Jürgen Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 Origineel bericht van: sathopper Zal de Camera nog eens meenemen en eens een shot van het binnenwerk maken als daar belangstelling voor is. Goed plan en probeer dan ook gelijk de temperatuur van zowel de koelvin als HDD te meten want dan kun je die bij Rebox of bij de dealer deponeren. Kan men naar mijn mening niet omheen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
David1980 Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Ik heb ook een gewone digitale kamerthermometer gevonden, en gisteren de temperatuur op genomen. Vanaf 20 uur tot 23 uur, dat is dus drie uur, constant twee x HD op nemen, en één x HD kijken. De rebox 9000 is net een gewoon mens, want de thermometer gaf na drie uur 37.5 graad aan! UPC Horizon + Samsung EU55D8000
arsat Geplaatst: 16 juli 2010 Auteur Geplaatst: 16 juli 2010 De mijne heeft dan toch zware koorts... Als ik de fans uitzet, is de bovenkant na een tijdje ergens in de 50 graden... Het viel me in dat e.e.a. misschien met de Disecq / LNB stroomvoorziening te maken heeft. Dat is een van de weinige dingen die bij velen verschillend is. Ik kan me voorstellen dat als iemand 4 twin LNB's heeft, de ontvanger veel heter wordt door de grote stroomafname. (1 twin LNB van bijv. Inverto gebruikt al max. 180mA, terwijl de ontvanger max. 400mA kan leveren) Ook een Disecq rotor kan max. 350mA trekken, met LNB ook al over de 400mA grens. Eigenlijk is 400mA wel erg magertjes in deze tijd, waarin op dak juist steeds meer toeters en bellen van stroom moeten worden voorzien via de coax door de ontvanger. Mensen met 4 LNB's zouden eens kunnen proberen er 3 af te koppelen, en dan zien of het warmte / vastloperprobleem weg is... VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
sathopper Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Origineel bericht van: arsat Mensen met 4 LNB's zouden eens kunnen proberen er 3 af te koppelen, en dan zien of het warmte / vastloperprobleem weg is... De Diseq switches schakelen de voedingsspanning van de LNB's uit wanneer deze niet in gebruik zijn dus zal erin principe niet meer dan de maximum stroom worden afgenomen. Zou de stroom wel geleverd kunnen worden is het zowieso handig dat de niet gebruikte LNB's worden uitgeschakeld i.v.m. HF overspraak in de Diseqswitches.
David1980 Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Origineel bericht van: arsat De mijne heeft dan toch zware koorts... Als ik de fans uitzet, is de bovenkant na een tijdje ergens in de 50 graden... En dan te bedenken dat ik niet eens een fan er in heb zitten. UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 juli 2010 Geplaatst: 17 juli 2010 Origineel bericht van: arsat Zie aansluiting onder. Rood en Zwart zijn de 5v aansluiting op de SATA plug van de harddisk.De fans werken op 5v - (spanning over de 1N4007) = 4.3vDa fans zijn 2x 60mm dunne fans, origineel van twee PC processor coolers.Beste uitzoeken op weinig lawaai. Deze waren van het merk "Dr Cooler"Niet alle fans werken op 4.3v, als het te weinig is, de diode weglaten. Code: Rood ------->|------.----------. 1N4007 | | | | FAN1 FAN2 | | | |Zwart ---------------'----------' De 'finger guards' zijn deze (Farnell 1629422):Iets platter gevijld en dof geschuurd omdat dat mooier bij de kast pastte... Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik kan deze nergens vinden.Iemand enig idee, waar te koop. Wel naar PM, reclameregels.
arsat Geplaatst: 17 juli 2010 Auteur Geplaatst: 17 juli 2010 Zoeken op "Fan 60x60x10 12v" geeft aardig wat resultaten in Nederland. Het beste kun je er een zoeken met weinig geluidsproductie. Staan er tussen van 26~28 dBa. VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
SatellietFreaky Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Ik blijf erbij dat de RE-9000 vanwege zijn compacte behuizing en de prestaties die hij moet leveren, niet goed zijn warmte kwijt kan. Bij mij is de voeding warmer dan de harddisk, waarbij ik moet opmerken dat beide naar mijn mening te heet worden. Btw ik heb de samsung hdd die er door Rebox zelf is ingezet. De RE-9000 mag dan in zn standby maar 1 watt verbruiken, maar dat staat in schril contrast met het energieverbruik bij in bedrijf zijn. Aangezien hij bij ons meer aan staat dan uit. Wellicht is de voeding te krap bemeten Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3
duitsland Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 Origineel bericht van: SatellietFreaky Ik blijf erbij dat de RE-9000 vanwege zijn compacte behuizing en de prestaties die hij moet leveren, niet goed zijn warmte kwijt kan. Bij mij is de voeding warmer dan de harddisk, waarbij ik moet opmerken dat beide naar mijn mening te heet worden. Btw ik heb de samsung hdd die er door Rebox zelf is ingezet. De RE-9000 mag dan in zn standby maar 1 watt verbruiken, maar dat staat in schril contrast met het energieverbruik bij in bedrijf zijn. Aangezien hij bij ons meer aan staat dan uit. Wellicht is de voeding te krap bemeten Rebox kan jouw Samsung nooit geplaatst hebben want hun leveren alleen WD HDD,s en adviseren deze ook. Navraag heeft geleerd dat Samsung gewoon niet goed werkt, WD wel. Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners. SSD 500GB Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west. Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.
Gast erudiet Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 Volkomen juist, Rebox levert alleen met WD Green caviar. Tenandere het is de dealer die de hdd inbouwt, normaal na ruggespraak met jezelf, of naar eigen keuze!Reden waarom ik een rebox zonder hdd heb gekocht, woon in frankrijk, dan kunnen ze mij alleszins niet bedriegen. Als bij de uitpak blijkt dat er een andere HDD insteekt dan degene welke aanbevolen wordt door de "fabrikant", zit ik mooi met een probleem, 1000 km van "mijn" dealer. En als bijkomend sommige hobbyisten gaan "wijzigingen" aanbrengen, dan begrijp ik maar al te goed dat er dingen mislopen. Tot nu toe, ik hou mijn houten kop vast, met mijn ontvanger geen problemen. En dat is het belangrijkste. Erudiet.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 Origineel bericht van: arsat Zoeken op "Fan 60x60x10 12v" geeft aardig wat resultaten in Nederland. Het beste kun je er een zoeken met weinig geluidsproductie. Staan er tussen van 26~28 dBa. De fan heb ik wel, maar dit: Farnell 1629422 Bij dat bedrijf geprobeerd, maar leveren alleen aan bedrijven.
arsat Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 Levert ook gewoon aan partikulieren, alleen min. 50 euro... Als er meer animo voor is, kan ik ook wel complete pakketjes samenstellen met fans/guards/schroeven/draad/diode... (Alleen de gaten zitten er niet bij dan... ) VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
edwin40 Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 Wat mensen ook kunnen doen is het volgende,pak een USB kabel knip 1 zijde de stekker eraf uiteraard wel de goede kant. Gebruik daarvan de rode en zwarte draad en sluit deze aan op de rood/zwarte van de ventilator. Ik heb hem op de achterzijde van de box aangesloten USB en werkt goed (ik heb hem inblazend staan) het gaat erom dat je de lucht in beweging brengt dan ben je al een heel eind. Uiteraard zoals arsat het heeft gedaan is heel mooi wel minder voor de garantie ha ha ha Rebox 4220Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5
sathopper Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 Nou hier de beloofde warmte beelden. Helaas kon ik de kleuren camera met CF-kaart helaas even niet meenemen dus maar omwille van de tijd een éénvoudige camera meegenomen. Via de video out op de DV recorder snapshots gemaakt dus helaas niet super scherp. Ik heb er een FAN inzetten dit kun je duidelijk zien met een shot als de kap er nog opzit. Wat opvalt: - Mijn 2.5" HDD koel is (klopt de info geeft 38graden aan) - Voeding zeer warm met name de trafo en de gelijkrichtdiodes aan secundaire zijde. - Processor warm (lijkt mij normaal) - Video Encoder Chip erg warm. - Rond de tuners ook veel warmte bronnen. - De geheugen chips onder de HDD ook erg warm. Wat doet een techneut nu met een warmte beeld camera zul je denken? Nou loop er mee een grote serverruimte in en je ziet gelijk de (aankomende) koelproblemen. De camera is dan zeer snel terugverdiend. en zo zijn er nog veel meer toepassingen. Hier zijn ze dan:
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen