Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ervaringen Rebox-Tv vlaanderen.


Gast erudiet

Aanbevolen berichten

Gast erudiet

Hallo,

Eindelijk wil ik mijn oude salonontvanger ( emubox) vervangen door een HD PVR ontvanger en mijn keuze viel op Rebox re9000 hd pvr. Ik heb ontvanginstallatie met twin lnb (tv vlaanderen) waaruit 2 kabels vertrekken naar de salon, en een derde naar de slaapkamer. Ontvang Astra 19.2 en 23.5.

Ik zoek een tv vlaanderen abonnee die gebruikt maakt van de ontvanger vermeld om zijn gebruikerservaringen te kennen.

Ik wil vooral onze stokoude videorecorder ( 20jaar oud) vervangen en dus programma's opnemen,ondertussen andere programma's bekijken, de opgenomen later bekijken,eventueel overbrengen naar PC om deze dan te graveren op dvd schijfjes.

 

Alle andere experimenten interreseren me aktueel niet.

Ik dacht met mijn keuze op Rebox te laten vallen dat ik een betrouwbaar apparaat zal aanschaffen. Woon in Z-Fr dus moet het enigzins simpel en betrouwbaar zijn.

Laat jullie mening maar komen (lol)

Groetjes vanonder de zon, Erudiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast erudiet

Schijnbaar zijn er weinig tv vlaanderen abonnes die Rebox bezitten als ontvanger. Vermits er toch wel duidelijke verbindingen zijn tussen tv vlaanderen en canaaldigitaal, kunnen ook canaaldigitaalgebruikers hun ervaringen kwijt.

Met dank.

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik kijk al geruime tijd TVV, en de Rebox bevalt goed, ook met opnames. Het kost, in het begin, wel even moeite met ordenen van de zenders en nieuwe software er op zetten, maar als u dat onder de knie heeft is de Rebox goed te noemen.

Wel even op de diseq letten: ik heb een Triax, deze is relatief duur, maar werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast erudiet

Om toch even duidelijk te stellen: triax schotel, twin lnb (astra 1 en 3) van tv vlaanderen, met drie kabels die vertrekken naar 2 tv posten: twee kabels waar de twin tuner (Rebox) zal aanhangen en 1 kabel waar de emubox zal blijven hangen.

Mvg Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
Schijnbaar zijn er weinig tv vlaanderen abonnes die Rebox bezitten als ontvanger.

Misschien ook een tikkeltje te ongeduldig?
Je stelt om 12:05 een vraag en verbaasd je dat je om 13:46 nog geen antwoord hebt. confused

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV vlaanderen kaart werkt goed in de Rebox. Alleen als je hem tegelijk met een CD kaart wilt gebruiken, dan heb ik wel wat raar gedrag (Gecodeerde zender bij sommige zenders & geen kaartupdates in het bovenste slot), maar dat kan je ook wel weer overleven.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik heb TVV in de bovenste slot zitten en CDS in de onderste.

Werkt perfect, snel omschakelen en ook updates komen op beide kaarten door.

Ik heb het ook eens andersoms gehad en ondervond problemen als niet updaten van de kaarten en zeer langzaam omschakelen tussen zenders van TVV en CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast erudiet

Bedankt voor de reactie.

Ik zou ook graag willen weten welke harde schijf jullie in de Rebox zitten hebben en of deze soms (omwille van warmte) wel eens problemen geven?

Wat de kaart betreft ik heb alleen de Tvv kaart en dat zo wel blijven en dus in kaartlezer 1.

Wat betreft die Disecq, vermits ik met twee kabels aankom uit een twin lnb kan ik deze willekeurig aansluiten op tuner 1 en tuner2 of vergis ik me?

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast erudiet

Misschien heb je wel gelijk.

Maar anderzijds, jouw grote ervaring als 9000 bezitter is ook wel welkom.

Uiteindelijk is een aankoop van 500€ toch wel het bespreken waard.

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Reboxer

Ik heb sinds ca. 6mnd de Rebox re9000 hd pvr. Ook met één CD kaart direct in het eerste slot. Behoorlijk last gehad van onverwacht vast lopen e.d. Dat werd beter na een software update en zou te maken hebben gehad met wijzigingen die CanalDigitaal had doorgevoerd (Vraag me niet hoe of wat).

Nu nog slechts een enkele keer bij bediening met AB zomaar bevriezend beeld en nergens meer op reageren. (Zeg éénmaal per maand)Enige remedie is dan netschakelaar uit en op nieuw opstarten. Heel vervelend is dan wel dat je de opname timer opnieuw moet instellen en vooral dat lopende opname(n) dan onbruikbaar is (zijn geworden!

Als iemand weet hoe dat te voorkomen hoor k dat graag.

Verder prima apparaat, veel instel mogelijkheden en snelle respons op AB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik heb TVV in de bovenste slot zitten en CDS in de onderste.
Werkt perfect, snel omschakelen en ook updates komen op beide kaarten door.
Ik heb het ook eens andersoms gehad en ondervond problemen als niet updaten van de kaarten en zeer langzaam omschakelen tussen zenders van TVV en CDS.

Hoi..jij hebt dus geen last van de "gecodeerde zender" melding bij gebruik van de beide kaarten in het interne kaartslot? Als ik een van de twee kaarten eruit haal, dan heb ik dit probleem niet. Als ze er allebei inzitten, dan duurt het bij sommige zenders een seconde of 6 voordat ik beeld krijg... Eigenlijk altijd wel bij dezelfde zenders..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...