Marcellomio Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Fabian, Maar het betreft hier het streamen in het eigen netwerk, als ik het goed begrijp. Inmiddels heb ik dat al op andere manieren voor elkaar gekregen, het gaat mij om het streamen buiten het netwerk (en dan natuurlijk een goede kwaliteit). Als ik het goed begrijp, lukt dat nog niemand...(tenminste als ik het goed begrijp ) Groet, Marcello 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
Fabian Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Voor het testen heb ik eerst maar de link voor over het thuisnetwerk gegeven. Met poortforwarding in je router werkt het ook over wifi en 3G/H. Let wel op dat over 3G/H rtsp streams niet over alle poorten toegestaan zijn.
Marcellomio Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Hmmmm, word het misschien toch nog errugggg interressant! Wat moet ik precies doen met de "x"jes in je link? gr Marcello 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
freaky Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 onder die xxx'jes moeten jouw eigen ip adressen ingevuld worden. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Marcellomio Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Dus bij allebei de adressen het ip adres van de Vu invullen? En start ik de server van VLC door de webinterface te activeren? Het commando wat ik vervolgens in moet geven in de prompt, lijkt een commando waaruit ik opmaak dat VLC op de C schijf is geinstalleerd. Bij mij is dat niet het geval... Excuses voor het niet begrijpen van de uitleg, het stappenplan wilde ook al niet lukken, maar ik geef niet op (maar soms denk ik...) Groet, Marcello 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
Fabian Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Je ziet het allemaal goed. Op de plaats van de "x" moet je inderdaad het IP nr. ingeven van je Dreambox of Vduo. VLC moet je inderdaad met webinterface opstarten. En in mijn voorbeeld staat VLC op de C-schrijf geïnstalleerd op een Windows 7 64-bits systeem.
Marcellomio Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Okidoki, Ga ik daar weer mee aan de slag. Nog ff een laatste. Werkt het hele streamen niet, als ik de poort in mijn netwerk niet forward? Buiten het netwerk om, begrijp ik dat ik de poort moet forwarden. Maar is het binnen mijn netwerk ook van essentieel belang? Groet, Marcello 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
freaky Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 binnen je eigen netwerk hoef je niet te forwarden. Eerst binnen je eigen netwerk werkend maken daarna buiten. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Henkske Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Ik kan nie wachten om hiermee te gaan spelen. Was me desire maar alvast binnen. Ga het denk ik eerst op windows testen en daarna naar ubuntu ( als een simpel ion systeempje het aan kan )
kokf Geplaatst: 2 november 2010 Auteur Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: freaky binnen je eigen netwerk hoef je niet te forwarden. Eerst binnen je eigen netwerk werkend maken daarna buiten. Advies is om VPN te gebruiken. Sommige combinaties van router, internet provider en 3G provider wil maar niet werken. Bij mij is het geen probleem maar Fabian kreeg het bijvoorbeeld maar niet goed werkend. Ander voordeel is dat 3G dan feitelijk ook een interne verbinding lijkt. De instellingen thuis en uit zijn dan identiek.
kokf Geplaatst: 2 november 2010 Auteur Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: Henkske Hallo heren, Server komt uiteindelijk te draaien op ubuntu maar zal het eerst ff op windows uittesten zodra ik de phone heb. Ik zal ook een draaiboekje maken voor Ubuntu. Bij mij werkt dat prima. Maar het blijkt best lastig te zijn om AAC geluid in VLC werkend te krijgen. AAC is daar namelijk uit gehaald. Zie een eerdere post in dit draadje
kokf Geplaatst: 2 november 2010 Auteur Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: Fabian Volgens mij heeft V+ ook Enigma2 dus je zou het eens eerst als volgt kunnen proberen (dus zonder de scriptjes): Installeer en start op je server VLC (ik gebruik versie 1.1.2). Je huidige stream is te zien op je server met: http://192.168.x.x/web/streamcurrent.m3u Dan kan je als je vanaf de DOS prompt "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC" met het volgende commando (Windows 7): vlc -I http --extraintf=logger http://192.168.x.x/web/streamcurrent.m3u --sout=#transcode{vcodec=h264,venc=x264{no-cabac,level=12,vbv-maxrate=128,vbv-bufsize=1000,keyint=75,ref=3,bframes=0},width=320,height=180,acodec=mp4a,ab=64,vb=128}:rtp{sdp=rtsp://0.0.0.0:8889/restream.sdp} een stream, genaamd "restream.sdp" gegenereerd, bekijken, die over TCP poort 8889 gestuurd wordt. Ik gebruik hiervoor Dogaplayer op mijn mobiel. Er zijn echter een paar dingen waar je op moet letten en dat is welke poorten je moet open zetten en over welke poort je gaat streamen. Maar dat zal je proefondervindelijk moeten bekijken. Je kunt hier ook het programma What'sRunning voor gebruiken. Succes Als je Fabian zijn bovenstaande advies volgt, dan moet je met de doga player naar rtsp://<ipadres-van-je-vlc-server>:8889/restream.dsp Verder moet de video stream van je dreambox (of VU) rechtstreeks in VLC (op de pc) afgespeeld kunnen worden. Immers als dat niet lukt kan die stream ook niet getranscodeerd worden naar het x264 en AAC formaat. Dus (de stream-URL) http://<ipadres-van-je-dreambox>/web/streamcurrent.m3u moet wel beeld geven (VLC starten, dan [media] - [netwerk openen ..] en de stream-URL opgeven). Bovenstaand stream-URL is de video stream op dreambox enigma2. Voor mijn enigma1 (DM7020) is de stream-URL anders http://ipadres_dreambox:31344. Jouw VU is enigma2 dus de stream-URL zou daarmee duidelijk moeten zijn. Toch eerst proberen. Daarna vlc van command line starten met alle parameters die Fabian opgeeft. Je moet dan zien dat vlc start en vervolgens de stream gaat transcoderen (kies ook Ctrl-M om dit via 'berichten' te controleren). Daarna kan je de stream met de doga player via wifi oppakken. Als dat werkt ga je met de scriptjes aan de gang. Gebruik dan wel VLC1.3 want 1.4 schijnt problemen te geven. Alles nog steeds via WiFi. Pas als dat allemaal werkt ga je 3G aan de gang proberen te krijgen. Let op mijn advies om een VPN verbinding te gebruiken ipv allerlei 'port forwarding' instellingen aan te zetten in je internet router. Natuurlijk kan je ook direct de scriptjes proberen via WiFI. Ze zouden moeten werken. Ik zal binnen kort een nieuw installatie draaiboek maken en een nieuwe versie van de scriptjes neer te zetten. Bij het kiezen van de kanalen zit nog een klein foutje. De oplossing staat hierboven ergens. Maar het staat nog niet in de download link van de scriptjes.
Marcellomio Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Ah Kokf, Dus het zijn niet dezelfde ip adressen (vond het al raar). Eerste kruisjes zijn voor de server (dus compie) en tweede voor de Vu. Toch krijg ik elke keer een error na het ingeven van de stream: [0x1b0a9fc] logger interface: VLC media player - version 1.0.3 Goldeneye - © 1 996-2009 the VideoLAN team [0x1b0a9fc] logger interface: Waarschuwing: als u de grafische interface niet meer kunt bereiken, opent u een commandoregelvenster en start u in de map waar u VLC ge´nstalleerd heeft "vlc -l qt". [0x1b0a9fc] logger interface: using logger... [0x1b0acbc] main interface: creating httpd [0x1ca4fdc] access_mms access error: error: HTTP/1.0 401 Unauthorized [0x1cc267c] main input error: open of `http://192.168.x.xx/web/streamcurrent.m3u ' failed: (null) [0x1cc267c] main input error: Uw invoer kon niet geopend worden [0x1cc267c] main input error: VLC kon de MRL 'http://192.168.x.xx/web/streamcurr ent.m3u' niet openen. Controleer het logboek voor details. Wat gaat er nou mis dan? Groet, Marcello 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
Henkske Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Origineel bericht van: kokf Origineel bericht van: Henkske Hallo heren, Server komt uiteindelijk te draaien op ubuntu maar zal het eerst ff op windows uittesten zodra ik de phone heb. Ik zal ook een draaiboekje maken voor Ubuntu. Bij mij werkt dat prima. Maar het blijkt best lastig te zijn om AAC geluid in VLC werkend te krijgen. AAC is daar namelijk uit gehaald. Zie een eerdere post in dit draadje Dat zou helemaal top zijn:)
kokf Geplaatst: 3 november 2010 Auteur Geplaatst: 3 november 2010 Origineel bericht van: Marcellomio Ah Kokf, [0x1cc267c] main input error: open of `http://192.168.x.xx/web/streamcurrent.m3u ' failed: (null) Wat gaat er nou mis dan? Probeer die stream-URL nu eerst eens rechtstreeks in je VLC client. Gewoon tv kijken op je pc. Ik gok dat je geen beeld zal krijgen. En dat geval kan je de stream ook niet transcoderen. Wat wel de juiste stream-URL voor jouw aparaat is weet ik niet. In mijn PLi Jade kan ik dit makkelijk achterhalen. Ik kies "Channel Info" en dan "Video capture". De browser wil vervolgens een .m3u file openen (bij mij video.m3u). Dat is je stream-URL. Of om nog preciezer te zijn, in die m3u file staat je echte stream-URL (open de m3u file dan met notepad). VLC kan zowel de m3u file aan met stream-URL erin of direct de stream-URL. btw bij mij (enigma1) is de stream-URL (in video.m3u) http://192.168.x.xxx:31344.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen