Ga naar inhoud

[Enigma 1] Streamen naar Android (obv streamen naar iPhone)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: sjama
Indien je dit gebruikt moet je dan nog ergens VLC gebruiken (op Dreambox of PC) of gaat ie dan rechtstreeks naar de dreambox met Dreamdroid ? Bij mij start hij niet op. Ik krijg heel eventjes het player scherm maar dat verdwijnt direct. Ook met een Desire en Froyo

Als dreamdroid niet start geen idee.
Maar als stream niet opent, moet je toch eerst naar de zender zappen(zo dat je op de transponder zit),zoals hier boven al beschreven.
Als wel op transponder, probeer een sd zender of een zender die niet is gecodeerd.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

• Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Er is nog een soortgelijk programma om te zappen en streamen op je android telefoon.

De app heet DAC for android. Deze werkt ook perfect hierbij hoef je niet eerst te zappen. Ik had dat probleem ook op mijn VU duo.

Er is nog een progje maar hier moet vlc wel op een pc draaien deze heet Dreamstreamoid.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Valt me op dat al die programma's alleen werken voor enigma2. Die DAC is vooral voor rechtstreeks, dus geen 3G mobiel tv kijken.

Maar Dreamstreamoid lijkt me wel geschikt voor mobiel tv kijken. Je kan opnames programmeren (via EPG?) en ook nog kijken. Ik zou het zeker uitproberen. Echter, ik heb geen enigma2, geen windows (of zou het ook met vlc op linux werken?) en (nog) geen Android 2.2.

Overigens zal het hele instellen van router en (eventueel VPN) voor Dreamstreamoid nog wel geregeld moeten worden. Dreamstreamoid heeft een kleine handleiding daarvoor in het duits (en nogal Fritzbox specifiek). Daarin staat hoe je naar VLC (webinterface en rstp) en naar de dreambox (webinterface) moet forwarden. Hij werkt ook met wachtwoorden op dreambox en vlc, dat is een voordeel. Maar VPN verdient ook hier de voorkeur. Meest veilig en dan werkt het zowel uit als thuis.

Je moet er ook voor zorgen dat je de juiste VLC versie hebt. Zo zit AAC (voor audio) volgens mij niet in alle VLC versies. Dit geldt in elk geval voor de Linux versie van VLC. Ik neem aan dat autio via de AAC codec gaat.

Geplaatst:

In principe kun je ze allemaal "buitenshuis" bekijken mits je de juiste poorten maar forward.

Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Uiteraard kan je de streams via vlc buitenshuis via 3G bekijken. Maar als je kan de instellingen van buitenshuis niet binnenshuis gebruiken. Dus de app moet meerdere dreamboxen kunnen ondersteunen zodat je binnen of buiten kan kiezen. Ik prefereer en vpn dan gebruik je binnen en buitenshuis de zelfde instellingen en het is veel veiliger.

Geplaatst:

welke poort gebruik je daar voor dan?

Origineel bericht van: freaky
In principe kun je ze allemaal "buitenshuis" bekijken mits je de juiste poorten maar forward.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

Welke poorten, dat ligt er aan welke manier je gaat streamen. Deze draad gaat over de dreamstream scripts. De poorten die je ddarvoor moet forewarden staat eerder in deze draad. Effe terug kijken.

Voor andere streaming of remote-control oplossingen zal je iets vergelijkbaars moeten doen, maar deze draad is daar eigenlijk niet voor bedoeld. Behalve als we het onderwerp aanpassen. Er is ook een algemener android draad.

Verder, als je een vpn gebruikt hoef je helemaal geen poorten te forewarden. Hoogstens je vpn poort als je internet modem zelf geen vpn aanbied die met android werkt.

Geplaatst:

Ja is misschien of topic maar zou iemand mijn eens uit kunnen leggen hoe je een VPN thuis opzet?? desnoods in een nieuw topic.

De poorten staan meestal in de progjes die je gebruikt en die poorten moet je forwarden naar je box.

Geplaatst:
Origineel bericht van: freaky
Ja is misschien of topic maar zou iemand mijn eens uit kunnen leggen hoe je een VPN thuis opzet?? desnoods in een nieuw topic.

Tja. Dat is nogal internet modem specifiek en meestal heb je Root-access nodig op je telefoon. Sommige modems kunnen zelf een VPN verbinding aan. Fabian heeft een Draytec modem en die kon zonder root-access vanuit Android direct een VPN verbinding opzetten. Er schijnen ook CISCO modems te zijn die dat kunnen.
Routers die dd-wrt als alternatieve firmware kunnen ondersteunen ondersteunen daarmee OpenVPN wat je met Root-access op android aan de gang kan krijgen (zie Openvpn and Android). Fritz boxen schijnen het ook te kunnen maar dan met get-a-robot-vpnc (zie VPNC to FritzBox works!!!). Dat wordt mijn nieuwe modem volgende week, opgedrongen door xs4all.

Zelf heb ik nu nog een internet modem (livebox) die niets ondersteund. Daarom heb ik een OpenVPN server op mijn linux-servertje draaien en de poort 1194 op mijn internet modem naar mijn linux servertje geforeward. Je zal even moeten investeren om dit goed werkend te krijgen, inclusief rooten van te telefoon, certificaten genereren etc. En je servertje moet altijd aan staan. Maar dan heb je ook wat. Vanaf dat moment kan je overal vandaan over 3G precies hetzelfde als dat je thuis over je WLAN kan, hoogstens iets langzamer. Documenten op netwerkschijven benaderen, audio streamen, videostreamen, remote dreambox, domotica, ip-cameras, remote desktop etc.

Even terug naar het onderwerp, een modem met vpn mogelijkheden verdiend altijd de voorkeur. Ik adviseer om op technische forums handleidingen en ondersteuning te zoeken voor jouw specifieke modem. Ik denk niet dat je op sat4all ondersteuning voor jouw specifieke modem moet gaan zoeken. Ik denk niet dat een draadje over VPN verbindingen vanuit Android iets op zal gaan leveren hier.
Geplaatst:

Werkt nu ook bij mij op m'n desire maar alleen als de DM8000 op een niet HD zender staat op 1 kanaal - om bv rechtstreeks tv te kijken. Switched Dreamdroid bij het streamen ook tussen de 2 tuners in de DM8000 ?

Geplaatst:

Henske,

Bedankt voor de link naar xda. Maar ook deze stream met Androiddreamer, gaat alleen gepaard via 3g met een vlc server. Toch?

Binnen het netwerk loopt ie bij mij als een tierelier met dreamdroid. Ik bezit een Vu+, en kan zelfs kijken zonder dat het huiskanaal veranderd smirk en daar word ik vrolijk van!

Snap alleen nog steeds niet, waarom ik buiten het netwerk allerlei goocheltrucs moet uithalen, om de stream erdoor te krijgen. Poorten openen, hekken sluiten, scripts aanpassen, ik kan er geen kersttaart van bakken... cry

Garoeten,

Marcello

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henkske
Hallo kokf,

Heb jij misschien al gewerkt aan het draaiboek voor ubuntu?:)

Uch uch. Nog niet. Misschien heb ik een duwtje nodig. Heb je het geprobeert met de gegevens die ik in eerdere reacties heb beschreven?
en zo ja waar loop je vast. Of wacht je op mijn draaiboek?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen