Gast malt Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Heeft iemand ervaring (positief en/of negatief) met Waterlock vs vulcaniserende tape. Ik ga deze week een andere schotel plaatsen en wil meteen alles waterdicht maken.
drz Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Origineel bericht van: malt Heeft iemand ervaring (positief en/of negatief) met Waterlock vs vulcaniserende tape. Ik ga deze week een andere schotel plaatsen en wil meteen alles waterdicht maken. Beide zijn prima. Alleen kun je die waterlock hergebruiken wanneer je je LNB gaat vervangen. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
verkerkbr Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Doe de verbinding connector zelf altijd opvullen met wat vaseline. Waar vaseline (zuurvrij) zit kan geen vocht komen. Heeft verder geen nadelige gevolgen voor de verbinding. Verder kun je dat nog aanvullen met beide zaken. Groet, Bram
MacGuinness Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Bij een bekende bouwmarkt kan je voor weinig geld waterdichte f-connectors en rubberen schuiftules kopen. Werkt uitstekend en neemt minder plaats in dan een waterlock. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Ik gebruik van die rubber tules. Die schuif je d´r zo overheen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast Kimble Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Ben niet zo'n voorstander van die tules. Die vulcaniserdende tape is voor éénmalig gebruik, waarbij je de kans loopt als je die wilt verwijderen (met een mesje) een sneetje in je coax krijgt. Ik prefereer de waterlock boven alle genoemde oplossingen. Zelfs met een switch zitten ze elkaar niet in de weg. Ook een nadeel is bij een switch het wikkelen van tape om de connector heen. Plakkerige bende die steeds aan elkaar gaat zitten.
vGnp Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Ik ben in mijn huidige T90 opstelling ook zo dom geweest om vulcaniserende tape te gebruiken. Als je goeie tape hebt (en die heb ik) dan is het een crime om die later, indien nodig, er weer fatsoenlijk af te krijgen. Ook heb ik met krimpkous geëxperimenteerd. Wil je dat goed doen, dan moet je krimpkous nemen met een lijmlaag aan de binnenkant, anders gaat het gegarandeerd een keer los zitten en komt er door capillaire werking alsnog vocht naar binnen. Buiten dat nog het feit dat bij het verwarmen de schuifjes aan de zijkant op sommige merken/types LNB wel heel snel vervormen bij ook maar de geringste warmtetoevoer. Ook die tule's heb ik geprobeerd, nadeel van die dingen is dat op (sommige) LNBs de aansluitingen zo dicht bij elkaar zitten dat je daar met goed fatsoen de tule's niet goed over alle connectoren geschoven krijgt. In mijn volgende opstelling worden het dus Thomas&Betts SNS651 waterdichte connectoren. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
smoking Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Ik ben ook niet zo voor die vulcaniserende tape . Als ik me niet vergis is deze niet UV bestendig .Toen ik bij plaatselijke kabelboer werkte moest er nog een laagje gewone tape over omwille van die reden . Voor de dropkabel aansluitingen hadden we tullen met gel in . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Gast malt Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Bedankt allen ! Nog een vraagje mbt de waterlock.. Ik heb vandaag 4 waterlocks opgehaald en wil ze gaan gebruiken op een duo LNB Quad. Maakt het iets uit als de Waterlocks tegen elkaar aan duwen? Past namelijk nog maar net en de waterlocks vallen niet allemaal exact over het midden van de aansluiting, dichten deze dan wel voldoende af?
satencom Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 het maakt niet uit dat ze tegen elkaar zitten ze moeten wel zo hoog mogelijk ze moeten wel de hele connectors af sluiten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
vGnp Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Ik had ondertussen het volgende bedacht, voor als je geen waterdichte connectoren hebt/wilt, een mix van vulcaniserende tape en krimpkous: Knip een lengte krimpkous (de versie zonder lijm) af, (iets) langer dan de lengte van de F-connector, zodat je deze minimaal af kunt dekken Schuif deze om de F-connector en kabel Sluit de F-connector aan op de LNB Schuif het stuk krimpkous omhoog, zover dat je nog een stukje F-connector ziet Ga nu met vulcaniserende tape om een stuk(je) van het schroefdraad van de LNB aansluiting, de bovenkant van de F-connector en de bovenkant van het stukje krimpkous De krimpkous NIET krimpen Op die manier komt er een soort "jasje" om de F-connector, is de bovenkant druipwaterdicht afgesloten, en van de zijkant spatwaterdicht Mocht je het weer los moeten halen, dan komt je mes niet in de buurt van de coax, en het stukje krimpkous kun je (omdraaien) nogmaals gebruiken Een soortement poor-men's zelfbouw tule dus... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen