Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Inbouwen van een fan in de RE9000


arsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb vandaag het stroomverbruik eens opgemeten.

Dat valt goed mee. 0.8W in deep sleep, en 30W in normaal gebruik.

De cos phi is wel beroerd, 0.56

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cos Phi zegt iets over de voeding in de RE9000. (o.a. dat 'ie geen PFC heeft).

Een lage Cos Phi heeft verder geen invloed op het (betaalde) stroomverbruik, alleen op het blindvermogen.

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan alleen zien op deze beelden, dat de koel lichamen warmer worden als de rest van de omgeving.

 

Zoals je al schreef, is het een eenvoudige kamera, en is hiermee niet ast te stellen hoeveel warmer de ontvanger wordt.

 

In het algemeen geldt, hoe koeler de ontvanger blijft, des te langer de levensduur.

 

Mijn Humax HDCI-2000 wordt zo heet, dat je bijna je hand niet op de kast kan leggen, toch speelt deze ontvanger al 4 jaar zonder problemen.

 

Voor de 9000 met de in te bouwen hard disc kan wel gesteld worden, dat de hard disk zeker een niet te verwaarlozen warmtebron is, en dat daarom een energie zuinig model de voorkeur geniet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik kan alleen zien op deze beelden, dat de koel lichamen warmer worden als de rest van de omgeving.

Zoals je al schreef, is het een eenvoudige kamera, en is hiermee niet ast te stellen hoeveel warmer de ontvanger wordt.

In het algemeen geldt, hoe koeler de ontvanger blijft, des te langer de levensduur.

Mijn Humax HDCI-2000 wordt zo heet, dat je bijna je hand niet op de kast kan leggen, toch speelt deze ontvanger al 4 jaar zonder problemen.

Voor de 9000 met de in te bouwen hard disc kan wel gesteld worden, dat de hard disk zeker een niet te verwaarlozen warmtebron is, en dat daarom een energie zuinig model de voorkeur geniet.


Misschien nog even voor de duidelijkheid hoe witter (in dit geval) des te warmer. De Koellichamen doen het naar mijn idee prima deze zijn bijna allemaal lichtgrijs.
De trafo in de voeding en de diodes met name geven erg veel warmte af en de geheugen IC's onder de HDD ook niet te verwaarlozen. Mijn HDD springt er zeker niet uit.

Na mijn vakantie zal ik de camera waarmee je daadwerkelijk temperatuur kunt meten er eens op los laten.
Arsat heeft zijn fans in ieder geval op de juiste plaatsen gemonteerd. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft te maken met de natuurkundige grondbeginselen... :D

 

Warme lucht wil van nature graag opstijgen.

Het is daarom logischer om warme lucht naar boven af te zuigen.

Hierdoor ontstaat onderdruk in het apparaat.

Er wordt dan vanzelf via de sleuven in onderzijde koude lucht aangezogen.

 

Tevens is de lucht die boven het apparaat hangt, een stuk warmer als de lucht eronder. (Tenslotte is het lucht die uit de overige sleuven in de deksel is gekomen, en de fans zouden dan die warme lucht weer naar binnen pompen...)

 

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Dat heeft te maken met de natuurkundige grondbeginselen... :D

Warme lucht wil van nature graag opstijgen.
Het is daarom logischer om warme lucht naar boven af te zuigen.
Hierdoor ontstaat onderdruk in het apparaat.
Er wordt dan vanzelf via de sleuven in onderzijde koude lucht aangezogen.

Tevens is de lucht die boven het apparaat hangt, een stuk warmer als de lucht eronder. (Tenslotte is het lucht die uit de overige sleuven in de deksel is gekomen, en de fans zouden dan die warme lucht weer naar binnen pompen...)



Zo, zo we krijgen even een lesje natuurkunde!

Prima hoor!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
Volkomen juist, Rebox levert alleen met WD Green caviar.
Tenandere het is de dealer die de hdd inbouwt, normaal na ruggespraak met jezelf, of naar eigen keuze!Reden waarom ik een rebox zonder hdd heb gekocht, woon in frankrijk, dan kunnen ze mij alleszins niet bedriegen. Als bij de uitpak blijkt dat er een andere HDD insteekt dan degene welke aanbevolen wordt door de "fabrikant", zit ik mooi met een probleem, 1000 km van "mijn" dealer.
En als bijkomend sommige hobbyisten gaan "wijzigingen" aanbrengen, dan begrijp ik maar al te goed dat er dingen mislopen.
Tot nu toe, ik hou mijn houten kop vast, met mijn ontvanger geen problemen.
En dat is het belangrijkste.
Erudiet.


Mijn Rebox was in eerste instantie geleverd met een 320GB HDD Seagate welke door de dealer zelf was ingebouwd.
Ik had er direct na de aankoop al problemen hiermee.
De dealer heeft hierop direct een nieuwe RE9000 besteld met de HDD (samsung320GB) er al in af importeur.
mn eerste RE9000 heb ik 2 dagen daarna omgewisseld met de nieuw bestelde RE9000.
Waarbij ik opmerk dat ik zelf aanwezig was toen de RE9000 af importeur bij de dealer afgeleverd werd.

En hier zit toch echt de samsung 320GB HDD in wink
De harddisk werkt overigens zonder problemen dus . . . . . .
Btw deze hobbyist gaat echt niet zelf lopen knutselen aan de RE9000, zoals hier gesuggereerd wordt. wink
En in vergelijking met andere posts hier op het forum heb ik maar weinig echte problemen met de RE9000,
ondankt dat ik nog steeds met een oudere FW draai.

Dus dat is best netjes, en ik ben nog steeds redelijk tevreden met de RE9000

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...