Ga naar inhoud


[Pioneer] Nieuwe Firmware Pioneer V1.0P2


vvsection

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hi,

 

Vanochtend nogmaals de Firmware van Spacerunner gepatched en ook zijn settingslist met bijbehorende eeprom file geladen.

Ik mis een groot aantal kanalen waaronder alle Premiere kanalen en een aantal K-kanalen. Ook mis ik in de channellist de radio zenders.

Spacerunner sprak over een bug in toets D maar dan heeft ie waarschijnlijk toets EPG niet geprobeerd.

Bij mij zat de deco kompleet vast na het indrukken van de EPG-toets en ook een harde reset (Power Off/On) hielp ook niet. Ten einde raad ben ik dus maar weer teruggegaan naar Dynamite 4.38 met de Channellist van Satori die prima werkt.

Mijn eerste indruk van de Pioneer V1.0P2 Firmware is dat het er heel goed uitziet maar is dus beslist niet stabiel (althans bij mij niet).

Als de Firmware is aangepast wil ik het nog wel eens proberen maar nu dus even niet meer (of de schuld zou bij mij moeten liggen).

Groeten,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wim,

 

Ik heb de FW van spacerummer er in zitten, samen met zijn settinglijst en eeprom en dat is bij mij erg stabiel. In de lijst ontbrak wel het C_ EPG kanaal. Deze heb ik toegevoegd en nu werkt de EPG ook goed.

Er zijn wel enige toetsverschillen met de Dynamit versie.

Oproepen van kanalenlijst om te zappen met de 'E' toets. EPG met de EPG toets.

Ik heb alle tv en radiokanalen (denk ik).

De TV kanalen zitten van 1 en verder. De radiokanalen van 2000 en terug.

(In het midden zitten dus geen kanalen.

Premiere (incl ero) werken bij mij prima.

Je moet wel de Xin1 (Alpha) files hebben. Deze staan bij Huts onder 'Philips'

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige probleem is dus nog de D toets, ik zal daar voor Tijd in beeld plaatsen.

Leek me wel een leuke, verder op EPG na heb ik dus geen enkel probleem ondervonden, zelfs de ORF1 werkt, integenstelling tot de philips.

 

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Wim,

 

Ik ben inmiddels (12:50 uur) thuis. Zowel premiere als Kiosk werken nog op V1.0. Ik moest echter wel de deco uit en aan zetten. (Ik weet ook niet waarom).

Ik zie ook dat er intussen F1 uitzendingen zijn en de F1 subkanalen werken ook.

 

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Satori,

 

Ik ga het dan nogmaals proberen. Ik kan nog geen F1-uitzendingen ontvangen (zitten volgens mij op Hotbird)

Weet niet of het aan mijn deco ligt maar ook onder 4.38 werken een gedeelte van de premiere kanalen weer niet; ook niet na herhaald uploaden van jouw channellist.

Ik zal alles eerst eens goed erasen en alles met FF laden voordat ik de firmware en channellist er weer inzet.

Daarna zal ik eens naar de Alpha files gaan zoeken.

Laat het resultaat wel weten.

 

Wim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Nogmaals geprobeerd met een wat beter resultaat maar ik mis nog steeds een aantal (niet alle) premiere kanalen en een paar K kanalen.

Wat op dit moment ook niet werkte waren de radio kanalen NLR1 t/m 5 andere radiozenders werkten wel.

Ook werkt de EPG-toets nog steeds niet goed Pio slaat niet meer vast maar springt iedere keer als ik de EPG toets indruk terug naar kan. 1

Krijg alleen bij BVN een spaanse programmagids.

Ik heb de nl. kanalen 1 t/m 15 getest en steeds terug naar kanaal 1 zonder gids behalve dan bij kanaal 10 BVN.

Ik heb de aangepaste DBR-S110 settings van Satori gebruikt en de Philips Alpha Xin1 files.

Misschien moet ik het een en ander aanpassen maar weet niet wat en hoe.

Groeten

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de deco naar zender 1 terugspringt als je de EPG indrukt dan herkent hij het door mij toegevoegde EPG kanaal niet. Deze hoort op kanaal 1997 te zitten. (Ik heb hem EPG C+ genoemd.)

Welke zenders krijg je niet? Als je dat doorgeeft, dan kan ik kijken hoe dat bij mij zit. (Alle Kiosken doen het bij mij).

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Satori,

 

Ik heb inderdaad de verkeerde channellist geladen; beetje stom van me.

Ik heb vandaag weinig tijd meer om het uit te testen en doe ik dus morgen.

Zal je dan laten weten welke kanalen ik niet kan ontvangen.

Groeten,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Toch nog even vlug de goede channellist geladen en de EPG werkt op de Nl. zenders goed (Behalve BVN,kan 10, die geeft spaanse prg door).

Verder ontvang ik de volgende kanalen niet:

Permiere Dir 4A, de F1 kanalen Supersignal,Cockpit,Box,Verfolger,Info (misschien morgen tijdens de kwalificatie) en kanaal K-9 en 13.

Meer heb ik nog niet uitgetest.

Eerst werkte ook een aantal premiere kanalen niet en ook de gehele K-serie.

Na een harde reset (Power off/on) werkten ze wel behalve bovengenoemde.

Groetjes,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat de EPG werkt, want ik zat me al af te vragen hoe het kon dat die niet werkte.

EPG op BVN geeft bij 4.38 dezelfde Spaanse info. Ik weet van Eurosport NL dat die door onze spaanse broeders uitgezonden wordt, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit bij BVN ook zo is.

 

Premiere Dir 4A heeft op de 4.38 nooit gewerkt.

De F1 kanalen Supersignal,Cockpit,Box,Verfolger,Info werkte vanmiddag tijdens de races perfect. Het zijn subkanalen, die alleen actief zijn als er een evenement is. Dus inderdaad: misschien morgen tijdens de kwalificatie.

 

K13 heb ik nooit eerder gezien. Waarom K9 het niet doet weet ik niet. Misschien wat later als de voortplantingsrituelen weer beginnen.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi satori,

 

ik heb dus ook al het nieuwe erin zitten en werkt goed.

alleen als ik crimi & co of goldstar.tv kijk vliegt ie er na ongeveer 15 min. uit duurt even en komt vanzelf terug.

weet jij hier een oplossing voor?

 

is ook bij de philips trouwens. gebruik dezelfde files.(die voor pio zouden zijn)

 

groetjes paddy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er toch nog een paar kleine probleempjes in de 1.0 zitten. Dit geldt voor zowel de Philips als Pioneer.

Ik heb vrijdagmiddag een 5816/33 van een broer (ik heb 6 broers) geupgrade van ongepatched naar de V1.0. De upgrade via de seriele poort duurde 5 uren. Maar met een UPS er tussen durfde ik dat wel aan.

Nu blijkt dat beide systemen (Pioneer 100NL en Philips 5816) wat probleempjes hebben met V1.0.

- Beiden hangen zich op bij snel zappen.

- Als gewisseld wordt van encryptie (beta->seca of seca->beta) moet soms de deco herstart worden of de kaart even uit en in het slot.

- De Philips die altijd (ongepatched) goed gewerkt heeft begint te flikkeren (het beeld) zodra ik de EPG indruk.

Ik heb dit allemaal nog niet teruggemeld aan Spacerunner.

Ik ga er van uit dat dit schoonheidsfoutjes zijn en dat dit nog opgelost wordt. Ik heb alle vertrouwen in Spacerunner.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de problemen die je opnoemt ken ik verder niet. het is alleen die 2 zenders die ik heb aangegeven.

trouwens op de philips heb ik de v9 opzitten op een dsx7073, en gaat verder goed alleen hetzelfde probleem als mijn pio 110nl.

 

groetjes paddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...