Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Wie kan mij helpen. Ik heb een DM8000 gekocht met 2x DVB-S en 2x DVB-C erin. Als ik een scan start met alleen de DVB-S tuner dan heb ik max 700 kanalen. Is ruim voldoende uiteraard maar ik had voorheen 5000 kanalen. Hieronder mijn tuner config. : LNB 1 13.0E Hot Bird 6/7A/8 LNB 2 19.2E Astra 1F/1G/1H/1KR/1L LNB 3 23.5E Astra 1E/3A LNB 4 Eurobird 1..Astra 2A/2B/2C/2D Ik ben echt een beetje lost om te ontdekken waar het nu mis gaat. Morgen komen ze mijn schotel richting uitlezen maar daarnou houd het echt voor mij op. Ook bij het inlezen van kanalen. De PET123 download start. Er komt een script op de TV en daarna een OK. Als ik dit wegklik door op OK te drukken dan heb ik nog steeds geen zenderlijst. HELP!!
vGnp Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 PET123 is heeeeel oud. Waarom laat je de tuner niet gewoon scannen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Auteur Geplaatst: 2 juli 2010 Heb ik gedaan... dan vind hij met 4 sats maar 700 kanalen. Dat is toch veel te weinig of ben ik nou abuis
vGnp Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Dan zou ik beginnen met scannen per satelliet, kanalen verwijderen voor het scannen. Kijk dan eens wat dat oplevert. Je moet echt veel meer dan 700 zenders vinden. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Auteur Geplaatst: 2 juli 2010 heb ik gedaan. Ik was begonnen met hotbird en die kwam met een resultaat van nul zenders gevonden. Weet je misschien of er ergens vermeld staat hoeveel kanalen je per sateliet zou moeten zien? Daarnaast krijg ik natuurlijk steeds meer het vermoeden dat mijn LNB's niet meer helemaal goed staan. Kun je dit soort waarde's ook uitlezen vanaf een DM8000 met Pli?
vGnp Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 En je weet 100% zeker dat de DiSEqC instellingen goed staan, dus dat de volgorde in de tunerconfig overeenkomt met zoals het aangesloten is? Haal anders de switch er eens tussen uit en probeer de satellieten 1 voor 1 te scannen, dus met in de tunerconfig enkele satelliet gekozen. Weet je direct welke LNB(s) mogelijk niet goed staat(n). vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Auteur Geplaatst: 2 juli 2010 Kun je dan uitleggen hoe dat moet? Ik weet hoe ik bij de tuner config moet opgeven of ik wel of geen disecq heb maar ik moet ook opeven op welke sateliet hij gericht staat. Toch? De lijst die ik heb ingevuld is van de winkel. Alleen geven die dingen op als LNB 1 Hotbird LNB 2 Astra 1 LNB 3 Astra 3 LNB 4 Astra 2 Ik ga er dan dus vanuit dat ik voor Astra 1 de juiste Astra heb genomen. Zie in bovenaan voor de Topic
vGnp Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Kun je misschien wat foto's van de opstelling en de switch maken en plaatsen? Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Auteur Geplaatst: 2 juli 2010 Je bedoelt van de schotel en de diseq?
vGnp Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Origineel bericht van: Cookiesmonster Je bedoelt van de schotel en de diseq? Yep. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Auteur Geplaatst: 2 juli 2010 OK, Zal ik doen. Dat zal wel morgen worden en ik moet nog even kijken hoe ik de foto's kan aanbieden. Bedankt alvast.
vGnp Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Als je de foto's op je harddisk hebt dan is dat een kwestie van klikker-de-klik en ze staan hier. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Auteur Geplaatst: 2 juli 2010 Ja, dat is handig gezegd. In het menu zie ik alleen http adressen voor plaatjes. Ik moet dus aan de gang met flickr oid.
Gast SatMann Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 ik heb ook iemand gehad met een dm8000, identiek probleem. was opgelost daar een EMP-Centauri diseqc te nemen. hij had direct meerdere kanalen bij het scannen. sla mij dood, maar er zit daar toch een verschil op.
Cookiesmonster Geplaatst: 2 juli 2010 Auteur Geplaatst: 2 juli 2010 Oh, dus dat is ook nog een oplossing. Maar ik heb het een keer werkend gezien met rond de 5000 kanalen dus ik twijfel (nog) niet aan de disecq Ffe een test met een foto
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen