kokf Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Geplaatst: 22 juli 2010 Origineel bericht van: Fabian Op de één of andere manier wil dit nog niet lukken. Ik heb in m'n router zowel de UDP als de TCP 8889 openbare poort geforward naar de lokale 8889 poort van de VLC-server. Verder heb ik zowel de firewall op de VLC-server als in m'n router tijdelijk uitgezet. Als ik middels DogaPlayer verbinding probeer te maken, lijkt het wel dat de verbinding er is. De URL verdwijnt namelijk na een paar seconden ook net zo als bij de LAN verbinding. Maar ik krijg geen stream te zien, het beeldscherm blijft zwart. Ik krijg ook geen melding van "can't play video". Dus dat is op zich wel goed. Is er een andere mogelijkheid om via 3G te streamen? Kom op niet zo snel opgeven. Je moet wel een fatsoenlijk 3G verbinding hebben. Binnenshuis heb ik die in elk geval niet. Je moet ook een data-abonnement hebben bij je mobiel die snel genoeg is. Als je de video op 128 bps hebt staan en de audiobitrate op ab=64 bps, dan heeft de stream bijna 200bps nodig. Ik heb zelf de audiobitrate ondertussen op ab=32 gezet. Firewall en Router kunnen beide roet in het eten gooien. Je zegt bijvoorbeeld dat je de firewall uit zet. Mijn Firewall zet alles dicht als ik hem uit zet. De spelmodus zet alles open. Als ik jou was zou ik even checken of die firewall en router combinatie toch niet voor problemen zorgt. Installeer Apache webserver (en php) maar alvast. Die heb je toch nodig voor de scriptjes. poort 80 forwarden en dan kijken of je de index.html kan openen in je webbrowser. Deze streaming werkt voor mij prima. Ik zie niet in waarom dit voor anderen niet zou kunnen werken. Overigens maak ik gebruik van OpenVPN zodat ik ook bij de HTML-paginas van de scriptjes kan komen. Anders moet je poort 80 ook al forewarden vanaf je router zoals ik net beschreef. Voor OpenVPN moet je wel je mobiel 'rooten'. Overigens doet mijn apparaat het ook zonder OpenVPN, gewoon via een geforewarde poort 8889 op de router.
kokf Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Geplaatst: 22 juli 2010 Origineel bericht van: sjama Over LAN. Eerst gebruikte ik WI-Fi voor beide, de server en de android, maar nu ook met de server verbonden via een LAN verbinding blijft het nog altijd plaatjes kijken ipv een vloeiende film. Geluid werkt echter goed. Wat voor een apparaat heb je en welke versie van android. Misschien heb je een van de snellere apparaten nodig of een recente android versie. Ik heb een Milestone met Android 2.1. Of is je VLC-server te langzaam. Dat laatste kan je makkelijk testen met een vlc-client op een windows pc. Je heb vast wel een extra pc of laptop. Misschien kan het zelfs met een tweede vlc instance op de zelfde pc (als de vlc-server).
sjama Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Origineel bericht van: kokf Origineel bericht van: sjama Over LAN. Eerst gebruikte ik WI-Fi voor beide, de server en de android, maar nu ook met de server verbonden via een LAN verbinding blijft het nog altijd plaatjes kijken ipv een vloeiende film. Geluid werkt echter goed. Wat voor een apparaat heb je en welke versie van android. Misschien heb je een van de snellere apparaten nodig of een recente android versie. Ik heb een Milestone met Android 2.1. Of is je VLC-server te langzaam. Dat laatste kan je makkelijk testen met een vlc-client op een windows pc. Je heb vast wel een extra pc of laptop. Misschien kan het zelfs met een tweede vlc instance op de zelfde pc (als de vlc-server). Goed idee. Op een andere laptop werkt het wel. Ik heb een HTC desire met Android 2.1. Deze zou volgens de specificaties wel snel genoeg moeten zijn. Weet nu wel dat het aan de client zit. Nog wat verder zoeken.
Fabian Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 @kokf, De snelheid zou geen probleem moeten zijn. Ik heb een Vodafone Internet blox abonnement, waarvan de max. download 3,6 Mb/s en upload 384 kB/s is. Ik heb alle waarden geprobeerd, maar dit maakt geen verschil uit. Kan het soms zijn dat Vodafone rtsp streams blokkeert? Ik ben helemaal nieuw met Android, dus ik weet niet of er iets bestaat als "ping" of "tracert" commando om de verbinding naar de Android toestel te controleren. Alle tips zijn welkom. Ik zal morgen ook weer verder zoeken.
kokf Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Geplaatst: 22 juli 2010 HTC desire met Android 2.1 lijkt me inderdaad wel goed genoeg. Misschien zijn de parameters niet optimaal voor jouw apparaat. Of werkt die doga player niet goed. De video stream player kan bij mij de streams ook afspelen en heeft de mogelijkheid voor een handmatige URL. Alleen deze player geeft geen full screen. Wel handig om te proberen. Nog belangrijker is om het in de standaard videoplayer te krijgen. Die wil je uiteindelijk ook gebruiken. Echter die heeft (voor zover ik heb kunnen zien) geen mogelijkheid voor een handmatig url. Als je op je VLC server apache (en PHP) installeert kan je een linkje maken in de index.html pagina naar de rtsp:// padress_ubuntu_vlc_server:8889/restream.sdp. Als je in de browser daar dan op klikt start de standaard browser met de stream.
kokf Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Geplaatst: 22 juli 2010 "download 3,6 Mb/s en upload 384 kB/s" veel sneller bestaat niet. Maar nogmaals binnenshuis kan een G3 verbinding soms wel eens heel slecht zijn. Bij mij werkt het binnen niet, maar ja ik heb t-mobile. Blokkeren? Lijkt me sterk. Maar ja, je weet nooit. Mijn tip met een apache httpd server al een keer geprobeerd? Als je zo'n (relatief) kleine stream via WiFi af kan spelen kan dat ook via G3 (download 3,6 Mb/s). Ik neem aan dat het toch instellingen op router of firewall of zo zijn. De optie "--extraintf=logger" zorgt volgens mij voor een loging vanuit vlc-server. Daar zijn ook nog andere logging opties mogelijk. Misschien kan je daaraan zien of er in elk geval contact is of niet via G3. Misschien moet je als test een keer een audio file op deze manier streamen. Ik denk dat het wel werkt, scheelt je 128kbps.
Fabian Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 @kokf, Ik had nog Wampserver 2.0 op mijn PC staan (nog uit het Re-stream project van M4RTiN). Hier zit Apache 2.2.11, PHP 5.3.0 en MySQL 5.1.36 in. Netjes poort 80 geforward en dan krijg ik via 3G-netwerk keurig de homepage van Wampserver te zien op mijn telefoon (zie bijlage). Dus de verbinding over TCP poort 80 werkt goed. Echter de RTSP verbinding over 3G met poort 8889 wil nog steeds niet lukken.
kokf Geplaatst: 23 juli 2010 Auteur Geplaatst: 23 juli 2010 Domper. Haal ondertussen de apache screencap aub weg. De pagina layout wordt nu heel breed, waardoor ik op mijn adroid browser de pagina veel moeilijker lees. Wil je mijn stream een keer proberen (off forum).
sjama Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Heb het nog eens met een andere speler op mijn android geprobeerd (stream media player) met hetzelfde resultaat. Soms zie ik ook artefacten in de plaatjes. Dit zou er kunnen op wijzen dat er ergens een snelheidsprobleem is (wireless ? alhoewel die op 54mbps staat). Ik kan heel goed de voorbeelden afspelen die bij deze speler zitten alsook youtube heeft geen probleem. Misschien toch iets met de vlc instellingen waar dit toestel het lastig mee heeft?
kokf Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 Sjama. Lastig zo te beoordelen. Ik ben met Fabian off forum bezig om de video streaming bij hem werkend te krijgen. Helaas blijkt dit lastiger dan ik hoopte. We zullen binnenkort onze bevindingen hier delen. Jij zou ondertussen ook even moeten kijken of het met een vlc-client op een andere pc (laptop) wel werkt. Dan weet je zeker dat het niet aan je vlc-server (en dus video-stream) ligt.
kokf Geplaatst: 27 juli 2010 Auteur Geplaatst: 27 juli 2010 Fabian en ik maken vorderingen. Vodafone staat alleen rtsp protocol toe op. Poort 554 en niet op poort 8889 dit moet je dus aanpassen in de vlc regel die ik eerder heb genoemd. Een nette samenvatting van onze ervaringen moet nog komen. Linux, let op poort 554 kan je standaard alleen met root bereiken. Voor nu dus sudo gebruiken. Er is een omweg en die is nodig voor het script. Maar dat werkt inmiddels.
sjama Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Ja met een vlc client op een andere laptop werkt het wel, dus het is wel degelijk te linken aan de desire - daar werkt het niet met twee verschillende video player programma's. Kan er nog iets verbeterd worden in de parameters op de server ? Zodat het bvb minder bandbreedte vraagt ?
kokf Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 probeer het eens met een hoger bitrate zet dan de vbv-maxrate en vb op 256 of 384 (moeten beiden het zelfde zijn volgens mij). Verder moet je de vlc regel echt helemaal goed overnemen. vlc -I http --extraintf=logger http://ip-dreambox:31344 --sout=#transcode{vcodec=h264,venc=x264{no-cabac,level=12,vbv-maxrate=256,vbv-bufsize=1000,keyint=75,ref=3,bframes=0},width=320,height=180,acodec=mp4a,ab=32,vb=256}:rtp{sdp=rtsp://0.0.0.0:8889/restream.sdp} Mijn collega heeft met zijn HTC Desire en dat werkt best. Alhoewel ik moet zeggen, wel minder dan mijn Milestone vond ik. Hij kreeg ook niet altijd beeld. Maar effe stoppen en starten hielp dan weer. Anders even googlen of je iets kan vinden. Op tweakers is er een opmerking over rtsp en desire. Maar ik weet niet of dat echt iets betekend. succes
kokf Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Ik denk dat het een goed idee is om profile=baseline toe te voegen. Kijk maar of dat verschil maakt. vlc -I http --extraintf=logger http://ip-dreambox:31344 --sout=#transcode{vcodec=h264,venc=x264{no-cabac,profile=baseline,level=12,vbv-maxrate=256,vbv-bufsize=1000,keyint=75,ref=3,bframes=0},width=320,height=180,acodec=mp4a,ab=32,vb=256}:rtp{sdp=rtsp://0.0.0.0:8889/restream.sdp}
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen