drz Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Origineel bericht van: Neptunus Kwaliteit is voortreffelijk hoor! Is er eigenlijk geen reactie van VU op dit probleem of zijn ze er niet mee bekend? Geen idee. Wat mij opviel is dat er in de voeding geen wezelijk verschil zit, tenzij ik wat over het hoofd zie. Op het moederbord zitten wel duidelijke verschillen, vooral met het aantal elco's rond de scart en audiouitgang. Verder zie je bij DIP, ter hoogte van de HDMI uitgang, ook een kleine verandering op de print, maar verder zie ik niet in waarom de ene box warmer word dan de andere... ..tenzij er andere componenten gebruikt worden die meer energie slurpen.. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Triax-88 Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Ben nu Pli op een nieuwe VU aan het zetten voor een kameraad, deze VU is in standby beslist niet warmer dan mijn eigen oudere exemplaar (ze staan naast elkaar). Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Triax-88 Ben nu Pli op een nieuwe VU aan het zetten voor een kameraad, deze VU is in standby beslist niet warmer dan mijn eigen oudere exemplaar (ze staan naast elkaar). Laat ze beide maar eens enkele uren op standbye staan. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
stefan.wolfrum Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 dat is wel interessante info, de mijne maken dus wel verschil: ik schreef eerder: nu weer even terug naar waar dit verhaal oorspronkelijk over ging: ik heb met een precisie oppervlakte thermometer de bovenzijde van beide kasten gemeten, de witte is maximaal 37 graden op een plek achteraan de box, links-midden (iets rechts van de fan-opening, wat zit daar) de zwarte is maximaal 46 graden eigenlijk iets meer naar rechts, over de gehel achterkant tot ongeveer halverwege naar voren , maakt weinig verschil. hebben jullie meetwaarden? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Triax-88 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ik heb geen meetgegevens maar op gevoel zijn beide boxen even warm, 37 graden zou goed kunnen, 46 zeker niet. Let wel, beide boxen staan vrij, dus niet op elkaar of zo. Dit "gemeten" na 8 uur standby voor beide VU's. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
wappie Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 ik heb de ventilator plug-in gedownload via het menu probleem is verholpen. in de stand-by blijft de fan nu aan.
stefan.wolfrum Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 da's een leuke. zo waren we ooit begonnen, met een oudere versie software. en toen klaagden er velen over de herrie die die fan na 6 weken gaat maken als-ie versleten is. vandaar die optie om hem uit te zetten als de box uit is en dus geen geluid produceert/ cq produceren moet. zie daarover gaande posts. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast SatMann Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 bij dit warm weer zet ik die aan...kan nooit geen kwaad.
Bopke Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 wat een gezeur over warmte en stand-by !! laat toch gewoon de VU 24/7 draaien , zonder elke keer op standby zetten . ik zet mijn 7025 ook nooit uit of standby
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen