Toho_NL Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Hoi allen, Nog een vraagje. Weet iemand of het mogelijk is om een opname te beveiligen tegen verwijderen (zoals je vroeger bij een videoband een stukje verwijderde, zodat je er niet overheen kon opnemen ;-))? Ik heb de bestanden wel naar mijn PC gekopieerd, maar ik zou graag (als dat kan tenminste) de files op mijn Dreambox beveiligen tegen 'per ongeluk' verwijderen (dat je in een menu instelt dat de verwijderoptie voor dit bestand niet actief is ofzo). Groeten, Toho_NL. 2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta 1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2
GVW1 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 In Pli is het zo dat je als je iets (per ongeluk) weggooit dit in de prullenbak terecht komt. Hieruit kun je gedurende een tevoren gedefinieerde periode de bestanden dan weer terug kopiëren. Groeten, GVW
Gast Jeroensky Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Stapeltje DVD-R(W) kopen, en de opnames wegbranden op DVD met DVDburn plugin. (ik neem aandat je DVD-R(W) slim (slot-in) brander ingebouwd hebt in DM8000. er zit klein printplaatje en zakje met 4 minischroefjes bij DM8000 die heb je nodig als je zo'n DVD slim brander inbouwd). Of copieren dmv netwerk naar computer. Of remote van DM8000 goed opbergen zodat een ander niet gaat rommelen met je settings. (eventueel programmerbare ab er bij leggen die niet alle functies heeft ingeprogrammeerd maar alleen aan/uit, zender/bouquet zappen.) Op zich ben ik voorstander om een enigma2 tuner niet alleen als root user te laten werken, maar ook dmv user account, zodat je als root user een bv default userprofiel kan aanmaken met restricties in functies. Dan start enigma2 tuner bv als default user, en bij invoeren wachtwoord gaat ie in root modus.
Gast MiLo Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Is wel een aardig idee voor 'n feature. Tot die tijd kun je hem zelf ook beveiligen via telnet of FTP. Met je FTP programma de "write" permissies uit zetten. Via telnet of ssh kan dat met: chmod a-w "2010 en rest bestandsnaam.*" (je kunt wildcards zoals * gebruiken en de TAB toets om minder te hoeven typen) ("a-w" betekent: for "all" users remove "write" permission)
Gast MiLo Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Andere makkelijke "beveilig" methode in OpenPLi: Maak een map op de harddisk "Bewaren" ofzo. Wijs een opname aan in de lijst, drup op menu en kies "kopieren". Selecteer de "Bewaren" map als bestemming. Op deze wijze een kopie maken, mits op dezelfde disk, kost geen extra diskruimte en is in een fractie van een seconde gedaan. Mocht iemand hem wissen, blijft de kopie in "Bewaren" hem vasthouden, en kun je altijd weer een nieuwe kopie terugplaatsen.
Erik Slagter Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Nu je er zelf over begint :-) Ik heb net m'n hele enigma gepatcht met (f)chown's zodat alle files van user "erik" worden ipv. "root". Dat is op NFS gewoon heel vervelend. Als je dat op een minder q&d manier zou implementeren dan zou dat wel mooi zijn ja. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast Jeroensky Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Zou fijn zijn als het wat kan worden, user naast root. Lijkt me ook wat veiliger(als ik het als Linux I86(64) gebruiker zie) Kan die nfs dan niet vanaf de default/restricted user gebruikt worden, dus meer netwerk gerelateerde features sowieso niet als root, maar default als user en bij inkloppen wachtwoord eventueel root restricties. Ikzelf gebruik geen nfs, heb 1.5TB hdd in droomdoos)
Gast MiLo Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Op zich ben ik voorstander om een enigma2 tuner niet alleen als root user te laten werken, maar ook dmv user account Dat gaat zomaar niet werken. Om te beginnen, Enigma zit continu in allerlei devices en andere 'root' files te frotten. Hoop werk, en alleen een paar "geeks" die er wat aan hebben... Volgens mij kun je met NFS parameters nog met user IDs rommelen, zodat de files vanaf de PC van een gewone user lijken te zijn.
Erik Slagter Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: MiLo Maak een map op de harddisk "Bewaren" ofzo. Wijs een opname aan in de lijst, drup op menu en kies "kopieren". Selecteer de "Bewaren" map als bestemming. Op deze wijze een kopie maken, mits op dezelfde disk, kost geen extra diskruimte en is in een fractie van een seconde gedaan. Mocht iemand hem wissen, blijft de kopie in "Bewaren" hem vasthouden, en kun je altijd weer een nieuwe kopie terugplaatsen. Hoe wilde je dit doen? Hardlinken? Dat noem ik niet kopieren :-/ DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Erik Slagter Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: MiLo Dat gaat zomaar niet werken. Om te beginnen, Enigma zit continu in allerlei devices en andere 'root' files te frotten. Hoop werk, en alleen een paar "geeks" die er wat aan hebben... Toch lijkt me het een leuk experiment. Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat enigma inderdaad allemaal "root"-achtige dingen moet doen, maar dan meer op dvb-niveau, aan de andere kant zou dat best wel eens kunnen meevallen. Je zal dan wel alle files van die restricted user moeten maken, wat de meerwaarde natuurlijk aanzienlijk vermindert. Origineel bericht van: MiLo Volgens mij kun je met NFS parameters nog met user IDs rommelen, zodat de files vanaf de PC van een gewone user lijken te zijn. Id remapping. Daar was wat mee, ik weet niet zo snel meer wat. Een ervan is in ieder geval dat alle niet-dreambox-clients gewoon "root" moeten zijn op de share en alle dreamboxen niet, maakt het alweer wat ingewikkelder. Mijn q&d chown werkt voorlopig prima ;-) DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen