Ga naar inhoud


Goedkope Airco integreren in mijn huurhuis. Goed idee?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Nee omschakelen is eigenlijkgeen optie. Ik heb hier beneden in de kamer nog een 'oude' airco met het oorspronkelijke minder goede gas wat de ozonlaag betreft... Ik heb dat ding destijds zelf geimporteerd en geinstalleerd... toen kon je voorgevulde hogedruk leidingen kopen en hoefde er niets vacuum getrokken te worden. De nieuwere airco in de slaapkamer is slechts 7 jaar oud, en was inderdaad een systeem wat gewoon aangelegd werd, en als alles klaar was, werd hij vacuum getrokken gedurende een uur, of iets meer... daarna gas erin en klaar... Jammer dat het nu via een installateur moet, want dat kost gewoon erg veel geld wat je gewoon weggooit. De installatie is vaak duurder dan het apparaat zelf... ik moet nog eens gaan kijken waar ik eventueel een goede nieuwe airco kan kopen voor beneden... de oude heeft een ontzettend hoog verbruik, en het resultaat wordt steeds minder goed.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Grappig om te zien hoe moeilijk men kan doen en wat voor ideeën er te voorschijn komen. Maar R22 is nog steeds te verkrijgen (R22T=recyclegas) en is de afgelopen tijd fors duurder geworden.

Maar er komt inderdaad een eind aan. Maar wij vullen momenteel nog volop met R22T. Maar ombouwen naar een ander gas is bij de huis, tuin en keuken toestellen niet interessant.

Je kunt momenteel voor spotprijzen airco's kopen. echter zijn vaak de kosten voor het installeren van de unit duurder dan de airco zelf. Ook zal het verbruik van deze units vele malen hoger liggen dan een airco van een A merk airco. Echter als je de airco maar af en toe gebruikt is dat niet zo belangrijk. Maar vaak zitten er beperkingen aan deze units zoals maar een beperkte afstand van leidingen mogelijk etc.

En trouwens als je een probleem met condens water op wil lossen kun je een condenspompje plaatsen in de unit. Alleen kost deze ongeveer de helft van de airco..........

Mmmmmhhhhh ik zet even mijn Mitsubishi een graatje lager.............

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

. . . .In een airco (en ieder koelaggregaat) zit speciaal gas. . . . .

 

Het koelmiddel, veelal koelvloeistof (b.v. R22, R134)

genoemd is alleen gas indien de vloeistof expandeert.

Gecomprimeerd is het vloeistof.

 

In 2015 is R22 not done.

 

De compressor brengt het gas tot een hoge druk waardoor

het gas vloeistof wordt, in de verdamper (het woord zegt het

eigenlijk al) verdampt de vloeistof tot gas waardoor warmte

(lees koude) overdracht plaatsvindt.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het koelmiddel, veelal koelvloeistof (b.v. R22, R134)

genoemd is alleen gas indien de vloeistof expandeert.

Gecomprimeerd is het vloeistof.

 

De meeste koelmiddelen zoals R22, R134, ammoniak,etc zijn gasvormig bij kamertemperatuur en normale atmosferische druk.

Volgens de gangbare definities zijn het dus gassen en geen vloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...