Ga naar inhoud


Goedkope Airco integreren in mijn huurhuis. Goed idee?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Goede keus om niet verder te gaan met de gekochte unit.

Alleen al omdat dat sinds 1 januari niet meer is toegestaan

voor R22 modellen.

 

Verder kwam ik nog wat verhelderende tekst tegen op een

koelsite;

 

Bereken het nodige koelvermogen:

 

De keuze van het vermogen van het apparaat is afhankelijk van

de specifieke kenmerken van het lokaal (ligging, bouwwijze,

blootstelling aan zon, aantal personen) en moet voor elke

ruimte apart bepaald worden.

 

Airco berekenen: heeft u een kleine airco of een grote airco nodig.

Er is een eenvoudige vuistregel die je kan hanteren.

Voor het koelen van een ruimte heb je zo'n 30 à 40 Watt

koelvermogen per kubieke meter nodig. Bijvoorbeeld: een ruimte

van 5 meter op 4,5 meter breed met een hoogte van 2,5 meter

heeft een kamervolume van 56,25 kubieke meter. Vermenigvuldig

dit getal vervolgens met 30 à 40. Je hebt dus een airconditioner

van 1687 tot 2250 Watt nodig.

 

Het spreekt voor zich dat er voor een kelder andere eisen

gelden dan voor een zolder.

 

Geef de afmetingen van de kamer op in meters:

 

H: x B: x L: =

 

Het koelvermogen wordt ook gemeten in BTU/uur (British Thermal

Units). 1 Watt is daarbij gelijk aan 3,4121 BTU.

 

Voor topkoeling zijn eenvoudige Verac formulieren die rekening

houden met oa verlichting, ramen, pc en aanwezige mensen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor de afmetingen van jouw kamer is 9000 tot 12000 BTU voldoende. De slaapkamer hier is ook ongeveer zo groot, en dat gaat prima met 9000 btu. Als het prijsverschil tussen 9000 en 12000 niet te groot is zou ik de grotere nemen... heb je wat meer reserve.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had wat anders gezegd in een paar postings terug, maar zal zo het fototoestel even uit de kast trekken.

 

Heb jij je foto's, vergroot uitprinten en op de muur hangen. Ziet er een stuk frisser uit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

blush Hij is er al uit hoor, ook voor 100 euro. cry Ga even 100 euro bij elkaar sprokkelen voor de Einhell 9000BTU SKA 2502c

 

Kimble, heb jij die ook of heb jij de ietswat goedkopere uitvoering?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier de foto's. Eén is een Einhell en de andere Chigo.

 

Gewoon stickerplakkers. Einhell was een 8 euro duurder. Waarschijnlijk door de bekendere naam.

 

 

Met 110 m3 aan inhoud in de woonkamer heb ik geen problemen met 37 graadjes buiten, om het in de kamer 19 te krijgen.

 

Mogmaals zorg wel voor een luchtbevochtiger. A) Je planten staan in No-Time droog. B) Vocht geleid de warmte, dus bij een lage luchtvochtigheid zal ie matig tot slecht werken.

 

Luchtbevochtiger bij verkaptte drogisten en wat andere bekende winkels een 20 Euro. Met 2 uur knalt ie er een halve liter water doorheen die die ook weer aardig afvoert. Gewoon instellen op een relatieve vochtigheid van 50-54% en het is een woongenot.

 

airco.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik heb vorig jaar 2 stuks "D-Let" van 9000BTU gekocht voor 160,- per stuk en ben er dik tevreden mee.

Het zijn dezelfde als Kimble heeft, ze komen allemaal uit een grote fabriek in China, niks Duits aan dus.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar die zijn net wat duurder.

Die paar opties als slaapstand [extra stil]

Gebruik je toch niet ik heb ze wel maar scheelt niks.

De bespaarder ben je zelf door hem niet te koud te zetten.

Doorgaans is binnen 25 graden als t buiten 35 is al zat.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zorgt voor voldoende luchtvochtigheid in de ruimte staat ie zeker niet continu aan.

 

Het aangegeven verbuik in KW/jaar klopt voor geen meter. Ding staat alleen aan vanaf maximaal de warme dagen in April/Mei/Juni/Juli/Augustus/September met 23+ binnen. En dan ook alleen nog vanaf 10:00 tot 21:00.

 

In de nacht gaan de ramen open. Komt er wat vochtige lucht binnen en de temp is prima om in te slapen.

 

Betaal met 2 airco's, een wasmachine, wasdroger,vaatwasser, kookplaat-oven, 2 laptops, 4 vaste pc's met tft,koelkast, diepvries 3 televisie TFT, 3x radio, 4 satrecievers, 2 beeldbuis-tv's, 3 DVB-T's, mechanische ventilatie, afzuigkap, frituurpan 2x per week 2 uur aan, Senseo, Koffiezetapparaat, verlichting (binnen-buiten), de nodige adapters en wat ik nog vergeten ben. In een gezin van 6 man per maand 158 Euro aan stroom (dat is incl. vastrecht en belasting).

 

Zal wellicht lager zijn nu we net alle 15-40-60 en 100 Watt lampen hebben vervangen door PL of Led.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergunning, nee hoor. Wel als je een bedrijf hebt. Wel als je vermogen van één apparaat boven de 2 KW is. (kan lokaal verschillen, even de hinderwet raadplegen)

 

In al mijn 3 laatste woningen waren ze vanaf straat in volle glorie te bewonderen op het platte dak. En in de eerste woning een unit aan de achtergevel.

 

Plak je ze aan de voorgevel, dan zou je de schoonheidcommissie aan de deur kunnen krijgen. Dus probeer zijgevel, achtergevel op platdak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik denk alleen dat je woningbouwvereniging not amused zal zijn als je ongevraagd gaten gaat boren door de muur. Ik zou als ik jou was eerst wel even informeren of het mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergunning... ik heb hier destijds bij de gemeente gevraagd wat mag en wat je eerst moet vragen... Als je de buitenunit aan de voorgevel wil plaatsen heb je goedkeuring van de welstandscommissie nodig. Aan de achtergevel mag het, mits je (ik dacht) 1.50 meter van de erfscheiding met je buren blijft. Ik heb dus voor deze optie gekozen... en achter staat nu 1 unit op de grond, en 1 staat op steunen die aan de gevel hangen.

 

Over het boren van die gaten... ja, dat is best een groot gat wat er geboord moet worden... beide koelleidingen moeten er doorheen, en een tuinslang voor de afvoer van water. Als het een huurhuis is, zou ik inderdaad even opletten, want huisbazen zijn meestal erg lastig bij dat soort dingen. (dat is de reden waarom ik o.m. nooit een huis wil huren)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...