Ga naar inhoud

[Enigma 1] Streamen naar Android (obv streamen naar iPhone)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor de mensen die het ook over 3G/H werkend willen hebben, geef ik hierbij mijn instellingen:

Mijn parameters zijn als volgt: -sout=#transcode{vcodec=h264,venc=x264{no-cabac,profile=baseline,level=12,vbv-maxrate=256,vbv-bufsize=1000,keyint=75,ref=3,bframes=0},width=320,height=180,acodec=mp4a,ab=32,vb=256}:rtp{sdp=rtsp://0.0.0.0:554/restream.sdp}

Let op: Vodafone laat alleen rtsp streams toe over poort 554, dus maak in je router een portforward naar <IP_VLC_server>, port 554 (van de overige providers weet ik het niet). Verder draait bij mij in Windows 7 op TCP poort 554 standaard Windows Media Player, dus deze toepassing zul je op deze poort eerst moeten stoppen, voordat VLC deze kan gebruiken. Ik gebruik hier de tool "What's Running" voor!

Zet in je router alle dynamische UDP poorten open: 49152 - 65535. Deze gebruikt VLC voor communicatie.

Voor de mensen die ook video opnames van de HD van de DB willen zien, of muziek vanaf de CF in de DB, e.d. heb ik een tooltje gevonden in de Market genaamd "VLC stream & convert". Op de help tabblad staat duidelijk beschreven hoe je het in moet stellen. Ik moest alleen de rtsp 5554 veranderen in 554 om het weer werkend te krijgen over 3G/H.

Succes

• Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Fabian, fijn dat het tenslotte toch nog gelukt is. Die extra dynamische UDP poorten (49152 - 65535) die jij op je router open moest zetten hoefde bij mij niet open. Ik heb het nog even nagekeken. Misschien werken niet alle versies van VLC op alle platformen het zelfde?? blijft een beetje duister. Maar laten we maar adviseren op deze poorten open te zetten. Wat bedoel je trouwens met "open zetten". Betekent dat forewarden naar het IP adres van je VLC server

Die "VLC stream & convert" heb ik zojuist gedownload van de market. Hij werkte bij mij (over een OpenVPN verbinding naar thuis) over 3G zonder verder iets te doen. Briliant. VLC kan (via de html-interface) veel meer dan ik gedacht had. Heb zojuist wat (stukjes van) opgenomen films zitten kijken. Jammer dat ik in mijn vakantiehuisje zelf zo'n slechte ontvangst heb.

We zullen off-forum nog wel even aan de scriptjes moeten sleutelen om ze netjes te krijgen en geschikt voor Windows. Andere sleutelaars mogen zich bij mij aanmelden.

Geplaatst:

Betreffende de poorten heb ik de volgende instellingen in mijn router staan:

(de niet actieve poorten heb je eventueel nodig voor "VLC Stream & Convert" en straks voor "Dreamstream (de scriptjes)"

post-841-1318261151,6794_thumb.jpg

post-841-1318261151,7182_thumb.jpg

Geplaatst:

Fabian, jouw router is duidelijk geavanceerder dan die van mij. Die "open ports" setup heb ik niet. Maar gelukkig werkt het desontdanks wel. Ik had trouwens al eerder ergens gelezen dat RTSP geen fijn protocol was voor NAT, ik denk dat toen deze open ports setup bedoeld werd met een flinke range aan UDP poorten die 'open' moeten staan. Mooi dat je dit voor ons uitgezocht hebt.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ben nu bezig om het script ook onder windows werkend te krijgen. Hoop later deze week de eerste versie beschikbaar te hebben. Als er nog iemand is die geinteresseerd is en met de PHP of VLC (http-interface) een beetje uit de voeten kan, een beetje hulp is welkom.

Geplaatst:

Eerste versie van de scripts die onder windows en linux werken. Ik zal nog een keer een goede installatie handleiding maken. Maar effe nog geen tijd. Kan iemand testen of de scripts goed werken, vooral onder enigma2. Mogelijk is het aanroepen van de stream voor enigma2 nog niet helemaal correct.

Dus voor windows

• installeer VLC en WAMP (zoek op internet) op je server
  • Voeg scripts uit bijlage toe aan de c:/wamp/www directory. Zorgt dat de scripts dus in c:/wamp/www/dreamstream/ terechtkomen
  • edit config.php en zet de ip-adressen van vlc-server en dreambox, en zet je enigma versie (nu op e1)
  • Start VLC en voeg Web-interface toe (View-Add Interface). De server moet altijd aan staan en VLC moet blijven draaien!
  • Start op android http://ip-adres-vlcserver/dreamstream

Voor gebruik van 3G moet je ook je router configureren om de webbrowser (poort 80) en vlc-stream (poort 554) door te routen naar je vlc-server (zie eerdere posts). Alhoewel een VPN van android naar huis de voorkeur heeft. Dat biedt gemak (werkt transparant WLAN en 3G) en is veilig (geen poorten open).

Ik had windows7 draaien en daar bleek een ander proces (standaard rtsp) poort 554 in bezit. Dit kon ik met Whatsrunning (zoek met google) zien en het proces meteen stoppen. Fabian had dit met poort 80, zelfde recept.

dreamstream.zip

Geplaatst:

Tweede versie van de scripts die onder windows en linux werken. Hopelijk werkt het aanroepen van de stream voor enigma2 nu wel goed correct.

Dus voor windows

• installeer VLC en WAMP (zoek op internet) op je server
  • Voeg scripts uit bijlage toe aan de c:/wamp/www directory. Zorgt dat de scripts dus in c:/wamp/www/dreamstream/ terechtkomen
  • edit config.php en zet de ip-adressen van vlc-server en dreambox, en zet je enigma versie (nu op e1)
  • Start VLC en voeg Web-interface toe (View-Add Interface). De server moet altijd aan staan en VLC moet blijven draaien!
  • Start op android http://ip-adres-vlcserver/dreamstream

Voor gebruik van 3G moet je ook je router configureren om de webbrowser (poort 80) en vlc-stream (poort 554) door te routen naar je vlc-server (zie eerdere posts). Alhoewel een VPN van android naar huis de voorkeur heeft. Dat biedt gemak (werkt transparant WLAN en 3G) en is veilig (geen poorten open).

Ik had windows7 draaien en daar bleek een ander proces (standaard rtsp) poort 554 in bezit. Dit kon ik met Whatsrunning (zoek met google) zien en het proces meteen stoppen. Fabian had dit met poort 80, zelfde recept.

dreamstream.zip

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een vraagje over de EPG. Als ik een bouquet heb, waar zenders met en zonder EPG in staan, dan krijg ik bij de zenders zonder EPG een foutmelding te zien: LINE 43 en LINE 69.

Komt dit voort uit het script of staat er ergens een parameter verkeerd?

Geplaatst:

Het lijkt me een bug in het script. Maar omdat de EPG alleen werkt voor Enigma2 kan ik niet veel doen. Die heb ik niet. Er is wel EPG code voor de enigma, maar die staat nu uitgecommentarieerd. Misschien ga ik die nog een keer aan het werk krijgen. Maar misschien ook niet, staat waarschijnlijk niet voor niets uit.

Je kan zelf framework/enigma2.class.php en channels.php gaan bewerken. Ik gok dat in channels.php regel 35

if ($channel['epg_now']['start'] !='') {

besloten wordt of er een epg is (niet leeg) voor betreffende kanaal. En dat een ontbrekend kanaal hier toch langskomt en vervolgens in regel 43 een fout krijgt omdat de 'date' instructie helemaal geen datum krijgt. Je kan onderstaande proberen voor regel 35 en 61. Maar anders weet ik het hier vandaan niet.

if ($channel['epg_now']['start'] > 1) {

of

if ($channel['epg_now']['start'] != NULL) {

Success.

Oh ja. Ik zal nog even wachten om de nu wel werkende enigma2 scriptjes hier neer te zetten. Nu zit daar deze kleine epg bug klaarblijkelijk nog in.

Geplaatst:

Je eerste suggestie is inderdaad correct. Ik heb in channels.php de regel EPG_NOW en EPG_NEXT veranderd in:

if ($channel['epg_now']['start'] > 1) {

In de bijlage vindt je de bijgewerkte versie.

• 2 weken later...
Geplaatst:

De irritatie neemt toe na een avond en een ochtend ge-K crazy , dus ik zoek maar even hulp :D.

Wamp + VLC-WEB = Server

Galaxy S = Client

Dogaplayer = Doga

Wat wel werkt.

Huidige zender zien binnen Doga als ik vanaf de Server command prompt:

vlc -I http --extraintf=logger http://192.168.x.xx:31344 --sout=#transcode{vcodec=h264,venc=x264{no-cabac,level=12,vbv-maxrate=256,vbv-bufsize=1000,keyint=75,ref=3,bframes=0},width=320,height=180,acodec=mp4a,ab=32,vb=256}:rtp{sdp=rtsp://0.0.0.0:554/restream.sdp}

ingeef.

Link in Doga: rtsp://192.168.x.xx:554/restream.dsp

Wat niet werkt.

Gebruik van de Wamp server met de dreamstream scripts.

- Wamp draait;

- VLC-WEB en vlc.exe draaien;

- dreamstream web interface zichtbaar op de client;

Als ik in de web interface op de Client een zender kies, dan verschijnt er keurig beeld binnen vlc op de Server. Zappen binnen de web interface op de Client gaat prima, nieuwe zender wordt keurig zichtbaar binnen vlc op de Server.

Op de Client gebeurd/verschijnt echter niets.

Waar ga ik de mist in?

Zoals altijd is iedere hulp van harte welkom!

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Update:

Als ik via de command prompt route een stream binnen Dogaplayer heb geopend en dan van kanaal op de DB wissel via of de dreamstream- of de DB web interface (in browser op de Server of op de Client) dan pikt Dogaplayer de nieuwe stream prima op.

Als ik geen stream vanaf de command prompt open, maar alleen dreamstream gebruik, dan is er licht op de Server maar blijft alles donker binnen Doga.

Gr

JeDeJe

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Heel Dogaplayer heb je niet nodig als de scriptjes werken.

Ik weet niet welke Dreambox / Enigma versie je gebruikt, maar als je Enigma2 hebt moet je de 3e versie gebruiken. Ik weet nog niet of deze al hier gepost staat.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fabian
Heel Dogaplayer heb je niet nodig als de scriptjes werken.

Dat vermoeden had ik al, de scriptjes werken bij mij dus niet of mijn config deugt niet.

Ik gebruik mijn DB7000 hiervoor dus E1.

Gr
JeDeJe

Geplaatst:

Kan je iets duidelijker zijn in wat niet werkt. Krijg je bijvoorbeeld de webpagina te zien met alle kanalen, blijft die webpagina leeg of zie je een foutmelding.. Start de (default) android videospeler op als je een kanaal kiest. Wat gebeurt er op je met VLC, kies daar Ctrl-M (berichten) misschien staat daar iets.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen