jedeje Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Zoals hierboven beschreven: Als ik in de web interface op de Client een zender kies (die werkt dus prima, ook voor zappen), dan verschijnt er keurig beeld binnen vlc op de Server. Op de Client gebeurd/verschijnt echter niets. Waar het mis lijkt te gaan is dan ook het opstarten van de Android videospeler. Ik zal kijken via Ctrl-M of er iets zinnigs in de vlc berichten staat, al betwijfel ik of die veel te zeggen zullen hebben over wat er mis gaat met de Android videospeler. Alvest bedankt voor de hulp. Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
jedeje Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Er verschijnt helemaal niets in Berichten. Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
Fabian Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Op je mobiel zie je de Dreamstream interface wel goed?
kokf Geplaatst: 11 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2010 Staat de webinterface van vlc aan (Extra - Voeg Interface toe - Web interface), je moet dan ook rechtstreeks naar de VLC-webinterface kunnen http://ip-adres-van-je-vlc-server:8080/ (waarschijnlijk "http://192.168.1.2:8080" of zoiets) Als dat goed werkt moet je nog even juiste vlcserver adres in config.php controleren dat is het zelfde ip-adres als hierboven (maar zonder de ":8080"). define('STREAMINGSERVER_HOSTNAME', 'ip-adres-van-je-vlc-server'); dus zoiets als define('STREAMINGSERVER_HOSTNAME', '192.168.1.2');
jedeje Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Origineel bericht van: kokf Staat de webinterface van vlc aan (Extra - Voeg Interface toe - Web interface), je moet dan ook rechtstreeks naar de VLC-webinterface kunnen http://ip-adres-van-je-vlc-server:8080/ (waarschijnlijk "http://192.168.1.2:8080" of zoiets) Ja, die staat aan en is prima te benaderen. Origineel bericht van: kokf Als dat goed werkt moet je nog even juiste vlcserver adres in config.php controleren dat is het zelfde ip-adres als hierboven (maar zonder de ":8080"). define('STREAMINGSERVER_HOSTNAME', 'ip-adres-van-je-vlc-server'); dus zoiets als define('STREAMINGSERVER_HOSTNAME', '192.168.1.2'); Dit staat ook goed ingevuld. Ik heb het volgende nu gewijzigd, de dreambox web server terug gezet naar poort 80 (was 81, stond in config.php als dreamboxip:81). Leek me het enige afwijkende. Als ik nu op mijn mobiel via de dreamstream interface een kanaal kies, dan start de android videospeler wel op! Kortom het lijkt erop alsof de db web server op poort 80 moet draaien. Is dit inderdaad zo? Helaas blijft het beeld nog steeds zwart , ook werkt m'n Doga workaround nu niet meer, 1 stap vooruit 2 terug dus. Ik ga maar even opnieuw beginnen . Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
kokf Geplaatst: 12 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2010 Origineel bericht van: jedeje Ik heb het volgende nu gewijzigd, de dreambox web server terug gezet naar poort 80 (was 81, stond in config.php als dreamboxip:81). Leek me het enige afwijkende. Ik weet niet waar je die ":81" vandaan hebt. Maar die heb je er zelf waarschijnlijk bij gezet. Ik heb de download file hierboven nog gechecked, staat er niet in. Origineel bericht van: jedeje Als ik nu op mijn mobiel via de dreamstream interface een kanaal kies, dan start de android videospeler wel op! Kortom het lijkt erop alsof de db web server op poort 80 moet draaien. Is dit inderdaad zo? Uiteraard draait die op poort 80. Die gebruik jij toch ook in je browser als je de dreambox benadert vanaf een andere pc. Poort 80 is de default poort, die hoef je niet achter het ip-adres te zetten. Origineel bericht van: jedeje Helaas blijft het beeld nog steeds zwart , ook werkt m'n Doga workaround nu niet meer, 1 stap vooruit 2 terug dus. "rtsp://192.168.x.xx:554/restream.dsp" is ook niet correct. Het moet "rtsp://192.168.x.xx:554/restream.sdp" zijn. Misschien helpt dat. Zie je vlc trouwens starten met het transcoderen? Als die het doet zou de doga-player het ook moeten doen. En het beeld zou dan overigens ook niet zwart moeten blijven direct vanuit de webinterface. Soms moet je trouwens wel even wachten. Kijk dan even met Ctrl-M naar berichten in VLC. Verder zie ik dat je eerder meldt: "dan verschijnt er keurig beeld binnen vlc op de Server". De VLC-client met webinterface (die als VLC-server dient) zou in geen enkel geval zelf de video moeten tonen. Hij zou alleen moeten transcoderen. Dat zou heel merkwaardig zijn.
jedeje Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: kokf Ik weet niet waar je die ":81" vandaan hebt. Maar die heb je er zelf waarschijnlijk bij gezet. Klopt, dat heb ik zelf gedaan, omdat mijn DB webinterface op poort 81 draaide. Ik draai meerdere webservers, die ik extern moet (wil) kunnen benaderen en die vereisen een unieke poort, vandaar. Voor deze test heb ik de DB weer even teruggezet naar poort 80. Origineel bericht van: kokf "rtsp://192.168.x.xx:554/restream.dsp" is ook niet correct. Het moet "rtsp://192.168.x.xx:554/restream.sdp" zijn. Misschien helpt dat. Dit zal ik vanavond als ik thuis ben even testen, maar grote kans, dat ik een typo heb gemaakt bij het typen van dit bericht. Origineel bericht van: kokf Zie je vlc trouwens starten met het transcoderen? Als die het doet zou de doga-player het ook moeten doen. En het beeld zou dan overigens ook niet zwart moeten blijven direct vanuit de webinterface. Soms moet je trouwens wel even wachten. Kijk dan even met Ctrl-M naar berichten in VLC. Verder zie ik dat je eerder meldt: "dan verschijnt er keurig beeld binnen vlc op de Server". De VLC-client met webinterface (die als VLC-server dient) zou in geen enkel geval zelf de video moeten tonen. Hij zou alleen moeten transcoderen. Dat zou heel merkwaardig zijn. VLC start keurig met coderen, zal zoals gezegd vanavond opnieuw testen met Doga. Ik krijg inderdaad beeld te zien op de VLC Server, vanaf het eerste moment, dus ben ervan uitgegaan dat dit zo hoort. Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
kokf Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: jedeje Klopt, dat heb ik zelf gedaan, omdat mijn DB webinterface op poort 81 draaide. Ik draai meerdere webservers, die ik extern moet (wil) kunnen benaderen en die vereisen een unieke poort, vandaar. Voor deze test heb ik de DB weer even teruggezet naar poort 80. Mijn advies is om een VPN verbinding te maken. Dan hoef je extern niet zo moeilijk te doen. Intern en extern is dan identiek. Anders heb je straks met je Dreamstream hetzelfde probleem. Ik zelf draai OpenVPN (moet je android rooten). Fabian heeft de standaard VPN naar zijn internet router werkend. Origineel bericht van: jedeje VLC start keurig met coderen, zal zoals gezegd vanavond opnieuw testen met Doga. Maar start hij ook met transcoderen. Waarschijnlijk niet, anders had je geen beeld moeten zien. Origineel bericht van: jedeje Ik krijg inderdaad beeld te zien op de VLC Server, vanaf het eerste moment, dus ben ervan uitgegaan dat dit zo hoort. Nee dus. De aansturing van je 'VLC-server' gaat dus niet goed. Welke versie heb jij? Kan je met Ctrl-M (of zo) zien welk commando precies binnenkomt bij VLC. Kijk ook eens in <www-directory>/cache/vlccommand.debug Daarin staat, weliswaar iets knullig het commando dat naar je VLC server gestuurd wordt. Laat maar een zien wat daar in staat.
jedeje Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Bedankt voor je aanhoudende support . Ik zal naar een VPN oplossing kijken. De VLC versie is 1.1.3. Ctrl-M geeft bij Berichten niets. Mijn vlccommand.debug file is bijgevoegd (hernoemd naar .txt). GR JeDeJe vlccommand.txt ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
jedeje Geplaatst: 13 oktober 2010 Geplaatst: 13 oktober 2010 Ok, omdat je vroeg naar de VLC versie en ik toch niets beters te doen heb, versie 1.1.0 gedownload en geinstalleerd. Bingo! Nu beeld op m'n Galaxy en niet op de Server. Nu eens spelen met de bitrates en weergave via G3 . Bedankt voor alle hulp! Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
kokf Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2010 Origineel bericht van: jedeje Ok, omdat je vroeg naar de VLC versie en ik toch niets beters te doen heb, versie 1.1.0 gedownload en geinstalleerd. Ben je teruggegaan in VLC versie? Ik kan me nu herinneren dat in de op een na laatste versie van dreamstream hierboven een probleempje zat met een spatie in de URL die naar VLC webinterface gestuurd werd. Gebruikte je wel laatste download/versie? Het is ook voor anderen belangrijk om te weten wat wel en wat niet werkt.
jedeje Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Ja, in mijn voorlaatste response had ik al geschreven, dat mijn tests zijn gedaan met 1.1.3. Die werkt dusnie (dat rijmt). Vanwege de AAC issues met 1.1.4 zullen velen net als ik in eerste instantie 1.1.3 installeren, dat is dus geen succes. Inderdaad een goed idee hiervoor te waarschuwen. Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
Marcellomio Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Hallo, Ook ik zit hier al enige tijd mee te experimenteren. Echter krijg ik het allemaal niet voor elkaar . Ik zou al blij zijn, als ik de stream met mijn hd2 zou kunnen opvangen, maar ik krijg menig logschermpje van de prompt, met steeds dezelfde mededeling: Read error. Couln't log etc etc. Heeft het iets te maken met de toegang tot de box, hier staat natuurlijk een wachtwoord op... Het betreft bij mij een w7 comp met android op de hd2 (en een e2 gebasseerde Vu+). Ik ben aan het experimenteren met de doga player op de hd2 en vlc op de comp. Ook heb ik de vlc stream en convert op de hd2 staan, maar hier waag ik me al helemaal niet aan. Eerst beeld op de hd2, zou mij al erruuugggg blij maken... Alvast bedankt voor de hulp. 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
Fabian Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Volgens mij heeft V+ ook Enigma2 dus je zou het eens eerst als volgt kunnen proberen (dus zonder de scriptjes): Installeer en start op je server VLC (ik gebruik versie 1.1.2). Je huidige stream is te zien op je server met: http://192.168.x.x/web/streamcurrent.m3u Dan kan je als je vanaf de DOS prompt "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC" met het volgende commando (Windows 7): vlc -I http --extraintf=logger http://192.168.x.x/web/streamcurrent.m3u --sout=#transcode{vcodec=h264,venc=x264{no-cabac,level=12,vbv-maxrate=128,vbv-bufsize=1000,keyint=75,ref=3,bframes=0},width=320,height=180,acodec=mp4a,ab=64,vb=128}:rtp{sdp=rtsp://0.0.0.0:8889/restream.sdp} een stream, genaamd "restream.sdp" gegenereerd, bekijken, die over TCP poort 8889 gestuurd wordt. Ik gebruik hiervoor Dogaplayer op mijn mobiel. Er zijn echter een paar dingen waar je op moet letten en dat is welke poorten je moet open zetten en over welke poort je gaat streamen. Maar dat zal je proefondervindelijk moeten bekijken. Je kunt hier ook het programma What'sRunning voor gebruiken. Succes
Henkske Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Hallo heren, Bedankt voor deze thread. Ik krijg binnenkort mijn DESIRE HD en zal hiermee meteen es aan de gang gaan want ik wil graag tv kunnen kijken op mijn mobiel:) Server komt uiteindelijk te draaien op ubuntu maar zal het eerst ff op windows uittesten zodra ik de phone heb Nogmaals bedankt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen