Ga naar inhoud

[Enigma 1] Streamen naar Android (obv streamen naar iPhone)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die androiddreamer is veelbelovend. Daarmee kan je zonder scriptjes je zender kiezen en tv kijken. Het programma is nogal basaal op dit moment. Bij enigma1 kreeg ik geen programma (epg) gegevens. Bij mij was alleen de eerste streamkeuze (mkv) full screen, de andere 6 waren slechts 3/4 scherm. De instellings mogelijkheden waren ietwat beperkt. Misschien is dat voor de meeste mensen geen probleem, maar sommige instellingen doen het net iets beter dan andere. Deze waren in elk geval niet optimaal. Dat deze ook enigma1 ondersteund, vind ik heel fijn. En ook dat het geen flash is zodat froyo 2.2 een prereq is. Ik vind flash sowieso geen goed idee.

Nog mooier zou zijn een combinatie van androiddreamer en vlc s&c (stream & convert), die laatste ontsluit namelijk al je opgenomen films (en dvd's, divx etc). Dan nog afstandsbediening een opnames via epg.

Voordeel van de scripjes is dat het ook voor laptops werkt. Maar als androiddreamer nog even door gaat wissel ik ze graag in.

• Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henkske
welk linux command gebruik je precies voor vlc?

Onder Ubuntu start ik vlc vanuit een terminal met:
sudo /usr/bin/vlc-wrapper -vvv -I http --extraintf=logger
Geplaatst:

Hmm die commando werkt inderdaad.

Op de phone zet ik streaming type op VLC.

Dan kies ik een zender en selecteer ja dat ik wil streamen

Dan krijg ik een popup waar ik bitrate etc kan kiezen. Ik kies voor H264(3Gvb128 )

Dan vraagt hij welke player ik wil kiezen ( Vplayer beta of streaming media player ) maar beide doen ze niks.

In de terminal is er wel veeeel gaande

Geplaatst:

Je moet eens even kijken of je geen licentsie moet anpassen voor v-player. Deze was gratis tot voor kort maar sinds gister niet meer.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

V-player werkt niet op mijn apparaat. Misschien straks als ik android 2.2 installeer. Dus over V-player weet ik niets. De standaard player doet het bij mij meestal prima, vaak wel even wachten. Je moet eerst testen op je WLAN. Anders krijg je ook firewall of zelfs internet provider gedoe. Alhoewel, jij hebt toch een VPN. Dan zou het altijd moeten werken. Misschien probeer je 3G terwijl je slechts gprs ontvangst hebt. Dan gaat het niet werken.

• 1 maand later...
Geplaatst:

hi,

ik ben nieuw op deze forum.

ik zag dat je veel weet van dreambox en steaming.

ik heb streamen binnen mijn thuis netwerk goed voor elkaar.

1. vlc player op mijn pc geinstaleerd.

2. vlc player op dreambox geinstaleerd en de pc ip adres als server aangegeven.

op mijn werk gaat het niet werken. ik weet niet meer waar het aan ligt.

ik heb mijn port forwarding aangezet en de dreambox ip adress de port 80 vrij gegeven. nu kan ik op mijn dreambox webinterface komen maar zodra ik op een zender klik krijg ik een stream.m3u bestand, deze bestand moet ik of openen of opslaan, in beide gevallen krijg ik een error.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

gr,

reza

Geplaatst:
Origineel bericht van: reza79
hi,
ik ben nieuw op deze forum.
ik zag dat je veel weet van dreambox en steaming.
ik heb streamen binnen mijn thuis netwerk goed voor elkaar.
1. vlc player op mijn pc geinstaleerd.
2. vlc player op dreambox geinstaleerd en de pc ip adres als server aangegeven.

op mijn werk gaat het niet werken. ik weet niet meer waar het aan ligt.
ik heb mijn port forwarding aangezet en de dreambox ip adress de port 80 vrij gegeven. nu kan ik op mijn dreambox webinterface komen maar zodra ik op een zender klik krijg ik een stream.m3u bestand, deze bestand moet ik of openen of opslaan, in beide gevallen krijg ik een error.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.

gr,
reza

op je werk ook VLCPlayer installeren op de PC en m3u koppelen aan de VLCPayer.
Heb je DreamDroid al eens geprobeerd werkt hier uitstekend op mijn HTC Disire HD
Geplaatst:

Misschien helpt een Fritz!box wel (is relatief simpel als VPN te gebruiken). Is ongeveer hetzelfde in prijs als de draytec

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

Geplaatst:

Je moet de vlc-videostream poort ook forewarden. Ik quote mezelf uit een eerdere post:

Voor gebruik van 3G moet je ook je router configureren om de webbrowser (poort 80) en vlc-stream(poort 554) door te routen naar je vlc-server (zie eerdere posts). Alhoewel een VPN van android naar huis de voorkeur heeft. Dat biedt gemak (werkt transparant WLAN en 3G) en is veilig (geen poorten open zetten).

Geplaatst:
Origineel bericht van: paulie89
Misschien helpt een Fritz!box wel (is relatief simpel als VPN te gebruiken). Is ongeveer hetzelfde in prijs als de draytec

Ik heb eerder gemeld dat er op internet werd gemeld dat je met Android een vpn verbinding kon leggen met de Fritz!box. Maar dat was voordat ik de box in huis had. Het is me niet gelukt om dat werkend te krijgen (android 2.1). Aangezien mijn openvpn gewoon werkt houd ik het daarbij. Is het bij jou of iemand die je kent wel gelukt?
  • 5 maanden later...
Geplaatst:

Ik moet zeggen dat als ik rechtstreeks VLC gebruik het beeld er echt heel goed uit ziet. Nadeel is wel dat ik dan niet zo 123 kan zappen.

Maar via de tools vind ik het beeld een stuk slechter. Is misschien ook wel een instelling trouwens

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen