Ga naar inhoud


[RE-8000HD] welke harddisk


Gast reitsma

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: David1980
Rebox beveelt zelf een wd green aan.

En ik heb sinds 30 maart, geen vastlopers meer gehad, tijdens het opnemen/afspelen

En wat is dat eerder kapot gaan.
Wat wil dat zeggen, eerder kapot dan wat?

Ik zou zelf dus nu ook een Green kopen, dit omdat de leverancier het eigenlijk aangeeft en men er verder geen problemen mee heeft.
Maar mocht je de SMART waardes van deze disk kunnen uitlezen, dan zou het zo kunnen zijn dat de "Load Cycle Count" hoog komt te staan. Normaal gesproken moet deze rond de 0 blijven zweven. Nu is de disk wel getest tot een waarde van 500.000 maar daarna kan deze kuren gaan vertonen. Dit ligt schijnbaar eraan dat Linux niet met die Intellipark feature kan omgaan, daardoor komt dit ook voor met de EADS serie..

Mocht je het dan nog steeds niet vertrouwen dan kan je altijd de waarde resetten met de WDIdle3 tool, wat dus de Intellipark feature uitzet (heb ik gebruikt bij mijn EARS schijven), daarna groeit de LCC waarde niet meer met de problemen vandien.....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

-ikzelf- heb er een WD USB Passport Elite aan hangen .. 320gb, prik-prak floep, klaar. Fat32 formatted en geen vage underruns in playback of opname.

 

Ok, ik neem dan ook maar -EEN- programma per keer op.

 

De Green-WD's zijn prima. Vooral over de GP-AV ben ik prima te spreken. De 2Tb versie hiervan zou al op de markt moeten zijn, maar ik heb ze nog (steeds) niet kunnen vinden.

Vanaf 2Tb wordt je gewezen op de 'nieuwe formatteer mogelijkheid' [de 4kbyte/s blocks ipv 512, met Windows{!} software om de 512blockken te emuleren; maar dit heeft geen zin op de ReBOX].

 

PERSOONLIJK heb ik geen goeie ervaringen met de WD-Blue serie. Ze leven net iets langer als 3 jaar en dan is't 'overheat, dead'. De Greens bevallen me tot nu toe het best.

 

De BLACK serie wordt vrij warm [eigen ervaring met een 1Tb versie in PC]

 

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...