Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja heb alles op de dreambox met fdisk verwijder van de cf toen nieuwe partition gemaakt en geformateerd naar ext2 en een mount gemaakt naar /media/cf

Eindelijk werkt het nu :D:D

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Gast Jeroensky
Geplaatst:
Origineel bericht van: Happy2000
Origineel bericht van: bigtwin
....zou je inderdaad beter eerst die dualboot kunnen verwijderen, daar dualboot altijd grote kans op problemen met zich meebrengt.
..

Ik draai dus al tijden geen multiboot meer, draai gewoon met een schone image.

Maar waarschijnlijk nog met settings/connfig uit dualboot gebruik.
Even herflashen en geen settings laten overnemen maar opnieuw invoeren.(kanalen/bouquet/satelliet/poort settings kan je wel overnemen, maar geen systeem settings.
Zo heb je directory indeling van uimage die je gebruikt, en niet van een ander image.
Geplaatst:

Nee, als ik een nieuwe image installeer zet ik nooit settings terug, wil altijd helemaal schoon beginnen om erger te voorkomen.

Nadat ik de cf met fat32 had geformatteerd kon ik hem zien als /dev/sdc1(maar nog niet in het menu bij de harde Schijf), toen heb ik met fdisk de partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt en toen geformatteerd naar ext2 en daarna gemount(dit alles op de dreambox).

Misschien heeft multiboot de partitie beschadigd en zat ik daarom zo te klooien. Ik geloof dat het toen mis is gegaan toen ik lang geleden meoboot eens geïnstalleerd heb, maar dit was al weer een paar images terug.

Maar voor de volgende keer weet ik wat me te doen staat smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: Happy2000
...toen heb ik met fdisk de partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt en toen geformatteerd naar ext2 en daarna gemount...

Ben je niet vergeten de "dir_index" ext2 optie aan te zetten? Met name belangrijk als je er picons op wil zetten...

(of even opnieuw formatteren laten door OpenPLi, die kiest zelf de optimale settings op basis van de grootte van de kaart.)
Geplaatst:

Draai geen Pli, wat is volgens jou de beste optie voor een 512mb cf tune2fs ... dir_index /dev/sdc1 ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen