Ga naar inhoud

[DM800HD] geen ontvangst op NL1HD en themakanalen (o.a. consumentenTV)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisterenavond weer het dak op geweest met de intentie om de schotel te verplaatsen i.v.m. geen ontvangst op astra 2 en toch wel het een en ander aan BER op de HB en astra 1 en 3. Ik ben erachter gekomen dat de arm van mijn Visiosat schotel (met G4 13/19,2/23,5/28,2) onder het gewicht van de lnb’s doorhangt. Door de arm extra te ondersteunen heb ik nu een SNR tussen de 87 en 93. Dit is volgens mij netjes. Schijnbaar is met name de 23,5 gr. erg gevoelig qua afstelling.

Gekke is dat ik wel de regionalen en enkele HD zenders van de 23,5 kan ontvangen, maar nog steeds geen NL1HD en de themakanalen zoals bijv. consumentenTV enz.

Bij Nederland 1 HD krijg ik gewoon een zwart beeld. Verder geen melding. Bij consumenten TV zegt hij afstemmen mislukt. Ik heb op mijn DM800 handmatig gezocht op de 23,5 en hij gaf aan 6 nieuwe kanalen te hebben gevonden o.a. NL1HD en Discovery HD. DiscoveryHD geeft beeld maar NL nog steeds niet. Wat doe ik verkeerd of waar kan dit aan liggen?

Gast SatMann
Geplaatst:

die instelling telt ook per zender.

misschien effen als test een zenderlijst van pli of andere die zeker werkt effen downloaden en checken...

Geplaatst:

ok dat ga ik proberen, waar kan ik dat dan per zender instellen?

Ik heb JADE3 image erop staan, maar als ik bij settings een andere zenderlijst wil downloaden zegt ie iets van dat de zenderlijst henksat settings 13/19,2/23,5/28,2 al door de image wordt verstrekt....?

wat ik ook vind dat ze onlangs nog weer veranderingen aan NL1HD hebben aangebracht (29 juni):

Astra 3B (23.5°E), 2010-06-29

Canal Digitaal & TV Vlaanderen: Nederland 1 HD is nu gecodeerd in Mediaguard 2 & Viaccess 4.0 (11856.00MHz, pol.V SR:27500 FEC:5/6 SID:7035 PID:517[MPEG-4] /90 Dutch).

Dit kan geen invloed hebben? Was hiervoor ongecodeerd?

zie ook

http://nl.kingofsat.net/channelhistory.php?ch=7312

Gast SatMann
Geplaatst:

zou je eens niet gewoon je dm800 up-to-date zetten met een bv OpenPLi image? :D

en dan kan je naar : menu

applications

downloaden

settings

en daar vind je bv de henksat lijsten.

alle, succes wink

Geplaatst:

De laatste Open-PLi image in je box flashen. (via stopmode)

Daarna via het menu de volgende items downloaden en installeren:

CCcam 2.14

Henksat settings (zenderlijst)

Klaar.

Grts.

Geplaatst:

Nederland 1 HD wil bij mij via 6C TVV kijken.

Maar hier heb ik geen HD kaart van.

Bij Nederland 2 en 3 HD kijkt hij wel via 6A CanalDigitaal.

Beetje vreemd, hoe kan ik dit oplossen.

500HD + OpenPLI + CCcam 2.1.4

Geplaatst:

nou misschien in de toekomst. Het moet toch ook met mijn huidige image werken??

Ik heb zelfs geprobeerd om handmatig de zenders te zoeken met de juiste instellingen. Na het zoeken gaf hij aan 6 zenders gevonden te hebben met o.a. Discovery HD een ook NL1 HD! In het menu geef ik OK, maar daarna nog steeds een zwart beeld op NL1 HD! ik snap niet waar het aan ligt!

Geplaatst:

je kunt ook even proberen te zoeken op DM800 kan geen hd kanalen vinden in google

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Volgens mij kan je in Jade 3 geen CCcam 2.14 downloaden, die heb je wel nodig om beeld te krijgen op o.a. Ned1 HD.

PLi Jade 3, die je nu gebruikt, is van oktober 2009, de huidige Open PLi is nieuwer en uptodate

Grts.

Geplaatst:

@mobieltje

Ja dat klopt! Dat was me ook al opgevallen... wel heeft veel andere softcams maar geen cccam. Dus het kan liggen aan een oude versie van de cccam! Ik ben wel in voor open pli, maar dat doe ik op dit moment nog niet. Is er een andere goede softcam die je kan aanbevelen?

Geplaatst:

Waarom zit je zo vastgeplakt aan PLi Jade3 ?

Er is geen betere cam dan CCcam, eenvoudig in gebruik en werkt direct met de CanalPlus kaart.

Bijlage file CCcam2.14 uitpakken.

Plaats de files in de juiste directory. (de oude files overschrijven)

De file CCcam in /usr/bin/

Let op, als de bestaande file CCcam een andere naam heeft, deze eerst wijzigen in CCcam voor dat je hem met de nieuwe file gaat overschrijven.

De file CCcam.cfg in /etc/

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen