welk materiaal de woning is. Mocht het in de Wifi band werken, dan is dat wederom vragen om problemen, daar knallen alle computers door elkaar heen, de sterkste heeft de beste verbnding. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
leo1949 Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Het gaat mij om het laatste van mijn vorige posting. Ik ben bang dat als de codeerproblemen opgelost zijn smartwi daarna uitgefaseerd zal worden door CD's, En dan heb je zomaar een hoop doekoes opgeruimd. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
cowboy02 Geplaatst: 3 juli 2010 Geplaatst: 3 juli 2010 iemand al ervaring met versie 10 client kaartjes? hoe groot zijn deze? steken ze nog uit?
Snuffer Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Binnenkort komt er een uitgebreide test etc van dit apparaat in een Sat blad. Misschien nemen ze de vragen van hier wel mee in het test rapport TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Ron Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Nee joh, die testers zijn allemaal van die betweters. Die lezen hier vast niet mee:-)) Ron
Gast cat Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 ik heb zeer goede ervaring met de smartwi. ik heb deze op de volgende sat-box lopen topfield 7710 hdpvr, philips 8121 hd en de topfield 5000.
cowboy02 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 aangezien niemand antwoorde op mijn vraag geef ik bij deze zelf maar antwoord daar ik deze kaart onlangs gekocht heb de kaart past perfect in de rebox ( na een heel klein randje aan onderzijde van slot af te veilen (minder als millimeter))en het klepje gaat gewoon dicht de ontvangst is bij mij perfect
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen