Ga naar inhoud


[Pioneer] Nieuwe Firmware Pioneer V1.0P2


vvsection

Aanbevolen berichten

Beste medepioneers,

 

Zojuist via duck bij spacerunner gevonden:

 

---

 

Pioneer V1.0P2

Uitleg:

NIEUW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Versie 1.0_P2 (Nederlands, P2 Staat voor Pioneer, 2000 kanalen.

Firmware voor de PIONEER DBR-S110NL, Alleen met JTAG te Uploaden.

Gebruik Pionero4.0 Final, Firmware Adres 60000000 lengte 200000

Gebaseerd op de V1.0 Philips.

2000 kanalen etc etc etc

 

---

 

Nu ken ik de V1.0 van Philips niet, maar weet iemand of deze versie iets meer gaat brengen dan de huidige 4.38EN/NL.

 

Heeft iemand hier ervaring mee ?

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had de V1.0 voor Philips al gezien bij Marc. De Philips en Pioneer zijn in grote delen gelijk en je zag in het verleden dan ook dat H2D2 beide versies koert na elkaar uitbracht. Spacerunner doet blijkbaar hetzelfde.

 

Ik ben bij Duck geweest, maar de link wilde niet voor me werken en ik heb de firmware dus nog niet in huis om te testen. Ik ben wel nieuwsgierig.

 

Als je een werkende URL hebt, laat me dat dan even weten. Op het board of via PM?

 

Alvast bedankt

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satori,

 

Ook ik ben blij je weer terug te zien op het board, na jouw vakantie.

 

De link bij Duck heeft een punt aan het eind van de link staan, als einde van de regel. Maar deze moet je er van af halen.

 

Voor de goede orde: www.kickme.to/spacerunner

 

Staat ook bij links - informatief - onderaan.

 

Overigens staat H2D2 ook vermeld op de site van Spacerunner, dus hij zal deze firmware ook wel (mede) ontwikkeld hebben.

 

Veel succes en laat even horen hoe het uitpakt. Ikzelf kom er waarschijnlijk niet op korte termijn aan toe om deze firmware te proberen.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat testen uitgevoerd met deze versie, maar ik heb daar een aantal vragen over. Helaas heb ik daar nog geen antwoorden gekregen.

Eerste indruk: De versie ziet er goed uit. Lijkt erg op de H2D2 versie. Er zitten een aantal mooie details in, zoals het signaalmetertje bij de '+' toets. De versie echter niet goed met de Multicam files en ik heb nog niet kunnen uitdokteren welke files ik wel moet gebruiken.

 

Wordt vervolgd

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi satori,

 

ik ken deze versie inderdaad van de philips.

ik heb geprobeerd om er een k.lijst in te zetten maar dat lukt mij niet krijg een foutmelding. moet er wel bij zeggen dat deze voor de philips is, ik dacht van fw zelfde als philips dus probeer ook maar een k.lijst erin te zetten misschien dat het wel lukt (lijst die ik al in meerdere philipsen heb gezet)

heb de fw op mijn pio gezet en toen handmatig kanalen laten zoeken en zie eigenlijk geen verschil met de fw voor philips. heb jij er trouwens wel een kanalenlijst in gekregen?

 

groetjes paddy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze versie is inderdaad gebaseerd op de Philips. Het kostte me wat moeite om uit te vlooien welke keyfiles het beste te gebruiken waren. (De oude alpha 5in1). Een aantal Pr-Kanelen gingen nog niet open, maar dat kan aan mijn key-file liggen. Mijn originele abo (SECA) loopt perfect.

 

De bestaande lijsten kun je inderdaad niet laden. Ik heb ook al eerder ontdekt dat de Philips en Pioneer lijsten niet uitwisselbaar zijn. De verschillen zijn echter maar klein.

De oplossing voor de keuze van verschillende encryptiesystemen is nu ook op dezelfde manier opgelost al bij de Philips patch. Er wordt een extra nible gebruikt in de kanalenlijst. De consequentie is dat er een complete kanalenlijst (met eeprom) samengesteld moet worden, waarin ook deze nibble goed staat. ('Menu' '2' 'E' toets)

 

De 'D' toetst hangt de deco op. Dit blijkt een bug in het basis systeem te zijn en dus niet oplosbaar.

 

Verder ziet deze versie er erg goed uit en lijkt deze robuust te werken en goed om te schakelen tussen de envryptiesystemen.

 

De afweging is natuurlijk tussen de Dynamit versie (evt met MikeVL vertaling) en deze 'echte' NL versie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog geen stelling in kan te nemen.

 

Van de andere kant is het voor de continuiteit erg fijn dat er op 2 verschillende plekken aan de pioneer gewerkt wordt. Het internationale geeft ons een grotere basis, zoals tools en support op meerdere versies. De NL versie geeft aansluiting bij de Philips systemen en daar zijn er ook erg veel van.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik heb net de versie V 1.0 van Spacerunner erin gezet en de Satori channellist geladen maar die kent ie dus niet. Ik krijg het standaard installatie menu waar ik de deco naar de kanalen moet laten zoeken.

Daar is ie momenteel mee bezig.

Nadat hij klaar was met zoeken kon ik vrij veel kanalen selekteren maar krijg geen beeld op de Kiosk - en Premiere kanalen. Misschien zijn er wel meer kanalen niet beschikbaar.

Ik gebruik de keyfiles van EMTEC 6in1 van 24-07

Groeten,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid.

 

Heren, ik heb op de site ook de settinglijst gezet, voor de 1.0 patch.

Inderdaad ik ben verder gegaan op basis van V9.5 en 9.6 en 1.0 voor de flip.

Zo ook voor de strong, asscom, pioneer, en straks ook voor de 5816/03G.

De opzet van H2D2 na V9 was zo mooi en gaaf dat ik besloten heb om daar op door te gaan.

Dus maw, de pioneer FW is inderdaad gelijk aan de flip.

Zo worden alle MHW decs gelijk, en lijken ze weer als van ouds op elkaar.

 

De enige BUG die er inzit is de D toets, dan slaat de Dec vast !

Uitzetten, aan zetten en klaar.

 

De settings e.d. uploaden met Pionero4 final.

7FExxx en de juiste flash instellen.

 

Settings lijst is compleet met Eeprom.

 

Mocht er iemand zijn die de lijst nog een beetje kan aanpassen (met pionero 4)

hou ik me aanbevolen en plaats deze op de space site

 

Greetz

 

©SpaceRunner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...