gerard-almelo Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 hoi ik wil terug naar win xp heb nu win7 maar als ik de cd in de cd rom doe geeft hij aan oudere versie windows hoe krijg ik deze win xp er weer op bevalt gewoon beter ,wat moet ik doen ?????
winwiz Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 opstarten vanaf de cd. Wat bevalt er dan niet aan Win7? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
gerard-almelo Geplaatst: 4 juli 2010 Auteur Geplaatst: 4 juli 2010 bedankt voor reacktie nou wat wil het geval dacht een origenele soft gekocht te hebben maar nu heb ik steeds in beeld bij opstarten staan een melding dat deze niet orig is nou ik baal er wel van en daarom wil terug naar xp deze heb ik origeneel met code,s
winwiz Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 ik weet niet wat je er voor betaald hebt, en wat de foutmelding is... Een falsificatie is redelijk makkelijk te herkennen of was hij al voor geïnstalleerd. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
lock Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: gjj hoi ik wil terug naar win xp heb nu win7 maar als ik de cd in de cd rom doe geeft hij aan oudere versie windows hoe krijg ik deze win xp er weer op bevalt gewoon beter ,wat moet ik doen ????? Er zit niets anders op dan de partitie waar Win7 op staat te formatteren en daarna XP erop te zetten. Houd er wel rekening mee dat je ook over de XP drivers moet beschikken voor je PC, als je een recovery CD hebt van de fabrikant van je PC gaat het allemaal wat makkelijker, daar staan de drivers reeds op. Ik wens je veel succes... "That's another fine mess you've got me into"
gerard-almelo Geplaatst: 5 juli 2010 Auteur Geplaatst: 5 juli 2010 ik heb het er op laten zetten door een kennis maar hoe kan ik de partitie waar Win7 op staat te formatteren hoe moet ik dat doen ???
winwiz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ik kan heel veel typen maar dit is makkelijker.... http://www.leerwiki.nl/Hoe_installeer_ik_mijn_pc_opnieuw_met_Windows_Xp Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast wanderer Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: gjj ik heb het er op laten zetten door een kennis dan laatje die kennis XP er toch weer terug op zetten...
Puch Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: gjj ik heb het er op laten zetten door een kennis maar hoe kan ik de partitie waar Win7 op staat te formatteren hoe moet ik dat doen ??? Heel simpel Stop de cd van windows xp in de cd-rom Zet in de bios de cd-rom als first boot. Als de pc opstart krijg je de vraag of je van cd wil opstarten. druk op "enter" om dit te doen. Nu gaan eerst wat dingen laden. Daarna kom je in een blauw scherm. Volg de instructies. Dan kom je bij de partitioneren. Verwijder alle partities. Er staat duidelijk uitgelegd hoe je dat moet doen. Als alles is verwijderd krijg je een totaal lege schijf. Maak nu een nieuwe partitie aan waarop je win xp wil installeren. Maak eventueel nog andere partities aan op de schijf voor data opslag. Als die aangemaakt zijn installeer je xp op de EERSTE partitie. Dit doe je door op "enter" te druk. Kies voor NTFS partitionering en gebruik NIET de snelle manier. Op deze manier wordt er grondig geformatteerd en blijft er niets hangen op de schijf. Vanaf hier is het wachten tot alles geïnstalleerd is. Daarna drivers installeren en klaar. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Kimble Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: Puch Origineel bericht van: gjj ik heb het er op laten zetten door een kennis maar hoe kan ik de partitie waar Win7 op staat te formatteren hoe moet ik dat doen ??? Heel simpel Stop de cd van windows xp in de cd-rom Zet in de bios de cd-rom als first boot. Als de pc opstart krijg je de vraag of je van cd wil opstarten. druk op "enter" om dit te doen. Nu gaan eerst wat dingen laden. Daarna kom je in een blauw scherm. Volg de instructies. Dan kom je bij de partitioneren. Verwijder alle partities. Er staat duidelijk uitgelegd hoe je dat moet doen. Als alles is verwijderd krijg je een totaal lege schijf. Maak nu een nieuwe partitie aan waarop je win xp wil installeren. Maak eventueel nog andere partities aan op de schijf voor data opslag. Als die aangemaakt zijn installeer je xp op de EERSTE partitie. Dit doe je door op "enter" te druk. Kies voor NTFS partitionering en gebruik NIET de snelle manier. Op deze manier wordt er grondig geformatteerd en blijft er niets hangen op de schijf. Vanaf hier is het wachten tot alles geïnstalleerd is. Daarna drivers installeren en klaar. Mooi, maar dan het volgende waar ik nu al meer als een 1,5 week tegenaanloop met een tutorial. -W7 staat geinstalleerd -XP CDRom erin -Boot de pc opnieuw met "esc" om de volgorde van booten te wijzigen. DVD/CDRom first -Boot de PC opnieuw op en het systeem komt met "Druk op een toets om vanaf CDRom op te starten....." -Ram een keertje op de spatiebalk -CDRom begint te laden (Bekende riedel onderin van alle drivers etc) en dan........ Heel mooi blauw scherm met een geheel verhaal; Als u dit blauwe scherm voor het eerst ziet, dan dient u opnieuw op te starten etc etc etc Foutmelding erbij, maar daar hebben er heel veel last van als je die Googled. Dus voor de tweede keer maar opnieuw opstarten, Idem Dito Als u dient blauwe scherm voor het eerst ziet, dan dient u opnieuw op te starten etc etc etc Als jij het weet Puch, dan weet je zeker de oplossing
winwiz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: Kimble Origineel bericht van: Puch Origineel bericht van: gjj ik heb het er op laten zetten door een kennis maar hoe kan ik de partitie waar Win7 op staat te formatteren hoe moet ik dat doen ??? Heel simpel Stop de cd van windows xp in de cd-rom Zet in de bios de cd-rom als first boot. Als de pc opstart krijg je de vraag of je van cd wil opstarten. druk op "enter" om dit te doen. Nu gaan eerst wat dingen laden. Daarna kom je in een blauw scherm. Volg de instructies. Dan kom je bij de partitioneren. Verwijder alle partities. Er staat duidelijk uitgelegd hoe je dat moet doen. Als alles is verwijderd krijg je een totaal lege schijf. Maak nu een nieuwe partitie aan waarop je win xp wil installeren. Maak eventueel nog andere partities aan op de schijf voor data opslag. Als die aangemaakt zijn installeer je xp op de EERSTE partitie. Dit doe je door op "enter" te druk. Kies voor NTFS partitionering en gebruik NIET de snelle manier. Op deze manier wordt er grondig geformatteerd en blijft er niets hangen op de schijf. Vanaf hier is het wachten tot alles geïnstalleerd is. Daarna drivers installeren en klaar. Mooi, maar dan het volgende waar ik nu al meer als een 1,5 week tegenaanloop met een tutorial. -W7 staat geinstalleerd -XP CDRom erin -Boot de pc opnieuw met "esc" om de volgorde van booten te wijzigen. DVD/CDRom first -Boot de PC opnieuw op en het systeem komt met "Druk op een toets om vanaf CDRom op te starten....." -Ram een keertje op de spatiebalk -CDRom begint te laden (Bekende riedel onderin van alle drivers etc) en dan........ Heel mooi blauw scherm met een geheel verhaal; Als u dit blauwe scherm voor het eerst ziet, dan dient u opnieuw op te starten etc etc etc Foutmelding erbij, maar daar hebben er heel veel last van als je die Googled. Dus voor de tweede keer maar opnieuw opstarten, Idem Dito Als u dient blauwe scherm voor het eerst ziet, dan dient u opnieuw op te starten etc etc etc Als jij het weet Puch, dan weet je zeker de oplossing Kijk in de bios of de sate in ide mode of in ahci mode.... in geval van laatste install driver of zet hem in ide mode. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
maestro Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Hallo Kimble, Je laadt waarschijnlijk geen SATA drivers met XP. Dus of aan het begin op F6 drukken, en een floppy klaar hebben liggen met de juiste SATA drivers, of je winxp cd even slipstreamen en de drivers erbij zetten met NLITE ofzo.. groetjes, MAestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Gast Kimble Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ok, de foutmelding zal ik posten. Kan je al wel vertellen dat de hier aangedragen oplossingen nog niet genoemd zijn op de diverse Google-Links. Zal in de nacht worden dat ik hiermee aan de slag ga. Hoop dat de genoemde oplossingen gaan werken. Ga ze af in volgorde zoals hier genoemd. Zal een tijdje duren voordat ik, als de eerste oplossing werkt, ik de volgende tutorial zal plaatsen. Moet nl ook gebeuren op mijn aanstaande schoonzoon zijn pc. wordt vervolgd....
maestro Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Heb dit al meerdere malen ( bedrijfsmatig ) aan de hand gehad, dus weet bijna zeker dat dit je probleem is. Zelfs verouderde sata drivers ( m.n. Nvidia chipset wil nog wel eens lastig doen) kunnen dit veroorzaken. In ieder geval succes vanavond, en ik hoop dat je nog wat van je nachtrust kan genieten. groetjes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen