Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook ik ben bezig me een sg2100a, nu hoorde ik in eerste instantie dat de sirius gezien vanaf achter de schotel rechts van de astra staat, dit klinkt logisch. Maar ook begreep ik dat de schotel een beetje achterover gezet moet worden.

Nu lees ik elders op internet dat je de schotel bijna vertikaal moet zetten voor de sirius 5 oost. Dat zou dus betekenen dat ie voorover moet ipv achterover. Klopt dat ?

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Geplaatst:

Rechts: ja en beetje achterover: ja want de elevatie is groter.

Schotel vertikaal: Een offset-schotel lijkt zo goed als vertikaal te staan maar "kijkt" toch schuin omhoog.

http://www.bytelive.com/wiki/show_image.php?id=3

Hoe verder westelijker of oostelijker de satelliet van het zuiden liggen gaat de elevatie omlaag en lijkt de schotel zelfs naar de grond te kijken.

Maar als je die sg2100a goed installeert komt dat vanzelf wel goed.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

ik heb hem gevonden, toen de ontvanger aangesloten op de motor, en motor op de lnb. Alles aangezet en nog steeds beeld. Raar genoeg begon de motor te draaien richting west na een paar keer zappen. Ik zal e.e.a. nog eens opnieuw proberen. Eerst ff BBQ'en nu .

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen