Gast katootje Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 ik heb een probleem mijn pc sluit vanzelf af dit gebeurde met vista en nu heb ik win 7 en nu gebeurt dit ook steeds ik heb een vermoede dat het in de pc zit en niet in de software maar hoe kan ik hier achter komen wat er verkeerd gaat?????????????
winwiz Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Gebeurt het toevallig om de 2 uur? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
POLAKS Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Behalve dat wat Winwiz vraagt, Welk moederbord heb je met welke CPU en heb je de nieuwste BIOS? In de BIOS, Quick Boot uit zetten is een goed ding om te doen, misschien zie je dan een foutmelding.
sevensheaven Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 kijk eens of de ventilator van de voeding niet vol stof zit.ook het koel element van de processor.Vaak staat een pc in een kast,en het blijft een stof happer.Warmte doet hem uitschakelen,om veiligheids redenen. mvg stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Gast katootje Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 nee ik heb niet de laatst bios er in zitten ik heb een winfast moederbord in mijn pc ik zal Quick Boot uit zetten en mijn koelers schoon maken alvast bedankt voor de reacties
Psychosammie Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Laatste BIOS is ook helemaal niet nodig als je niet eerst uitzoekt wat er aan de hand is! Vervolgens kan je kijken of een nieuwere versie een oplossing biedt. Maar als het voorheen altijd gewerkt heeft zou ik het ergens anders zoeken. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Moderator Matchless Geplaatst: 6 juli 2010 Moderator Geplaatst: 6 juli 2010 Citaat: ik heb een probleem mijn pc sluit vanzelf af Sluit hij af of stort hij af (BSOD?) ? Virus scan gedaan? zo ja,welke en is hij up to date? Zijn alle drivers ge-installeerd? Kijk eens in apparaten beheer of alles in orde is. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast katootje Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 hij sluit zich zelf af ik heb de Virus scanner van win 7 zelf deze is up toe date ik heb een volledige schan gedaan in apperaate beheer zie ik niets vreems
Moderator Matchless Geplaatst: 7 juli 2010 Moderator Geplaatst: 7 juli 2010 Ga eens in het bios en kies daar hardware monitor. Laat hem daar een tijdje op staan en kijk wat de temperaturen doen. heb je een andere voeding liggen? Mischien is de voeding afgezwakt of onstabiel geworden. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
kees kas Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 kijk eens of er geen gepopte condensators op de videokaart of naast de processor zitten http://media.photobucket.com/image/gepopte%20condensator/foronce1/kaartGforce5200-2.jpg http://farm1.static.flickr.com/35/73830517_beb07a1926.jpg?v=0
winwiz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Wanneer sluit hij zichzelf af.. is dit onverwacht, gaat hij gewoon plotseling uit, krijg je nog een melding dat hij zich af gaat sluiten, zit er een bepaalde regelmaat in? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
POLAKS Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Omdat katootje een beetje verlegen is; Ik heb met een nieuwe MSI mobo precies hetzelfde gehad, op onregelmatige tijden, van 1 minuut tot wel 3 of 5 uur OOK als ik in de BIOS iets wil veranderen, gaat de PC uit zonder foutmelding. Soms kan ik met de resetknop nog wel opnieuw opstarten en soms moet ik dat met de aan/uit knop doen, 4 seconden indrukken. De PC sluit denk ik niet af maar hangt vanwege een hardware probleem, de monitor krijgt geen signaal meer en het toetsenbord werkt niet meer(Ctrl+Alt+Del). Deze PC is door de service dienst van de webwinkel opgehaald en het is nu wachten op het resultaat! Ik heb de foto's hierboven bekeken maar ik weet eigenlijk niet waarnaar ik moet kijken, is het dat deze condensators aan de bovenkant bol staan? Als het de condensators zijn is het dan een geval van garantie? edit: de garantievraag.
NINjak Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Origineel bericht van: POLAKS Als het de condensators zijn is het dan een geval van garantie? Ja! teminste al ben je binnen de garantie periode. Al zal de winkel/leverancier er mogelijk onderuit proberen te komen vanwege van alles. Heb een soortgelijk probleem met een gigabyte moederbord gehad (pc was van een oom). Was heel onstabiel, bleef dat bij het testen met van alles (oa. een andere voeding, enz.). Toen het bord uit de kast gehaald en het bleek dat het moederbord aan de onderkant, in de buurt van de cpu, "verbrand" was. Ben in de winkel "beschuldigd" dat het mogelijk door het overklokken of slechte ventilatie zou zijn gekomen (die oom weet geeneens wat dat is) en dat het buiten de garantie zou vallen. Ben/kon er niet mee accoord gaan en eiste een vervanger...kreeg veel blabla, we sturen het dan maar naar gigabyte en dan beslissen zij maar. Een aantal weken later toch een vervanger gekregen.
Gast Kimble Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Hier een MSI moederbord met hetzelfde probleem. Moederbord is al een paar jaartjes oud en was nieuw toen ik een pc voor de kids bouwde. Naast de CPU wat Elco's met een bolle kop. (Zie je overigens wel gemakkelijker doordat er een kruisje in gestampped is) Handel vervangen (stuk of 6 Elco's) en de Elco's op de videokaart ook maar vervangen. Zitten er nu op met een hogere temp. Spul draait weer helemaal als vanouds. Moet er wel bijzeggen dat het systeem op de slaapkamer stond en een aardige stofbak was. Boel met perslucht (7 bar) uitgeblazen en met tunerspray alle PGA PCI DIMM IDE RAID sloten gereinigd. Nu alleen nog de DVD schoonmaken want die zal ook stofkuren hebben omdat ie zo nu en dan niks pakt. Blaas je er een keer in met het laadje open gaat ie wel. Advies is dus, buiten garantie Elco's vervangen op moederbord en videokaart en alle sloten schoonmaken. De PC heeft altijd gewerkt en de bios gaat echt geen eigen leven leiden. Je kan daar dus gewoon uit weg blijven. Houden de problemen aan, pak dan even een andere voeding om te testen.
POLAKS Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 De PC was minder dan een week oud. Hij is nu bij de service en ze hoeven echt niet met een verhaal aan te komen dat het aan het overclokken zou liggen. Er zit namelijk op het moederboard (MSI 785GM-E51) een hardware schakelaar om +10%, +15% of +20% te overclokken. Waarbij ik betwijfel of +15% of meer wel zin heeft i.v.m. stabiliteit? Maar +10% heb ik wel geprobeerd, het werkte goed, maar na wat tests ook weer terug gezet. Software matig kan dit mobo ook overclokken, en wel automatisch met als instelling onder andere MAX FSB. De PC start dan niet meer op, Dan kan ik hardwarematig resetten of in de Bios handmatig alles weer terug zetten (de FSB staat dan op 280 ???). Naar uw advies zal ik zeker navragen of er elco's vervangen zijn door exemplaren met een hogere temperatuur, tenzij het probleem door een slechte voeding wordt veroorzaakt (Nobudget, Powertec 420W +12V - 17A). Als ik weet wat er aan de hand is laat ik het hier weten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen