Marcellomio Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Kokf Tv kijken via het netwerk is geen probleem. Op elke willekeurige comp, opent VLC de url. Wat er echter nog wel aan vooraf gaat, is het Gebr/wachtwoord waarmee je toegang krijgt tot de stream. Ik vermoed dat daar ook het probleem ligt. Of niet? Groet, Marcello 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
kokf Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 Origineel bericht van: Marcellomio Tv kijken via het netwerk is geen probleem. Op elke willekeurige comp, opent VLC de url. Wat er echter nog wel aan vooraf gaat, is het Gebr/wachtwoord waarmee je toegang krijgt tot de stream. Ik vermoed dat daar ook het probleem ligt. Of niet? Vast wel. Je kan je gebruikersnaam en wachtwoord in de url zetten (zoek met google) maar dan moet je de scriptjes ook aanpassen. Ik adviezeer authenticatie uit te zetten.
Marcellomio Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Authenticatie uit zetten? Een ieder kan dan me box van waar dan ook benaderen, en dat is toch niet de bedoeling? 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
kokf Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 Origineel bericht van: Marcellomio Authenticatie uit zetten? Een ieder kan dan me box van waar dan ook benaderen, en dat is toch niet de bedoeling? Die box zit toch op je interne netwerk. Hoe moet iemand daar dan bij komen. Enige manier is als jij in je internet router zo configureert dan de betreffende poort (bijv 80 voor webbrowser) door geroute worden naar je dreambox. Of als jij je WiFi niet (goed) beveiligd en je buren op je interne netwerk kunnen komen. Ik denk niet dat die authenticatie op je apparaat iets uithaalt. Sterker nog ik gok dat jij het default wachtwoord voor telnet niet hebt aangepast. Als iemand daarmee een telnet sessie naar jouw apparaat opzet heeft hij het hele apparaat in zijn macht.Dus vooral je netwerk goed beveiligen niet je dreambox zelf. Zelfs als je een netwerk met anderen deelt, dan biedt web authenticatie geen extra beveiliging. Je beveiligt alleen een raampje terwijl je voor en achterdeur gewoon open staan.
Marcellomio Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Kokf Ik heb me box juist via telnet gewijzigd, omdat ik inderdaad buiten het netwerk de box nogal eens aanspreek. Ik heb begrepen dat er personen zijn, die de hele dag niets anders doen als internet poorten afstruinen, of ze ergens een ingangetje kunnen vinden. Daarbij ligt poort 80 en diverse andere poorten nogal gevoelig voor de scanner. Tja, je moet er maar een hobby in hebben. Mij werd duidelijk gemaakt dat ik toch echt, temeer omdat ik de box forward, hem/haar beveilig met een wachtwoord. Vraag me dan wel meteen af, waarom de stream met het standaard gebr./wachtwoord wel word geaccepteerd? 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
kokf Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 Persoonlijk zou ik geen dreambox poorten forwarden vanwege de beveiliging. Ik neem aan dat je dit vooral met je android mobiel doen. Als je dat wil doen raad ik aan om gebruik te maken van VPN. Maar je internet router moet dat dan wel ondersteunen, PPTP wordt wel eens ondersteund en heel soms OpenVPN. Mijn router doet dat niet. Ik heb een OpenVPN server op een (in mijn geval Ubuntu) servertje, en daarmee praat mijn OpenVPN client op mijn android. Maar daar zal je dan wel wat tijd in moeten stoppen. Als je over 3G wil streamen raad ik sowieso een VPN verbinding aan. Je moet dan ook over poort 80 naar je VLC-server en je kan poort 80 maar naar een server tegelijk forwarden. Daarnaast moeten de videostream poorten ook over. En geven veel router - internet provider -3G provider combinaties problemen. En een configuratie werkt of intern (met interne ip-adres) of over 3G (met je internet ip-adres). Over een VPN werkt het gegarandeerd, en is er geen onderscheid in ip-adressen. Het VPN zorgt er immers voor dat het net lijkt of je android op het interne netwerk zit.
kokf Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 Korte handleiding voor windows installeer VLC 1.1.3 en WAMP (zoek op internet) op je server Voeg scripts uit bijlage toe aan de c:/wamp/www directory. Zorgt dat de scripts dus in c:/wamp/www/dreamstream/ terechtkomen edit config.php en zet de ip-adressen van vlc-server en dreambox, en zet je enigma versie (nu op enigma1) Start VLC en voeg Web-interface toe (Extra-Voeg Interface toe). De server moet altijd aan staan en VLC moet blijven draaien! Start op android http://ip-adres-vlcserver/dreamstream Installatie advies Ik had windows7 draaien en daar bleek een ander proces (standaard rtsp) poort 554 in bezit. Dit kon ik met Whatsrunning (zoek met google) zien en het proces meteen stoppen. Fabian had dit met poort 80, zelfde recept. Als poort 554 een probleem is kan je in config.php de streampoort ook aanpassen naar poort 8889 . VLC 1.1.4 schijnt een probleem op te leveren, kies voor de zekerheid v1.1.3. Zorg ook dat je geen browser authenticatie aan hebt staan. Test alles eerst op je interne netwerk. Als dat werkt ga je pas met 3G aan de gang. Als je een zender kiest in je android webbrowser, zou je dat op je PC in de VLC-applicatie moeten merken. Die zou dan aan de gang moeten gaan. Met Ctrl-M kan je in VLC extra informatie krijgen als VLC een stream afspeelt of juist niet. Je collectie opgenomen films kan je ook streamen door "VLC Stream & Convert" op android installeren. Als je dreamstream werkt, werkt dit ook. Mijn hele film collectie beschikbaar op mijn android. 3G Voor 3G moet je in config.php het internet IP-adres invullen als VLC-server. Let op dat dreamstream met deze aanpassing niet meer op je interne netwerk werkt. Je kan dreamstream wel een tweede keer installeren, kopieer /dreamstream/ naar /dreamstream2/. De één met een intern ipadres voor vlc-server in config.php en de andere directory je internet ipadres voor vlc-server in config.php. Je externe dreamstream URL is dan uiteraard http://ip-adres-vlcserver/dreamstream2 Je moet ook je router configureren om de webbrowser (poort 80) en vlc-stream (poort 554) door te routen naar je vlc-server (zie ook eerdere posts). Een aantal collegea kreeg de 3G niet goed aan het werk. Niet alle combinaties van internet router - internet provider - 3G provider zijn werkend te krijgen. Maar over een VPN werkt het gegarandeerd. Bijkomend voordeel van een VPN is dat de dreamstream configuratie zowel intern als over 3G werkt. Er is dan er geen onderscheid in ip-adressen. Het VPN zorgt er immers voor dat het net lijkt of je android op het interne netwerk zit. VPN VPN vanaf je android werkend krijgen is niet zo heel makkelijk. Als je mazzel hebt ondersteund je internet router VPN verbindingen. PPTP wordt wel eens ondersteund en heel soms OpenVPN. Mijn router doet dat niet. Ik heb naast mijn VLC-server ook een OpenVPN server op mijn PC gezet (in mijn geval Ubuntu maar windows kan ook). Op android heb ik een OpenVPN client, je moet hem daarvoor dan wel rooten. Op de router heb ik poort 1194 naar mijn OpenVLC-server geforward. Om OpenVPN werkend te krijgen is wel even gedoe. Maar het is wel de moeite waard, ook voor andere (interne) zaken. dreamstream.zip
Marcellomio Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Kokf, Je uitleg lijkt mij zeer duidelijk. Ik heb wel het idee, dat ik hier te maken heb met informatie die voor mij "ver boven mij uit stijgen". Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus ik ga maar is wat proberen. Nogmaals bedankt voor je tijd hiervoor. Groet, Marcello 2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+ Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli
