Gast JurgendeB Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Hopelijk mag de topic-titel. Ik zit er over te denken om over te stappen naar satelliet tv. Inmiddels heb ik al veel draadjes gelezen op dit forum en voel me nu nog meer newbie. Ik ben begonnen met kijken wat CD me te bieden heeft en dat is om te beginnen misschien voldoende. (Dacht ik) We (mijn vrouw beslist natuurlijk ook mee) willen HD kijken op 2 tv´s en gewoon kijken op 1 tv (dit is een oude tv op mijn werkkamer) 3 TV's aansluiten kan bij CD alleen als je Astra 1 en 3 bekijkt. Waarom kan je Astra 2 in zo'n geval niet bekijken? We willen in HD kunnenopnemen en zagen bij CD een Philips decoder welke dit zou kunnen, maar na enkele reviews te hebben gelezen durf ik hem niet in huis te halen. We willen nu een Homecast HS9000 ci cd PVR aanschaffen voor het opnemen. Zijn hier nog speciale dingen voor vereist? Over dit apparaat heb ik nog een aantal vragen, maar die kunnen misschien beter in het decoder topic. Vervolgens vraag ik me af hoe ik 3 decoders aansluit op m'n schotel? Overigens laat ik dat doen, want ik wil wel dat het werkt. Maar 4 kabels komen er van de schotel (zoals ik het bekijk) maar ik heb straks 3 apparaten met 2 ingangen. Komt er iets van een splitter tussen? Ik hoop dat er iemand wat duidelijkheid kan verschaffen, want ik vind het allemaal zeer complex worden.
vGnp Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: JurgendeB Ik zit er over te denken om over te stappen naar satelliet tv. Goeie beslissing. Origineel bericht van: JurgendeB Ik hoop dat er iemand wat duidelijkheid kan verschaffen, want ik vind het allemaal zeer complex worden. Valt reuze mee hoor. Kom er straks na koffie en journaal op terug. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Jean-Claude Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 3 tv's = 3 satelliet-ontvangers per te ontvangen satelliet heb je 1 lnb nodig, dus voor astra1-2-3 geeft dit een schotel met 3 lnb's elke ontvanger moet naar elk van die lnb's verbonden worden, dit zijn dus 9 verbindingen. Omdat een ontvanger maar 1 ingang heeft, gebruik je hiervoor een disecq schakelaar die de juiste lnb kiest in functie van het kanaal wat je wil ontvangen. omdat elke lnb een verbinding krijgt met elke ontvanger heb je lnb's nodig met 3 uitgangen. Die bestaan niet, maar er zijn er met 4 uitgangen. wat heb je dus nodig : 1 schotel, 3 lnb's met 4 uitgangen, 3 disecqs en 3 ontvangers. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast JurgendeB Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Ik wacht vol spanning af. (er komen wel wat vragen uit voort ben ik bang)
Gerard 76 Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Hoi,en welkom op sat4all Heb je dit draadje al gelezen? Daar staat een soortgelijke vraag van een ander lid.
Gast JurgendeB Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Hoi,en welkom op sat4all Heb je dit draadje al gelezen? Daar staat een soortgelijke vraag van een ander lid. Ja, maar ik kon daar niet helemasal mijn vraag uit filteren. Na het lezen van dat topic heb ik m'n eigen omschijving gemaakt. Langzaam wordt het nu wel duidelijk, ik moet nu uit gaan vinden wat voor disecq cd levrd of dat ik beter gewoon alles zelf kan gaan kopen. Het probleem is alleen dat CD de tuners tegen een leuk tarief leverd (niet die Homecast) maar we willen voor 850 a 900 euro klaar zijn. Ook dat moet ik nog eens bekijken of dat haalbaar is.
Gerard 76 Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Voor dat geld heb jij een prachtige installatie! Zeker weten.
Gast JurgendeB Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Voor dat geld heb jij een prachtige installatie! Zeker weten. Zit het dan ook al op de gevel? Daar lees ik namelijk ook nogal verschillende prijzen van. Het binnen aansluiten lijkt me niet niet zo'n probleem. Ik ben een beetje bekend met installaties en netwerken dus dat zal wel lukken, maar het ophangen en uitrichten, daar ben ik niet precies en geduldig genoeg voor weet ik van mezelf.
vGnp Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Paar vraagjes om e.e.a. duidelijk te krijgen: 1. Welke satellieten wil je ontvangen? Ik proef Astra 1, 2 en 3 2. Wil je op elke ontvanger kunnen kijken en opnemen? 3. Wat is precies de bedoeling van die tweede HD tv? Wanneer wordt die gebruikt? 4. Gaat er gelijktijdig naar al die toestellen gekeken worden? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gerard 76 Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Nou,nou Een beetje zelfvertrouwen mag ook wel hoor Je kunt meer dan je denkt. Heb je dit ook al es gelezen? Beginnersvragen. Hier vind je ongelofelijk veel nuttige info voor mensen die net met satelliet TV beginnen.
Gast JurgendeB Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: vGnp Paar vraagjes om e.e.a. duidelijk te krijgen: 1. Welke satellieten wil je ontvangen? Ik proef Astra 1, 2 en 31 en 3, 2 zou een leuke aanvulling zijn. 2. Wil je op elke ontvanger kunnen kijken en opnemen?Nee, als ik er op 1 kan opnemen en dit met een externe HDD op een 2de ontvanger kijken dan is het ook goed. 3. Wat is precies de bedoeling van die tweede HD tv? Wanneer wordt die gebruikt?Die hangt in de slaapkamer en als we hierop via een externe HDD de opnames kunnen bekijken is het prima4. Gaat er gelijktijdig naar al die toestellen gekeken worden?Euuuh, nee, wel beneden opnemen, op de slaapkamer iets kijken en ik kijk op m'n werkkamer iets anders. vGnp
Gast JurgendeB Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Nou,nou Een beetje zelfvertrouwen mag ook wel hoor Je kunt meer dan je denkt. Heb je dit ook al es gelezen?Beginnersvragen. Hier vind je ongelofelijk veel nuttige info voor mensen die net met satelliet TV beginnen. Sommige dingen moet je aan andere mensen overlaten. Ik kan wat met computers, maar iets ophangen of zagen gaat bij mij meestal scheef. Ik heb net een schutting, een hek en een poort geplaatst en daar is dat niet zo heeeeel erg bij, mar dit komt mij iets te precies. (waardoor het helemaal fout gaat.) Draadje had ik doorgelezen gelukkig, anders weet je hier helemaal neit waar het over gaat LNB, CD, TvV en mer van dat soort kreten.
vGnp Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Kijk, dan hebben we het aantal benodigde tuners denk ik al teruggebracht naar 4. Hoofdmachine een HD twintuner, slaapkamer een HD singletuner, en in de werkkamer kan gewoon een SD tuner. Benodigdheden: Schotel, beugel voor bevestiging 3 LNBs, 3 Quad LNBs, 4 x een 4/1 DiSEqC switch, 24 F-koppelingen en kabel. En natuurlijk nog de ontvangers. Was je van plan om voor alle drie de ontvangers een abbo af te sluiten? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast JurgendeB Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: vGnp Kijk, dan hebben we het aantal benodigde tuners denk ik al teruggebracht naar 4. Hoofdmachine een HD twintuner, slaapkamer een HD singletuner, en in de werkkamer kan gewoon een SD tuner. Benodigdheden: Schotel, beugel voor bevestiging 3 LNBs, 3 Quad LNBs, 4 x een 4/1 DiSEqC switch, 24 F-koppelingen en kabel. En natuurlijk nog de ontvangers. Was je van plan om voor alle drie de ontvangers een abbo af te sluiten? vGnp Kijk, met zo'n lijstje kan ik iets. Ja, het is wel de bedoeling om voor alle ontvangers een abo af te sluiten.
vGnp Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Origineel bericht van: JurgendeB Ja, het is wel de bedoeling om voor alle ontvangers een abo af te sluiten. Alternatieve methode: Je koopt drie ontvangers met een op Linux gebaseerd OS. Je installeert op alle drie de ontvangers CCcam. De hoofdontvanger heeft het abbo kaartje, de andere twee ontvangers vragen de data van het kaartje af van de hoofdontvanger. Ben je met 1 abbo klaar. Je moet dan wel naar alle drie de ontvangers netwerkkabel trekken. Maar je moet toch al coaxkabel trekken, dus dit kan gewoon in die klus mee. Als dan de hoofdontvanger de HDD heeft, kun je via het netwerk in de slaapkamer films kijken die op de HDD staan die aan de hoofdontvanger hangt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen