Ga naar inhoud


TF6000PVR - opnemen en weergeven


evideo

Aanbevolen berichten

ik ben in het bezit van een TF6000PVR en daar kan ik wel mee opnemen op de Harddisk maar niet weergeven.

op het moment dat je op weergeven drukt hangt de ontvanger en na 2 a 3 minuten gaat hij weer naar de zender die het laatst weergegeven werd.

Daarnaast als je op een NED1 opneemt en naar NED2 kijkt is de laatste geblokt.

Ik dacht zelf dat de ASTON module 2.02 versie geupdate via een bestand op de harddisk naar 2.23

Helaas heeft dit niet geholpen, heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het forum en veel leesplezier toegewenst.

 

Voordat iemand jouw verder kan helpen vertel eerst even hoe je de 2 tuners van de ontvanger hebt aangesloten.

 

Heb je 1 of 2 antennekabels op de TF6000 aangesloten?

 

Heb je meerdere LNB`s in gebruik, zo ja, welke? DUO - TWIN, e.d.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat betekend dat de LNB instellingen in je TF6000 op 'Doorgelust' moeten staan.

Verder kun je dan alleen maar één zender opnemen en naar een andere kijken als de zenders onderdeel uitmaken van één en dezelfde transponder.

 

Wil je ongestoord tegelijkertijd opnemen en naar welke andere zender dan ook kijken dan zal je een DUO LNB of 2 losse LNB`s moeten installeren en daarop 2 antennekabels aansluiten die dan ook op de 2 tuners van de TF6000 worden aangesloten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat heeft dat met het weergeven van een al opgenomen programma te maken?

 

Citaat:

ik ben in het bezit van een TF6000PVR en daar kan ik wel mee opnemen op de Harddisk maar niet weergeven.

op het moment dat je op weergeven drukt hangt de ontvanger en na 2 a 3 minuten gaat hij weer naar de zender die het laatst weergegeven werd.

Daarnaast als je op een NED1 opneemt en naar NED2 kijkt is de laatste geblokt.

Ik dacht zelf dat de ASTON module 2.02 versie geupdate via een bestand op de harddisk naar 2.23

Helaas heeft dit niet geholpen, heeft iemand een idee?

 

Verder kun je volgens mij alleen een ASTON updaten via een bestand met een 5000 serie en niet met een 6000, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Maar wat heeft dat met het weergeven van een al opgenomen programma te maken?

Citaat:

Daarnaast als je op een NED1 opneemt en naar NED2 kijkt is de laatste geblokt.



Mijn reactie was hoofdzakelijk op dat deel van de vraag gericht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even verder geprobeerd, maar het lukt niet.

De harddisk opnieuw geformateerd.

Opnieuw gestart en toen weer geprobeerd:

Binnen het pakket van Canal Digitaal kun je maar van een zender opnemen via Tuner 1 en kijken naar een andere zender binnen CD via tuner 2 is geblokt (hapert).

Van de Free To Air zenders kun je tot 2 tegelijk opnemen dus bv. ZDF en SAT1 en dan naar elke andere zender kijken en dit is zonder storingen.

De FTA opgenomen programmas worden goed weergegeven.

Het programma van CD is niet weer tegeven.

Mijn conclusie is dat de Smartcard (Seca) van CD niet juist is en ik waarschijnlijk de oranje kaart (smartcard-mediaguard-3a) moet hebben.

Wat denken jullie is dit juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk eerder dat je cam te oude software heeft...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Winwiz het bij het goede eind heeft.

Alleen kan ik tot nu toe nergens uit opmaken welke type Aston CAM jij gebruikt.

Ik veronderstel dat dit een Aston 1.07 is met aan de voorkant een groen LED'je.

Is dit correct?

Zo ja, zoek dan in het Menu van de TF6000 de instellingen van de CAM op en kijk daar welke software versie in de CAM zit.

Dit moet minimaal v2.18 zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: evideo
ASTON SECA CAM REV 2.23

Software: v2.23


hier moet het perfect mee lukken... Wat voor een kleur heeft het dollartekentje wat bij de bestandsnaam staat?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier moet het perfect mee lukken... Wat voor een kleur heeft het dollartekentje wat bij de bestandsnaam staat?

groen of geel/groen of niets.

firmware datum? ik heb het er vorige week opgezet of bedoel je dat niet? en waar zou ik dit kunnen vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wilt opgenomen bestanden afspelen. Hier staat gewoonlijk een dollar tekentje bij (bij gecodeerde zenders) Deze is bijvoorbeeld groen....

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...