Ga naar inhoud

[Enigma 1] Streamen naar Android (obv streamen naar iPhone)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: lellie2
Bedankt voor de info, ik ga even verder knutselen.

aanpassingen graag richting mij dan kan ik de scriptjes actueel houden.

• Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Zo 5 min geleden ff begonnen.

Beeld en geluid heb ik al over wifi. Alleen is het geluid niet om aan te horen zo schel:) haha

Bitrate ff aangepast. Ben benieuwd tot hoe hoog je de bitrate kunt verhogen voor streamen over inet:)

Geplaatst:

De scriptjes op de VLC-server draaien achter elke poort en je kan ook elke poort in je internet-router naar elke willekeurige andere poort forewarden. Dus je internet-ip-adres poort-xxxx kan je door laten leiden naar vlc-server-ip-adres poort-80.

De poort 80 van de dreambox kan je ook aanpassen, maar die is op deze manier toch niet bereikbaar vanaf internet. Als je dat weer wel doet, geldt daarvoor het zelfde. Dus je internet-ip-adres poort-xxxx kan je door laten leiden naar dreambox-ip-adres poort-80.

Overigens enig voordeel vanuit beveiliging gaat het je niet opleveren als je de dreambox poort veranderd van 80 in iets anders. Dat heet 'security by obscurity'. Het geeft misschien wel de schijn van beveiliging, maar zal dat in de praktijk geen extra beveilging bieden.

Enige manier om dit echt veilig te krijgen is met een VPN. Voor de rest, ik heb nog nooit van een aanval op een dreambox webserver gehoord. Er zijn er ook niet zoveel dat men de zwakheden kent. Voor je VLC-server (waarschijnlijk windows) zal dat niet gelden! Je kan het risico nemen, maar ook hier zal een exotische poort je weinig beveiliging bieden.

bij mij is audiobitrate 32 overigens een redelijk fatsoenlijke kwaliteit. Raar, welke VLC versie en platform draai je?

Geplaatst:
Origineel bericht van: kokf
De scriptjes op de VLC-server draaien achter elke poort en je kan ook elke poort in je internet-router naar elke willekeurige andere poort forewarden. Dus je internet-ip-adres poort-xxxx kan je door laten leiden naar vlc-server-ip-adres poort-80.

De poort 80 van de dreambox kan je ook aanpassen, maar die is op deze manier toch niet bereikbaar vanaf internet. Als je dat weer wel doet, geldt daarvoor het zelfde. Dus je internet-ip-adres poort-xxxx kan je door laten leiden naar dreambox-ip-adres poort-80.

Overigens enig voordeel vanuit beveiliging gaat het je niet opleveren als je de dreambox poort veranderd van 80 in iets anders. Dat heet 'security by obscurity'. Het geeft misschien wel de schijn van beveiliging, maar zal dat in de praktijk geen extra beveilging bieden.

Enige manier om dit echt veilig te krijgen is met een VPN. Voor de rest, ik heb nog nooit van een aanval op een dreambox webserver gehoord. Er zijn er ook niet zoveel dat men de zwakheden kent. Voor je VLC-server (waarschijnlijk windows) zal dat niet gelden! Je kan het risico nemen, maar ook hier zal een exotische poort je weinig beveiliging bieden.

bij mij is audiobitrate 32 overigens een redelijk fatsoenlijke kwaliteit. Raar, welke VLC versie en platform draai je?

Je hebt gelijk dat je zegt dat het kwa veiligheid niet zoveel uitmaakt maar poort 80 word meestal als 1 van de eerste poorten gescanned. De kans dat je op een random port nr word gescanned is in mijn optiek vele malen kleiner.

VPN wil ik idd gaan gebruiken maar ik moet eerst een goeie config vinden voor een energiezuinige HTPC/SERVER die goed is voor vpn, xbmc, streamen.

De eerste test heb ik gedaan op WIN7 met daarop VLC 1.1.3.
GSM = DESIRE HD met 2.2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Werkt goed over LAN, met DM8000, VLC 1.1.3 en XP-SP3 naar desire froyo2.2

Ik hoefde niets aan de desire te doen, na het intikken van de

stream url in de standaard browser start automatisch de standaard sreamplayer in de desire op, hij is wel geroot.

Enige wat niet helemaal lekker is, is het geluid, dat komt een

beetje "robotachtig" door. Qua zappen en vrije tuners moek nog ff testen, ook WAN nog niet gebrobeerd, ik zal in het VPN gebeuren moeten duiken.

Ik hoop dat deze draad niet sterft en updates qua scripts en verbetering en ook problem feedback hier terugkomt.

Oh ja en dat enigma1 kan wel uit de topictitel verwijderd worden daar het voor beide enigma 1&2 werkt, keep up the good work!

Groeten Wouter

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik stream rechtstreeks van de DM8000 naar mijn HTC Desire zonder PC.

Ik maak gebruik van 2 gratis android apps, beschikbaar in de marktet nl DreamDroid & Vplayer

Het werkt perfect met beeld & geluid.

Een echte aandrader!

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

Geplaatst:

Hier ook een htc desire maar kan met beide app geen stream voor elkaar krijgen.

Onder dreamdroid kan ik geen stream vinden en onder vplayer klik ik op net.reichholf.dreamdroid-2 maar gebeurt niks

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

Direct streamen van je dreambox naar je android mobiel is via lokaal wlan vast heel mooi. Maar via 3G of remote wlan is dat geen optie. Deze draad gaat over restreamen via vlc (en scriptjes).

Geplaatst:

Als je vplayer en dreamdroid op je desire hebt staan :

start dreamdroid >> ga naar services >> dan naar bv. bouqets.

vervolgens (weer bv.)je fav. lijst vervolgens tik je een zender aan.

De volgende popup geeft je een keuze.

Current event

Browse EPG

Zap

Stream.

Je moet wel eerst naar de zender zappen (als hij op een andere transponder zit) om hem vervolgens te kunnen streamen.

analoog gaat bij mij zonder schokken HD beelden knudde.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:

Inderdaad het werkt prima zo. Alle digitale kanalen werken prima en hier ook hd slecht.

Heel erg bedankt voor de goede uitleg

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Geplaatst:
Origineel bericht van: dream7020
Inderdaad het werkt prima zo. Alle digitale kanalen werken prima en hier ook hd slecht.
Heel erg bedankt voor de goede uitleg

Graag gedaan..
PS. Bedoelde SD televisie (Standard Definition )i.p.v. analoog.
Dit voor de puntjes op de i mensen.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:

Ja inderdaad anders worden de puntje op de i er wel weer voor je opgezet.

Nee super zo. Het was veel makkelijker dus dan gedacht.

Ik was al met vplayer aan het kijken hoe dat met een instelling ging werken.

Zo simpel was ik nooit opgekomen. Zo vaak gaat het ook niet zo makkelijk.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Geplaatst:

Er is een update van dreamdroid beschikbaar

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Indien je dit gebruikt moet je dan nog ergens VLC gebruiken (op Dreambox of PC) of gaat ie dan rechtstreeks naar de dreambox met Dreamdroid ? Bij mij start hij niet op. Ik krijg heel eventjes het player scherm maar dat verdwijnt direct. Ook met een Desire en Froyo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen