The Iron Maiden Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Hallo, ik heb vorige week een vijver laten metselen met betonblokken. Helaas zijn de verkeerde betonblokken geleverd door een miscommunicatie tussen metselaar en bouwmaterialen handel. Omdat ruilen te duur was voor mij en de bouwmaterialen handel ervan overtuigd is dat de goede blokken geleverd zijn heb ik toch maar besloten om met deze blokken aan de slag te gaan. Ik had rechte blokken besteld, maar ik heb betonblokken gekregen met aan weerszijden een trapezium uitsparing van 2 cm diep. Nu wil ik de vijverfolie gaan beschermen tegen de scherpe randen van de betonblokken. Zie foto. Ik dacht aan tempex platen van 3 cm dik, maar ik ben bang dat deze door de waterdruk breken omdat de muur vol inhammen zit en dus maar weinig contactoppervlak heeft. Ik kan de muur ook egaliseren met cement en dan de tempex platen ertegen maken, maar dit egaliseren kan ik niet zelf en moet ik dus laten doen. Het liefst heb ik een oplossing die zowel egaliseert als beschermt in één keer. Wie heeft suggesties?? Alvast bedankt voor het meedenken, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 verwerking vd betonblok volgens mij is je metselaar een oetlul eerste klas. niet alleen de verkeerde stenen bestellen maar dan ook nog de stenen (90 graden) verkeerd metselen. die trapeziumvormige inkepingen behoren (gewapend evt) en gevuld in het verlengde van de muur te liggen en niet haaks op de muur. oplossing 1 metselaar zijn schuld (afbreken en overnieuw) oplossing 2 nylon net ertegen en uitrapen met cementraam {eigenlijk een gewapende dikke vertinlaag} ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
The Iron Maiden Geplaatst: 6 juli 2010 Auteur Geplaatst: 6 juli 2010 Aan de metselaar zat het niet liggen. Ik heb de stenen bewust in deze positie laten metselen. De trapezium inkeping zit namelijk aan de lange zijdes van de betonblokken. Als ik alle stenen zou draaien heb ik veel meer stenen nodig en is de muur dikker dan nodig is. Dit stuk zit namelijk onder de grond. Ik hoef ook maar 1 kant van de muur uit te vlakken. Het deel wat boven de grond uitkomt heb ik wel op de juiste wijze laten metselen. Deze muur is dus wel vlak. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast Kimble Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Wat Tonskidutch zegt over de metselaar klopt helemaal. Maar nu even 2 oplossingen. Oplossing 1: Je neemt een plaat hout (12mm MDF of betonplex) en voorzie die helemaal van folie. Die plaat plaats je voor het gemetselde "gebergte". Daarna giet je deze vol met kant en klare specie (sneldrogend). Om nu te zorgen dat je de luchtbellen aardig eruit krijgt, kan je je klopboor pakken en dan de kop zonder boor erin tegen de plaat zetten en op vol toerental lekker laten kloppen. (Draai wel de 3 lammelen terug, anders zouden die kunnen beschadigen). Een dag of 2 laten drogen en de plaat verwijderen en dan lekker laten uitharden. eventuele overgebleven gaten gewoon "dichtvoegen" Oplossing 2: Zelfde procedure met het plastic op de plaat, maar dan een lange slangetje aan een spuitbus PUR en op een paar plaatsen volspuiten. Nadeel hiervan is dat je zeker een 3 dagen moet wachten en het plastic vastgehecht zal zijn aan de PUR. Zelf zou ik kiezen voor Oplossing 1, alhoewel als je tijd voldoende hebt is afbreken eigenlijk de enigste optie.
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 oké dan is de metselaar conform opdracht bezig geweest Rednet 335 Panzer ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Kimble, mdf is niet aan te raden als bekisting betonplex moet je met bekistingsolie inspuiten sneldrogende cement is reteduur (hoeveel emmertjes denk je dat je nodig hebt) vuldiepte is onpraktisch hoeveelheid werkzaamheden en vervolg handelingen is onbegonnen werk etc etc Pur is enkel in een droge omgeving toepasbaar en héél wat spuitbussen gaan eraan plastic plaat is ook duur etc etc uitrapen met gewapend cementraam is je snelste en goedkoopste oplossing ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Beheerder Michel Geplaatst: 6 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 6 juli 2010 Ben 'de gek... Gewoon een paar resten oud tapijt met jute rug is voldoende om de folie te beschermen tegen scheuren. 1 of 2 lagen over elkaar en je folie scheurd geheid niet meer. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
The Iron Maiden Geplaatst: 6 juli 2010 Auteur Geplaatst: 6 juli 2010 Gaat vloerbedekking niet wegrotten na verloop van tijd? VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Beheerder Michel Geplaatst: 6 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 6 juli 2010 Het zal er na jaren inderdaad echt niet beter uit gaan zien, maar ik neem toch aan dat je de folie wel over de rand heen legd en je muurtje niet onder het grondwaterpeil staat. Dan kan er natuurlijk nauwelijks water bij komen. De rand van het tapijt wel een paar cm vrij houden van de bodem. Dit is echt de goedkoopste oplossing die goed werkt. Ik heb het eerder gebruikt zien worden in vergelijkbare situaties. Ik zou wel zo synthetisch mogelijk tapijt kiezen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
POLAKS Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 1 deel cement + 2 delen kalk + 8 tot 11 delen geel zand. Mengen in en mixer en erop smeren(putz). Het is een beetje schuurpapier-achtig als het klaar is heeft een mooi kleur maar ik weet niet of dit ook zondermeer waterdicht is. Of afwerken met tegels dan heb je een zwemvijver Ik zie dat er onder op de foto al wat tegen gegooid is, zoiets bedoelde ik.
Gast Kimble Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Je kan ook bij sommige bouwmarkten een supplement kopen wat je door de specie doet. Als er dan water op komt lijkt het alsof er water op een gewaxtte auto staat. In brabant met het vergroten van de badkamer (boven-onder houten tussenvloer) heeft de aannemer destijds lewis-platen gelegd op de balken en dit erin gegoten. Daar de vloertegels over en hij zei als dit gaat lekken dan zel menig zwembad hier in de regio ook een probleem hebben. Maar ik doelde met de 12mm bekisting (dat woord zocht ik even) dat je voor een tijdelijke bekisting rustig het goedkopere MDF met folie kan gebruiken ipv duurzame betonplex. Maar wat Michel aanhaalde in de zin van vloerbedekking, zou een iets dikkere wel vochtbestendige oplossing glas/steenwol kunnen zijn. Dat kost bijna niks.
Beheerder Michel Geplaatst: 6 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 6 juli 2010 Het hoeft niet dik te zijn, het moet alleen de scherpe randjes verzachten. Daar hoef je echt geen dikke laag tegenaan te leggen, maar het moet wel een dicht materiaal zijn (zoals synthetisch tapijt met gevlochten rug) Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 ik dacht eerst dat die belgische limbo een slag van de molenwiek heeft gehad maar er zijn inderdaad massa's berichten te vinden in combinatie vijver+vloerbedekking waar uit blijkt dat dit een valide oplossing is voor en bij velen. natuurlijk heb je er ook producten voor die de grondwerkers / tuinbouwers / wegenbouwers als kant en klaar product voor gebruiken > zo bijvoorbeeld de kokosmatten / rollen. die kosten echter inderdaad wel wat per m2 als je nu toevallig zo'n oude vloerbedekking (groot genoeg) vindt lijkt me dat een prima oplossing ondanks het bouwkundige hart dat effe een ritmestoring krijgt ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Oldereast Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Wel even een schroef per blok erin zetten want dan houdt de specie beter. Een anker is wat overkill. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Gast Kimble Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Naast het uitvlakken van het beton, vraag ik me wel af of bij vorst het ijs niet iets te sterk is. Bovenste rand stenen is dan zo los. Zou de bovenste rand imo toch maar voorzien van een iets dikker flexibel materiaal zoals een flexibel isolatiemateriaal die rotbestendig is. Maar wordt iig sterk geheel om er een hamerhaai in te houden ipv een paar goudvissen/sierkarpers/koikarpers/voorntjes etc.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen