Ga naar inhoud


[Televisie] Chinese CNN ergens ?


SouLGuY

Aanbevolen berichten

Op de website van de redactie.be staat een filmpje over een chinese CNN, is die al ergens te zien in Europa ?

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: aart44
Ja de Chinesche NEWS zender heet CCTV News

Vanmiddag in een item op het 13:00 uur journaal op de VRT heette de zender CNC confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou volgens mij is CNTV de Chinesche newszender die 24 uur per dag nieuws uitzend net als CNN en Russia Today en France24 en Al Jazeera.

 

Zou het dan iets nieuws zijn of geeft het Belgische journaal gewoon de verkeerde naam door. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: SouLGuY
Op de website van de redactie.be staat een filmpje over een chinese CNN, is die al ergens te zien in Europa ?


Nog meer van die ééntonige en gecensureerde berichtgeving van dat communistische criminele regime. sick
Kijk maar recent wat er met Google daar gebeurd is.
Geef mij maar BBC World of NHK World.
Link naar reactie
Delen op andere sites

CCTV-9 is gewoon een Engelstalig kanaal en is nu al te bekijken op Astra 1 en 2.

China Central Television (afgekort CCTV) is de belangrijkste televisiemaatschappij van Volksrepubliek China en is eigendom van de staat.

 

 

De nieuwe nieuwszender werd opgericht door het Chinese staatsagentschap Xinhua en dat heeft de gewoonte om de lijn van de Chinese communistische partij te volgen.

Xinhua is een nieuwagentschap dat je kan vergelijken met ANP of AFP of Belga bij ons.

 

Vanwaar het verschil ? Geen idee ! Beide zijn nieuwszenders, beide zijn eigendom van de Chinese staat. Geen enkele zender uit China zal het nieuws op een on-Chinese manier willen tonen denk ik.

 

Over Google : als je in China zaken wil doen of je wil vestigen kan je dat het beste doen terwijl je de plaatselijke regels volgt. Ik ben al verschillende keren in de Volksrepubliek geweest. Als je er rekening mee houdt dat je er te gast bent en je moet schikken naar de plaatselijke wetten, regels en gebruiken is het er best aangenaam vertoeven. Google heeft m.i. iets te veel grootheidswaanzin aan de dag gelegd en gemeend dat zij zelf de regels in China konden maken of veranderen.

Democratie is een illusie. Ginder of hier, maakt niet uit. (We wijken af ! Ik weet het !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat deze vraag niet te erg off topic is :

Vroeger kon ik via Hotbird de CCTV-4 redelijk ontvangen op de kleine multitenne, wel wat blokken en wegval bij regen. Nu (al meer dan een jaar) blijft die altijd helemaal zwart. Frequentie is niet gewijzigd ,al opnieuw een scan gedaan zonder resultaat .

Is er iemand die toch nog cctv4 via hotbird kijkt ?

 

mvg Etienne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel klein beetje off topic, maar tevens nog meer dan de helft on topic (denk ik toch) :

 

Om meerdere Chinese kanalen te bekijken is internet-tv ook een optie. Ik heb een goedkoop programmatje gedownload : JLC internet tv.

Er staan meerdere links op die niet (meer) werken maar veel links geven wel goed beeld. Je kan er meerdere cctv's en meerdere lokale zenders mee ontvangen.

 

Onder andere die CNC is er te bekijken onder de link XINHUA ZB.

 

Tevens zijn nog andere landen / zenders te ontvangen uit streken waarover we met onze klassieke sat-opstelling weinig nieuws vernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...