Neptunus Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Dit zo lezende ben ik blij dit ik een oud type heb, is niet goed hé dan een vernieuwd type veel warmen wordt. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
drz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Het grootste probleem van het nieuwe type is, dat deze warmer word in standbye, dan wanneer de box operationeel is. Dat zal te maken hebben met het uitzetten van de ventilator in de standbye stand. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Triax-88 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: drz Het grootste probleem van het nieuwe type is, dat deze warmer word in standbye, dan wanneer de box operationeel is. Logisch dat een VU in stand-by zonder fan warmer wordt dan tijdens bedrijf met fan, wat is het probleem? Ik heb wel een oplossing voor je, haal de stekker van de fan van het bord, dan is de box altijd even warm Draai hier overigens al maanden zonder fan, geen problemen. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 echt een van de meest waardeloze topics die je op een receiver kunt loslaten destijds al maaaaaaaaaaaanden gezeur bij dreambox en nu hier bij VU+ waarom, hoezo, wat kan ik eraan doen, het lijkt teveel, het is wel warm, het wordt me teveel, ik heb er geen last van, ik heb niets te doen.... ik in ieder geval niet. hebben jullie nu al eens echte meetwaarden verzameld? met fan zonder fan . + met hdd . + zonder hdd ..+ in kast ..+ los opgesteld ...+ ruimte temperatuur algemeen ...+ oppervlakte temperatuur behuizing ...+ oppervlakte temperatuur CPU ...+ oppervlakte temperatuur HDD als je der echt een thema van maakt, ga je meten en testen dat zou jullie nageslacht erg van pas komen... ciao Second Life Mungo Parker
Triax-88 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Dan krijg je de volgende discussie: Welke max. meetwaarde is acceptabel? Ik ken genoeg apparaten die tijdens bedrijf veel meer warmte ontwikkelen dan de VU en dit jarenlang zonder problemen doen. Snap dus werkelijk niet waar sommige mensen zich druk om maken. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
drz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Absoluut geen probleem, maar wanneer ik mijn DM800 op standbye zet, dan koelt de box af... De vu doet dat niet. Nu lijkt het mij logies dat wanneer een box op standbye gezet word, dat er minder stroom gebruikt word en de box in principe niet warm word. Dus zou de ventilator niet nodig zijn. ..maar dat had ik dus fout, de ventilator dient te allen tijde aan te staan. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Triax-88 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: drz ..maar dat had ik dus fout, de ventilator dient te allen tijde aan te staan. Waarom dan? Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Triax-88 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: drz Absoluut geen probleem, maar wanneer ik mijn DM800 op standbye zet, dan koelt de box af... De vu doet dat niet. Klopt, de DM800 heeft een externe voeding. De hitte die je 800 produceerd is voornamelijk afkomstig van de processor en deze wordt behoorlijk ontlast wanneer de box in stand-by staat. Ook de 800 werkt verder gewoon door in stand-by denk ik, je kunt dit controleren door met een pc in je netwerk een stream te bekijken. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
drz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: Triax-88 Waarom dan? Omdat de box behoorlijk heet kan worden als de fan uitstaat. Origineel bericht van: Triax-88 Origineel bericht van: drz Absoluut geen probleem, maar wanneer ik mijn DM800 op standbye zet, dan koelt de box af... De vu doet dat niet. Klopt, de DM800 heeft een externe voeding. De hitte die je 800 produceerd is voornamelijk afkomstig van de processor en deze wordt behoorlijk ontlast wanneer de box in stand-by staat. Ook de 800 werkt verder gewoon door in stand-by denk ik, je kunt dit controleren door met een pc in je netwerk een stream te bekijken. Dat is een hele goede, ik heb eigenlijk niet gecontroleerd of de processor warm word in standbye. Dat zal ik eens doen als ik de box vannacht op standbye ga zetten. Voor de rest vind ik het een topbox! "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Triax-88 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: drz Omdat de box behoorlijk heet kan worden als de fan uitstaat. Het is natuurlijk allemaal relatief maar ik zou de VU plus niet als "heet" willen omschrijven zonder fan. Maar misschien heb ik iets vaker de afwas met de hand gedaan dan jou Verder is de 800 inderdaad een prima box als je aan een single tuner genoeg hebt. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
drz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Nou, zet er maar eens een DM500HD boven op wanneer de VU zonder ventilator op standbye staat, dan begrijp je wel wat ik bedoel. Wanneer de behuizing dan zo warm word dat het met de vlakke (afwas)hand bijna niet vol te houden is om deze er op te houden, dan kun je wel nagaan hoe warm de elektronica is. ..en dat bedoel ik dan met "warm". "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Triax-88 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Mijn VU staat vrij en blijft dat ook. Als hij in een kast stond of tussen meerdere apparaten wordt het natuurlijk een ander verhaal (en had ik de fan ook niet losgekoppeld). Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
azimuth Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 De stand-by van de VU en de Dreamboxen (en heel veel andere soortgelijke toestellen) is gewoon nep. Het toestel wordt eigenlijk niet uitgeschakeld, maar blijft gewoon aan. Misschien dat de lnb's zonder stroom gezet worden, maar meer dan dat zal het niet zijn. Het zou dus logisch zijn dat de ventilator in stand-by blijft draaien. Maar ik vind stand-by een nutteloze optie. Als ik iets wil uit zetten, moet het ook uit zijn. En dan is dat deep stand-by. Het toestel koelt dan wel helemaal af. De minuut opstarttijd wordt een gewoonte en stoort mij absoluut niet, en hoeveel keer per dag doe je dat? 1 of 2 X... Nog iets: warmte bevordert slijtage. Waarom je die ventilator zou afkoppelen is mij een raadsel. Eerlijk gezegd, ik hoor dat ding niet, tenzij ik mijn adem inhoud en heel goed luister... VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141
Triax-88 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: azimuth Het zou dus logisch zijn dat de ventilator in stand-by blijft draaien. Dat kun je natuurlijk ook omdraaien, als tijdens standby geen fan nodig is waarom dan wel tijdens bedrijf? Origineel bericht van: azimuth warmte bevordert slijtage. Het ding hoeft van mij geen 30 jaar mee te gaan hoor, hier staat al een DM7000 stof te verzamelen (ook zonder fan overigens). Origineel bericht van: azimuth Waarom je die ventilator zou afkoppelen is mij een raadsel. Eerlijk gezegd, ik hoor dat ding niet, tenzij ik mijn adem inhoud en heel goed luister... Omdat de VU naast me staat en de fan dan duidelijk hoorbaar is (en ik mij daar aan ergerde)..... Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Neptunus Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Origineel bericht van: drz Nou, zet er maar eens een DM500HD boven op wanneer de VU zonder ventilator op standbye staat, dan begrijp je wel wat ik bedoel. Wanneer de behuizing dan zo warm word dat het met de vlakke (afwas)hand bijna niet vol te houden is om deze er op te houden, dan kun je wel nagaan hoe warm de elektronica is. ..en dat bedoel ik dan met "warm". Nou dan is er iets aan de hand met jouw box, ik heb echt geen last van overmatige warmte, ook niet in stand-by als de fan uit staat. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen