Gast Kimble Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Multiboot gaat wel werken. Moet alleen even een andere laptop hebben om het uit te werken. Heb nog wat zoekwerk gedaan en een Multiboot maken na een W7 installatie met daarna XP erop is niet mogelijk op mijn lapdoos. Citaat: 3. Difficult Models For NEW notebook consumer models e.i. Presario, Pavilion, and HDX models are difficult to multiboot. It is a possible task but needs many efforts. Difficult models are CQ40, CQ35, CQ45, CQ61 Presario models, dv2, dv3, dv4, dv5, dv6, dv7 Pavilion models and all HDX models Some information from other customers. 1.For Intel platform, the users have to utilize devcon utility to restart MS-UAA automatically. 2.The bios is custom made by HP and there is no possibility to change the needed settings. 3.You will need to flash the bios to have control over the system. This bios is the older version delivered by XP or Vista systems. met andere woorden in het nederlands vertaald. Doordat ik een model heb aangekocht met W7 erop en de bios dit ook duidelijk laat zien in het startscherm, moet ik de bios flashen naar een oudere versie. In de oudere bios kan ik wel komen bij de settings zoals al eerder in dit draadje genoemd. Stap nu dus maar over op een Medion waarop W7 draait na een upgrade van Vista en ga daar mee aan de slag met een slipstream. Als dat werkt ben ik weer gelukkig..... Doordat ik dan de tut's klaar heb kan ik ook de reverse tut's schrijven zoals bedoeld is voor de TS (Topic starter). Wordt vervolgd...... (begint wel een slechte soap te worden)
winwiz Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Origineel bericht van: maestro Hallo Kimble, Ik denk dat de multiboot op le laptop niet gaat werken, omdat voor het ene besturingssyteem je AHCI uit moet, en voor de andere juist weer aan.. Staat dit verkeerd, dan resulteerd dat in een blauw scherm. groetjes, Maestro Dit is niet waar.. Zonder drivers is voor xp niet AHCI mode de beste manier. In Win7 werkt AHCI een stuk beter en meestal zonder extra drivers te installeren. Je kunt niet op een al geïnstalleerde windows zomaar van mode wisselen, dán krijg je juist blauwe schermen. Dit komt omdat er een verkeerde HAL geïnstalleerd is. In theorie is het wel mogelijk door o.a. registersettings aan te passen e.d. maar de praktijk is meestal anders. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
maestro Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Juist!!Dat zeg ik dus ook.. het ene verwacht AHCI, het andere niet..sterker nog, het kan er niet mee omgaan. groetjes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
winwiz Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: maestro Juist!!Dat zeg ik dus ook.. het ene verwacht AHCI, het andere niet..sterker nog, het kan er niet mee omgaan. groetjes, Maestro Dat is niet wat ik schrijf.... maar goed, laat maar. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Heren Winwiz, zit er echt bovenop. Lees maar eeens goed wat hij aangeeft en wat ik al eerder gemeld heb. Het gaat allemaal wel lukken, alleen M$ is zo traag....... Tijdens het lange opstarten denk ik met weemoed terug aan mijn C-64. Schakelaar aan en 38911 Basic Bytes Free. Wat nou opstarten.
winwiz Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: Kimble Heren Winwiz, zit er echt bovenop. Lees maar eeens goed wat hij aangeeft en wat ik al eerder gemeld heb. Het gaat allemaal wel lukken, alleen M$ is zo traag....... Tijdens het lange opstarten denk ik met weemoed terug aan mijn C-64. Schakelaar aan en 38911 Basic Bytes Free. Wat nou opstarten. Maar dan... load "game",1 tijd voor een ontbijtje of Load "game",8,1 net tijd voor koffie Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
lock Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: Sjattuh Origineel bericht van: lock Zal niet gaan lukken met de XP cd, beter is om op te starten met de W7 DVD en te kiezen voor "repair" Zie: http://www.intowindows.com/how-to-downgrade-from-windows-7-to-xp-step-by-step/ Maar of topicstarter hier mee uit de voeten kan betwijfel ik omdat hij W7 al door een kennis erop heeft laten zetten.... Waarom kun je niet booten met een Xp cd en dan de schijf herpartitioneren/formateren? Ik heb nog eens geprobeerd om m,n Win7 machientje te booten met een originele XP CD, maar ik krijg toch echt, na verloop van tijd, het blauwe scherm met de mededeling "Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen" Dus hoe doen jullie dat dan? "That's another fine mess you've got me into"
Puch Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Wat je kan doen is eerst je schijf helemaal leeg maken voor je eraan begint. Dit kan je doen met kill disk (ff googlen) Dit maakt je schijf helemaal leeg. Dan kan je starten vanaf 0 en staan er geen restanten van win 7 op de schijf. Dan moet je opstarten van op de installatie cd. Dus niet windows 7 laten starten en vandaar installeren. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Sjattuh Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Ik snap niet how Win7 al van invloed is voordat je deze begint te laden? Als je boot vanaf de CD is er toch niets van Win7 al draaiend? Hoe kan deze dan in de weg staan? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
winwiz Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: lock Origineel bericht van: Sjattuh Origineel bericht van: lock Zal niet gaan lukken met de XP cd, beter is om op te starten met de W7 DVD en te kiezen voor "repair" Zie: http://www.intowindows.com/how-to-downgrade-from-windows-7-to-xp-step-by-step/ Maar of topicstarter hier mee uit de voeten kan betwijfel ik omdat hij W7 al door een kennis erop heeft laten zetten.... Waarom kun je niet booten met een Xp cd en dan de schijf herpartitioneren/formateren? Ik heb nog eens geprobeerd om m,n Win7 machientje te booten met een originele XP CD, maar ik krijg toch echt, na verloop van tijd, het blauwe scherm met de mededeling "Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen" Dus hoe doen jullie dat dan? heb je nu al eens in je bios gekeken hoe de ide mode is???? Liever geen AHCI!! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: Sjattuh Ik snap niet how Win7 al van invloed is voordat je deze begint te laden? Als je boot vanaf de CD is er toch niets van Win7 al draaiend? Hoe kan deze dan in de weg staan? Nope, als je boot vanaf CDRom staat W7 niet in de weg. Integendeel. De bios gooit wat roet in het eten. Als je mijn draadje leest tot het moment dat het fout gaat zie je dat ik er een beveiliging afhaal. Dual-boot is mogelijk. Mooie is nl. dat een werkend W7 systeem multiboot te maken is met Vista, maar bij XP het nog af laat weten. Winwiz heeft me op wat ideen gebracht en ben inmiddels op een systeempje van Medion bezig waar ik wel lekker kan grutten en grollen in de bios. Wil dit niet lukken dan gaat er over mijn Compaq lapdoos een oudere bios die geleverd werd bij XP-pre installed systemen. Blijkt maar weer dat Linux Rulez....
lock Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: winwiz heb je nu al eens in je bios gekeken hoe de ide mode is???? Liever geen AHCI!! Ho,ho, ik hoef niet in m,n bios te kijken hoe de ide mode is; het is TS die van W7 naar XP terug wil,ik niet, ik zeg alleen dat het niet zo eenvoudig is om via het booten van een XP install CD W7 te verwijderen, vandaar dat ik zei dat TS beter via de W7 DVD kan booten en dan de partitie formateren/verwijderen, waarna dan XP weer geinstalleerd kan worden. "That's another fine mess you've got me into"
winwiz Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Origineel bericht van: lock Origineel bericht van: winwiz heb je nu al eens in je bios gekeken hoe de ide mode is???? Liever geen AHCI!! Ho,ho, ik hoef niet in m,n bios te kijken hoe de ide mode is; het is TS die van W7 naar XP terug wil,ik niet, ik zeg alleen dat het niet zo eenvoudig is om via het booten van een XP install CD W7 te verwijderen, vandaar dat ik zei dat TS beter via de W7 DVD kan booten en dan de partitie formateren/verwijderen, waarna dan XP weer geinstalleerd kan worden. Dat is dus niet zo.. je kunt net zo makkelijk met een XP cd de partities verwijderen, aanmaken en/of formatteren... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Sjattuh Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Origineel bericht van: winwiz Dat is dus niet zo.. je kunt net zo makkelijk met een XP cd de partities verwijderen, aanmaken en/of formatteren... Ik kan me ook niet anders voorstellen dan dit dit mogelijk is... Buiten het andere probleem met de BIOS instellingen heeft een installatie volgens mij totaal niets te maken noch invloed op het booten van een CD en van daaraf wijzigingen aanbrengen aan de hdd. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Kimble Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Klopt, maar dan moet je wel eerst die beveiliging van W7 uitschakelen. Staat in de tutorial die al deels klaar is. De partitie SYSTEM moet wel weg naast de partitie C: Als die verwijderd is en de bios staat verder goed (vooral bij de wat oudere systemen staat die al goed) dan staat ie er binnen een paar bakken koffie en wat klikken op.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen