Ga naar inhoud


[Dr.HD F16] : Nieuwe software met uitgebreide (HD) blindscanfuntie.


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Een nieuwe software is uit die toelaat om een blindscanning uit te voeren in stappen. Zo kan nu een blindscanning gebeuren in 1,2,4,8,16 of 32 Mhz.

 

Dit alles zou de blindscanning van deze HD ontvanger nog vlugger moeten maken.

 

Deze morgen vroeg de nieuwe software ingeladen en uiteraard benieuwd naar het resultaat.

 

Inderdaad nu kun je bij de blindscanoptie kiezen tussen :

-Alle kanalen, FTA only, TV only

-Polarizatie V of H of beide

-Frequentie Stappen van 1,2,4,8,16 of 32 MHz.

 

Uiteraard was ik zeer benieuwd naar de resultaten. Een blindscanning met de vorige software duurde met de optie , FTA only en met beide polarizaties (V/H) zo ongeveer een 10 à 15 minuten , afhankelijk van de te scannen satelliet.

Voor een vlugge test heb ik de 15,8 E ( Eutelsat Seasat1,Eurobird 16 en Eutelsat W2M ) genomen daar ik dan geen last heb van nabijgelegen satellieten tijdens het blindscannen.

 

Een kort resultaat tot nu toe met de optie ,FTA only en beide polarizaties (V/H) , de gecodeerde zenders interesseren mij als feedhunter toch niet.

 

Scanning met een stap van :

 

32 MHz : duur 5 min. Gevonden zenders : 114 TV en 62 Radio

8 MHz : duur 12 min. Gevonden zenders : 128 TV en 73 Radio

1 Mhz : duur 70 min. Gevonden zenders : 134 TV en 77 Radio

 

Resultaat : Uiteraard verhoogd het aantal gevonden zenders naarmate men meer gedetaileerd gaat blindscannen. Echter is het verschil tussen de laagste en de hoogste trap slechts 35 zenders ( TV en Radio ) .

Eindelijk dus een super vlugge HD blindscan ontvanger die de verwachtingen van iedere feedhunter terug een heel eind omhoog duwt.

 

Gezien de “zeer democratische” prijs van deze ontvanger , een super HD ontvanger.

Verdere tests volgen nog , dus voor wie het interesseert , wordt vervolgd. smile

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nadeel is wel dat je met grotere stappen scand en daardoor minder TP vind de TP met een grote bandbreedte zullen wel gaan maar hoe kleiner de SR. hoe meer hij overslaat.

Ik heb deze software al geruime tijd gestest maar ben er als feedhunter niet van onder de indruk.

Ben benieuwd welke step je in de toekomst zal gebruiken denk dat je uitkomt op de standaard 4 MHz.

Je wilt als feedhunter toch de feeds die zitten meestal in de lagere SR. zo max tot 14000 met een enkele 3D of HD feed tot 21000.

 

Als je nu echt snel wilgoogle dan eens op CT2010 whistle

 

Tevens komt deze weer van die Russen af en is niet De software van Dr.HD zelf.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al wat je zegt is waar Ron. :D

Maar nu heb je tenminste zelf de keuze in het blindscannen , vroeger was het standard 4 MHz en kon je niet anders. Nu kan ik blindscannen naar keuze, is ten minste een stap in de goede richting. Vergeet niet , welke software er ook wordt uitgebracht , je zal nooit sneller kunnen scannen als de processor toelaat die in je ontvanger zit.

Zeg nu zelf , voor een HD ontvanger , nieuw aangekocht voor 220 euro , is dit een grote stap vooruit.

En noem nu eens een HD ontvanger die symbolrates kan in scannen onder de 1000 ? Heel weinig , ofwel moet je de professionele toer op. ( zie : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...d_o#Post1863720 )

 

En komt die soft nu van de Russen of de Koreanen , dit kan mij gestolen worden als het maar werkt.

 

En die soft is pas uit bij de Russen , dus de Koreanen hebben die nog niet ( geef je zelf aan ) , dus hoe kan je dan getest hebben ?

 

Groeten whistle

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms test je met dingen die niet direct worden uitgegeven omdat door diverse testers het nut er niet van wordt gezien zo ook deze optie.

 

Wel is de SR optie interestand en alleen DVBS, DVBS-2 of MPEG.

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Soms test je met dingen die niet direct worden uitgegeven omdat door diverse testers het nut er niet van wordt gezien zo ook deze optie.

Wel is de SR optie interestand en alleen DVBS, DVBS-2 of MPEG.


Snap hiervan nu niets.


Kan enkel melden dat deze s/w enorm snel is qua "blindscanning" in vergelijking met de vorige versies. Dus ik ( en ook deze van het Duits forum van Dr.HD F16 ) zijn enorm tevreden. smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer maar eens en TP met een lage sr te scannen.

Dit is 1 van de nadelen en natuurlijk is deze software niet voor feedhunters maar voor gewone TV kijkende mensen bedoeld net zoals eigelijk de hele ontvanger.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Probeer maar eens en TP met een lage sr te scannen


Zal maar niet in herhaling vallen maar de Dr.HD F16 kan zonder probleem TP's met een lage SR aan. Zie nog maar eens hier :

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...d_o#Post1863720

Citaat:
Dit is 1 van de nadelen en natuurlijk is deze software niet voor feedhunters maar voor gewone TV kijkende mensen bedoeld net zoals eigelijk de hele ontvanger.


Wat is dit nu voor flauwekul. Eerst zit je hier :

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1686011/1

deze ontvanger op te vrijen als een "feedhuntmachine" en nu plots ga je beweren dat deze ontvanger bedoeld is voor gewone TV kijkende mensen.

Test maar gewoon voort voor dat zo geroemde satelliet blad in Nederland maar laat mij uw tegenstrijdige en hautaine opmerkingen maar.

Voor mij is die Dr.HD F16 gewoon de beste HD blindscan ontvanger voor het ogenblik en daar hou ik het bij . Je weet net zo goed als ik dat deze ontvanger door vele Fransen en Italianen gebruikt wordt als blindscan ontvanger bij een groot feedhuntersforum. Dus voor mij is de discussie met jou gesloten. whistle

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Test maar gewoon voort voor dat zo geroemde satelliet blad in Nederland


Is geen Nederlands blad hoor .

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Satlook

 

Doet echter niets aan de bemerkingen terzake :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand even die ook een HD ontvanger heeft die een blindscanfunctie aan boord heeft eens die sat (16,0°E) scannen ?

 

Is de bedoeling om eens een vergelijking te maken i.v.m. de scantijd, gevonden zenders enz....

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben je toch een mierenneuker man.

 

Tuurlijk worden de ontvangers gemaakt voor de grote groep en dat zijn wij feedhunters zeker niet, dat er een aantal opties zijn waar wij als feedhunter plezier van hebben, mooi en dat is wat er met de F16 is.Daarom is het ook een goede feedhuntmachine maar zeker niet gemaakt als feedhuntmachine.

 

Maar probeer eens wat transponders op b.v 21.6 East met een SR van 2170 met een grote stap 8 MHz te scannen.

Je herkend direct deze gevens dus voor je weer wat te ... hebt ja dit is ook al op het andere forum vermeld ja.

 

Tevens en dit is wel belangrijk als het een 4:2:2 transmissie is heb je geen beeld (weten we ja)maar als je hem dan naar de Prof of SS wilt zetten dan is de freq te ver en heb je geen lock.

B.v. F16 geeft 12700 en hij is werkelijk op 12694.

Dit is ook niet erg fijn.

Maar iedereen wil het weer anders.

 

 

"Test maar gewoon voort voor dat zo geroemde satelliet blad in Nederland maar laat mij uw tegenstrijdige en hautaine opmerkingen maar."

 

Wat je hiermee bedoeld is mij niet helemaal duidelijk of uh grappig autotje die Polo????

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat ben je toch een mierenneuker man


Zal maar doen alsof ik dit niet gelezen heb. In het verleden heb je al 25 keer een definitieve ban op dit forum gekregen omtrent diverse redenen. Als je hier op het forum kom is het altijd met de bedoeling om er een commercieële zaak van te maken ( remember fibobox, gezamelijke aankoop van Prof 7300 kaarten , gezamelijke verkoop van de Dr.HD F16 enz.... ) Daarom start je ook altijd een of ander forum op waar je als "moderator" kan optreden.
Ik denk dat niemand op dit forum je nog serieus kan nemen en dat is juist je grote frustratie.
Ik weet dat je enorme kennis hebt op gebied van fibo motoren, en andere technische kennis ( enkel spijtig dat je daarmee niets opbouwend doet ).
Echter dit neemt niet weg dat je altijd op zo ene hautaine manier weet om te gaan met de leden van sat4all.com
Voor mij blijf gerust bij sat_four_all.be , fibo owners , ect....
maar blijf hier vandaan.
Bovendien kan niemand iets van jouw taaltje hier iets begrijpen , ofwel is het dronkemanstaal ofwel gebrek aan een degelijke Nederlandse zinsbouw whistle

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat lijkt mij inderdaad zeer verstandig.

 

Uiteraard krijgen jullie beide een waarschuwing voor het negeren van onze fatsoensregels.

 

In geval van snuffer is dat alweer de 17e waarschuwing en zou het de 4e ban worden, dus al jij nog éénmaal de fout in gaat op dit forum ben je permanent niet meer welkom en wordt die permanente ban ook nooit meer ongedaan gemaakt.

 

We blijven niet aan de gang met jou!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...