Gast lellie2 Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 hey korf Bedankt voor de post, na dagen worstelen heb ik alles werkend gekregen. Wat een gedoe, samsung geroot, tun driver erop gezet, openVPN op Linux geconfigureerd, subnets route. bahbah. Ben eindelijk klaar en heb weer een hoop geleerd. Zie alleen dat het geluid niet sync loopt met de video, kan ik hier nog wat aan doen? mvg lellie
kokf Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Geplaatst: 16 november 2010 Origineel bericht van: lellie2 Bedankt voor de post, na dagen worstelen heb ik alles werkend gekregen. Wat een gedoe, samsung geroot, tun driver erop gezet, openVPN op Linux geconfigureerd, subnets route. bahbah. Ben eindelijk klaar en heb weer een hoop geleerd. Zie alleen dat het geluid niet sync loopt met de video, kan ik hier nog wat aan doen? Dat je openvpn aan de gang hebt is best wel een prestatie, vooral als je ook kan doorrouten naar andere systemen op je interne netwerk. Bijvoorbeeld rechtstreeks naar je dreambox om bijv opnames te programmeren. Sync. De vlc optie voor sync staat aan. Ik heb er tot nu toe niet veel last van. Lijkt soms ook met de bitrate te schelen. Volgens mij ligt het aan de media player op android. Maar ik heb nog geen goede vervanger gevonden die ook rtsp streams kan spelen. Welke android versie heb je? Ik zit op nog op 2.1. Binnenkort maar eens kijken of er een betere rstp player is.
Gast lellie2 Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Ik heb Android froyo 2.2 op Samsung Galaxy S en gebruik de standaard media player van android. Audio sync probleem lijkt weg te zijn na dat ik de stream 2 keer herstart. toch heb ik nog een paar puntjes waar ik niet uit kom: - Na 10 minuten stream krijg ik wat haperend beeld, als ik de stream dan weer opnieuw start is dit weg en heb weer mooi vloeiend beeld. -Ik kan alleen kanalen bekijken die dezelfe transponder gebruiken als waar de dreambox op dat moment op staat. Om dit te omzeilen wil ik een ZapTo command toevoegen in het script ( 'http://'.DREAMBOX_HOSTNAME.'/web/zap?sRef='urlencode($bouqet) ) zodat de DB naar het te streamen kanaal zapt. Kom er alleen niet uit waar ik dit moet plaatsen in het script. Heb je enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Fabian Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Ik gebruik momenteel ook Froyo 2.2. Hiervoor had ik Eclair 2.1. Beide gaan bij mij goed. Ik heb ook wel eens synchronisatie problemen of dat ik alleen geluid hoor, maar meestal na een keer opnieuw opstarten is het wel OK. In het tabje "settings" kun je eventueel je bitrate verlagen om wat meer bandbreedte te krijgen. Zelf probeer ik zoveel mogelijk over Wifi (middels een VPN) te streamen. Over 3G/H moet ik vaak de bitrate helemaal terug halen. Ik zelf heb een DB7025+. Om alle kanalen te kunnen bekijken met dit scriptje, selecteer ik altijd mijn vrije tuner. Op de andere tuner kan ik inderdaad ook alleen maar die kanalen zien die op dezelfde transponder zitten.
Gast lellie2 Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Ik heb een DM-800 HD PVR en stream over 3G/H met settings: 640*384 vb 512 ab 128 met als enige probleem dat de stream na +/- 10 min gaat haperen. Hoe kan ik een tuner selecteren of heeft mijn DB er maar 1? Als ik mijn DB op standby set kan ik wel alle kanalen ontvangen zie ik net.
kokf Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Geplaatst: 17 november 2010 Lellie2. Die transponder beperking zou alleen bij een opname moeten gebeuren. Bij mijn enigma1 (dm7020) schakelt de box gewoon mee met dreamstream. Als dat bij jou niet werkt zal je dit in het enigma2 specifieke script op moeten lossen. En de dm800 heeft maar 1 ontvanger.
Gast lellie2 Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Bedankt voor de info, ik ga even verder knutselen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen