voodoodoll Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Ik kreeg net de nieuwe nieuwsbrief van juni (?) binnen en tot mijn onsteltenis werd er niet bericht over het verdwijnen van diverse FTA-zenders op de Astra 19°O. Toen ik een tiental dagen geleden de vraag stelde over het verdwijnen van deze zenders kreeg ik volgend antwoord: Citaat: Het zenderpakket van TV-Vlaanderen is helaas niet hetzelfde als dat van Belgacom of Telenet. Het kan zijn dat deze zenders in de toekomst gaan toegevoegd worden, maar daar kunnen we u nu nog geen informatie over bezorgen. Spijtig genoeg is het niet mogelijk om alle gratis te ontvangen zenders van de Astra satelliet in uw decoder in te laden. Met een gecertificeerde decoder bent u altijd gebonden aan de TV-Vlaanderen zenderlijst. TV-Vlaanderen is niet verantwoordelijk omtrent de communicatie in verband met de FTA zenders, daar deze zenders ook niet via TV-Vlaanderen worden uitgezonden. Heel wat klanten zullen dus vanaf vandaag grote ogen trekken als ze eens langs TVE, RAI of RTP willen zappen...
Zuppelan Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Plaats een kop bij voor de Hotbird, probleem opgelost!
voodoodoll Geplaatst: 1 juli 2010 Auteur Geplaatst: 1 juli 2010 Volgens mij kan dit niet met de TV Vlaanderen gecertificeerde ontvanger.
FuManchu Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Overal hetzelfde. Die opgelegde of gecertificeerde ontvangers zijn altijd beperkt in hun mogelijkheden. Zelfde met de ontvangers van Vlaamse kabel. Bij sat ontvangst heb je tenminste nog de mogelijkheid om zelf iets anders te kiezen. Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb SuperTriax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)Wavefrontier 90
redneck eyeball Geplaatst: 3 juli 2010 Geplaatst: 3 juli 2010 Origineel bericht van: voodoodoll Volgens mij kan dit niet met de TV Vlaanderen gecertificeerde ontvanger. Met de HD ontvanger van TV Vlaanderen kan dat zonder problemen. Hotbird staat zelfs voorgeprogrammeerd als Disecq D. Je kan dan een blindscan starten, alle FTA zenders worden dan toegevoegd in de zenderlijst na nr 2000. Je kan in de gevonden zenders kiezen welke je wil houden en welke niet.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Origineel bericht van: voodoodoll Ik kreeg net de nieuwe nieuwsbrief van juni (?) binnen en tot mijn onsteltenis werd er niet bericht over het verdwijnen van diverse FTA-zenders op de Astra 19°O. Toen ik een tiental dagen geleden de vraag stelde over het verdwijnen van deze zenders kreeg ik volgend antwoord: Citaat: Het zenderpakket van TV-Vlaanderen is helaas niet hetzelfde als dat van Belgacom of Telenet. Het kan zijn dat deze zenders in de toekomst gaan toegevoegd worden, maar daar kunnen we u nu nog geen informatie over bezorgen. Spijtig genoeg is het niet mogelijk om alle gratis te ontvangen zenders van de Astra satelliet in uw decoder in te laden. Met een gecertificeerde decoder bent u altijd gebonden aan de TV-Vlaanderen zenderlijst. TV-Vlaanderen is niet verantwoordelijk omtrent de communicatie in verband met de FTA zenders, daar deze zenders ook niet via TV-Vlaanderen worden uitgezonden. Heel wat klanten zullen dus vanaf vandaag grote ogen trekken als ze eens langs TVE, RAI of RTP willen zappen... Ik vind het typisch. Ze maken wel graag redclame met "vele honderden gratis zenders", en zetten dan icoontjes erop van die zenders. Maar als er een wegvalt dan zijn ze plots niet verantwoordelijk voro de communicatie.
Zuppelan Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Tja eh, een groot voordeel van satelliet is dat je er veel zenders bijkrijgt waar je niet voor betaalt. Maar de keerzijde daarvan is dat die zenders zomaar kunnen beslissen te vertrekken, je betaalt er immers niet voor. Ik denk dat de meest logische plaats om te klagen SES Astra is. Immers, hun satelliet wordt voor al hun kijkers minder waardevol door het verdwijnen van de zenders. En de achterliggende oorzaak zou wel eens kunnen zijn het prijsbeleid van Astra.
Jassy Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Ik denk dat klagen bij CanalSAT in Frankrijk meer zin heeft, want hun hebben tot nu toe de Transponder geexploiteerd en hebben ook besloten de doorgifte van deze zenders te stoppen. Klagen bij SES Astra heeft dus geen zin.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Origineel bericht van: Zuppelan Tja eh, een groot voordeel van satelliet is dat je er veel zenders bijkrijgt waar je niet voor betaalt. Maar de keerzijde daarvan is dat die zenders zomaar kunnen beslissen te vertrekken, je betaalt er immers niet voor. Ik denk dat de meest logische plaats om te klagen SES Astra is. Immers, hun satelliet wordt voor al hun kijkers minder waardevol door het verdwijnen van de zenders. En de achterliggende oorzaak zou wel eens kunnen zijn het prijsbeleid van Astra. Maar wie beslitste om met een Triplesat te komen in plaats van de standaard Multytenne ? De standaard heeft ook een Hotbird kop, en op die apparatuur ben je die zenders dus niet kwijt. TV Vlaanderen / Canal Digitaal met zijn gecertifieerde hardware treft dus zeker schuld. Wie een schotelsetje van hen koopt, zit altijd met dat soort grappen.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 juli 2010 Moderator Geplaatst: 5 juli 2010 Ik denk, dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je koopt. Wanneer er volgend jaar een buitenlandse zender verhuist naar een andere satelliet positie is dat niet iets wat je Canaaldigitaal kunt verwijten. Een tripplesat wordt verkocht als alternatief voor mensen die onder meer BBC willen kunnen ontvangen. Koop dan een Draaibare schoten of een Multi-Fokus schotel, dan hoef je alleen een extra LNB te monteren, en ben je toekomst zeker. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: ceesv Ik denk, dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je koopt. Wanneer er volgend jaar een buitenlandse zender verhuist naar een andere satelliet positie is dat niet iets wat je Canaaldigitaal kunt verwijten. Een tripplesat wordt verkocht als alternatief voor mensen die onder meer BBC willen kunnen ontvangen. Koop dan een Draaibare schoten of een Multi-Fokus schotel, dan hoef je alleen een extra LNB te monteren, en ben je toekomst zeker. Oh, wees gerust, ik heb hun materiaal niet gekocht, precies omdat ik dat soort problemen voorzag. Feit is wel dat TVV en CDS graag pluimen van een ander op hun hoed strijken (kijk eens hoeveel zenders), maar als er zenders verdwijnen dan hebben ze er natuurlijk niets mee te maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen