Ga naar inhoud


Politie, is je beste vriend ?!?!?!


Miauw

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ilseonline
@Marco275

Als je nu het verhaal nog eens goed leest, dan klopt er geen barst van.

Het meest respect heb ik voor de donker getinte stadswacht, die bleef er continu rustig onder, daar zou de politie dus een goed voorbeeld aan moeten nemen i.p.v. iemand een knietje geven. Er had namelijk geen haan naar gekraaid als de politie net zo rustig als de rustig gebleven stadswacht was gebleven, dan was het namelijk een normale aanhouding die niet verdedigd hoefde te worden.

Met dat zwakke optreden van die stadswacht zouden ze op dit moment nog hebben staan emmeren, als hij iets kordater zou hebben opgetreden had die agent niet op die manier hoeven optreden. Het probleem is dat er geen respect meer is voor orde handhavers, als dat er al niet is voor de politie hoe groot zal dat dan zijn voor een stadswacht.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Citaat:
Wat dat schiietincident betreft, mag een diende bij een levensgevaarlijke situatie schieten op de benen, inclusief knie. Andere lichaamsdelen behalve onderarm zijn uit den boze, behalve in een vuurgevecht.

 

Het is vaker op het nieuws geweest dat ze bijna geen tijd hebben om te oefenen. En een bewegend doel is niet makkelijk,vooral op korte afstanden.En dan komt daar ook nog eens de stressfaktor bij.

 

Raken doe je dan wel maar waar crazy

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die man gewoon normaal had gedaan dan was er niets gebeurd.

hij wil toch zelf zo de boel lopen verzieken.

dan moet je ook luisteren.

zoniet dan krijg je dit.

ik vindt dat er correct gehandeld is.

wat had je dan moeten doen. 3 ur lang lullen over dat feit.

nee genoeg is genoeg en wie niet luisterd moet de gevolgen dragen.

ik ben niet voor geweld maar ik vindt dit wel gepast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Wat betreft die fietser, die had allang tegen de vlakte gewerkt moeten zijn door de stadswacht.


Volgens mij heeft de stadswacht hier absoluut de bevoegdheid niet toe. Zouden ze wel moeten hebben.

Politie, stadswachten, brandweer, ambulanche, etc. zouden allemaal veel meer toestemming moeten krijgen tot het toepassen van, wat zij persoonlijk op dat moment ervaren als, gepast geweld.

Er zijn zoveel problemen omdat je gelijk stemmingsmakers hebt als je als agent eens iets doet. Dan komt er gelijk een onderzoek en in het ergste geval raak je gewoon je baan kwijt omdat een paar honderd geitenwollensokken beginnen te klagen.

Als ik de baas was dan was het heel simpel.
Pak je als agent iemand aan die niets heeft gedaan dan ben je je baan kwijt.

Knuppel je iemand neer omdat je dat nodig vond in een situatie waar in iemand zich misdraagt dan prima.

Komt iemand op je af met een wapen, al is het maar een bezemsteel, en je schiet, dan wel niet met dodelijke afloop, dan zal dat wel nodig zijn geweest en heb je gewoon je werk gedaan.

We willen meer blauw maar we willen ze geen vertrouwen geven. En hierdoor zijn agenten te bang om werkelijk iets te doen. Hierdoor is er totaal geen respect voor agenten. En hierdoor zullen er meer en meer situaties ontstaan waarin het veel erger afloopt.

Iemand vertelde mij dat hij een keer werd aangehouden als jongetje zo een 40 jaar geleden en toen zei Oom Agent, 'Meelopen naar het bureau'. En dan volgde je de agent uit respect en uit angst. Vandaag de dag krijgt diezelfde agent een baksteen naar zijn hoofd.

Natuurlijk lopen er mensen bij wie dan wel niet ongeschikt zijn, of worden door wat voor redenen dan ook, en daarom is het goed dat er in extreme situaties, zoals schietincidenten of wanneer iemand bont en blauw wordt binnengebracht, er een onderzoek komt. Maar voor knietjes? Hou toch op joh. Had die man maar niet op de stoep moeten fietsen dan was er niets gebeurt.

Volgende keer gelijk van de fiets af trappen en waarschuwen dat als hij het nog een keer doet hij een paar dagen bij Bobba kan gaan slapen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stadswachten zijn BOA's en mogen je gewoon staande houden. Controle ID etc. Ze mogen alleen geen middelen gebruiken ter ondersteuning van de aanhouding (knuppelstok, handboeien (ook geen tayraps) wapens, touw etc)

 

Als je het wetboek erop naslaat mag een burger een andere burger gewoon aanhoud na een overtreding, maar moet dan wel direct de politie inschakelen en de aangehoudene overdragen.

 

Netjes gezet is dit kortdurig in gijzeling nemen en overdracht naar het bevoegd orgaan.

 

En wat een BOA betreft, zijn over het algemeen afgekeurde agenten met beperkte bevoegdheid. Er zitten er tussen die afkomstig zijn van de vrijwillige politie. Kan me leukere hobbies voorstellen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier vaak dat die man zich maar normaal had moeten gedragen.

 

Volgens mij is er dan geen politie nodig. Als die moeten komen, is er iets aan de hand, en daar moeten ze gewoon mee om kunnen gaan. Dat laat als eerste de vrouwelijke agente niet echt zien, en daarna wordt het niet bepaald beter. En dan is dit volgens mij nog maar een totaal onschuldig opstootje.

 

En mijn beste vriend, is toch iemand anders...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275


Het probleem is dat er geen respect meer is voor orde handhavers, als dat er al niet is voor de politie hoe groot zal dat dan zijn voor een stadswacht.

Als er dan iemand geen respect verdient zijn dat wel de stadswachten. (in ieder geval in nijmegen)

Toen mijn auto was opengebroken waren het de stadswachten die een waarschuwing onder de ruitenwisser deden omdat mijn parkeervergunning op de stoel (dus niet voldoende zichtbaar) en niet op het dashbord lag. Dat de deur op een kier stond, het dashbord in 100 stukken lag en de zijruit kapot was vonden zij niet de moeite waard om te melden. Stelletje helden zijn het, die van mij nooit, maar dan ook nooit respect zullen krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo kan ik ook nog wel wat over de "echte" politie vertellen. Maar dan ben ik bang voor een ban enzo, maar respect voor de politie (en anndere overheidsdienaars)... NEE!!!

 

Breek me de bek niet open!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

BOA's zijn te onderscheiden in BOA zonder geweldsbevoegdheid en

BOA met geweldbevoegdheid. Te onderscheiden aan vignet en het voorhanden hebben van handboeien b.v.

De NS wil juist af van deze geweldbevoegdheid. Zij vinden daar dat ze geen politie moeten zijn!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bigtwin je hebt zo maar geen waarschuwing te pakken hoor als je Nederlandse taal ipv schuttingtaal gebruikt. Ik heb ook mijn mening over de politie in het algemeen.

 

Probleem zit hem echt bij de wat jongere beambtes, machtsmisbruik en patsergededrag.

 

Als agent dien je gewoon zichtbaar aanwezig te zijn en mensen helpen. Dat laatste is al lang voorbij.

 

@alx Ik denk dat je nu BOA's met vrijwillige politie door elkaar haalt. In uniform mag een BOA handboeien dragen. Geen wapenstok of vuurwapen. Wel weer pepperspray. En geweldsbevoegdheid bestaat niet, wel het toepassen van uitschakelmethodieken.

 

Een vrijwillige agent alleen handboeien en verder niks njada. Een vrijwillige agent mag ook geen bonnetje uitschrijven, terwijl een stadswacht dat weer wel mag.

 

Maar het staat allemaal in de APV van de desbetreffende gemeentes en bij grote evenementen wordt die gebruikt of misbruikt.

 

@all

Bij een evenement als het binnenhalen van onze jongens, daar waar drank zal vloeien al zetten ze de straat droog, aanwezig zijn in vol ornaat is vragen om problemen. ME al helemaal. Op koniginnedag stond om de 200 meter een agent langs de rij, terwijl er onopvallend per die 200 meter een 8 tal undercover waren. (reken maar uit en het getal van de totale inzet van politie-agenten klopt).

 

Amerika kennen we bijna allemaal van het land van moorden etc. Maar als daar een agent door een ghetto rijdt staat wel iedere bewoner bijna in het gelid.

 

Oorzaak is wel duidelijk en dat zijn targets halen en iedere handeling die je verricht kan je uit gaan kloppen. Burenruzie's tja ze komen langs, maar daar blijft het bij. Inbraken zijn lastig, want de verzekering wil een PV. Op straat is verder nauwelijks tijd.

 

1 wijkagent heeft een 5000-10000 bewoners "onder zich" (naar gelang de gestrektheid van de bewoning) en mag iedere melding uitkloppen in kleutertaal.

 

Is het dan zo gek dat mijn vrouw graag een dagje gaat laseren/radarmeting. De gegevens overhandingen aan de hulpofficier en die zorgt weer dat een buro-tikgeit alle kentekens nagetrokken worden bij de RDW voor APK/Verz en dan kan het met sanctie naar een afdeling die het bedrag doorgeeft aan het CJIB. Catscan is nog gemakkelijker, scheelt weer zoeken bij het RDW wat hetzelfde geldt voor laseren.

 

Hoe dan ook iedere aangehouden persoon moet naar het buro en dient daar formeel overgedragen te worden aan de (hulp)officier van justitie. Tot die beste man/vrouw er is mag je wel even tijdelijk in een klein hotelkamertje, zonder je riem, schoenveters, stropdas en alle andere losse dingen die je hebt.

 

Ik ben echt voor een compleet ander rechtssyteem. De mensen op straat en de mensen binnen. Die mensen op straat minimaal 30+ naast iemand van een 40-50+.

 

Is nog niet eens een politiek verhaal, maar door een verschuiving in de markt van de aanbestedingen die veel duurder zijn geworden zoals bv asfalt. Vroeger had een bedrijf een baas en nu weet ik het hoeveel adviseurs, commisarissen, presidenten etc etc met de benodigde bonussen. Een vij bekend schoonmaakbedrijf op tv van de week had na aftrek van al het bovengenoemde nog een nettowinst (na belastingen van 14 miljoen euro, wat al jaren zo gaat) en een vrouw moest het doen met 1 liter schoonmaakmiddel voor één afdeling in een ziekenhuis in de maand.

 

Het zal echt niet bij de politie blijven, terwijl we wel hopen dat we geholpen worden als we de hulpdiensten nodig hebben.

 

Het is natuurlijk wel de korste klap. Politie-agent doet dit, politie-agent doet dat.

Ik zeg de pers schrijft "blah blah blah" en nog 150 "normale" Nederlanders vreten precies hetzelfde uit.

 

We zijn mensen hoor, en we moeten met elkaar zien te leven. Het is geven en nemen en regels zijn er als leidraad en niet om steeds overschreden te worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrienden zullen 't zeker niet worden.

laatst op de bon geslingerd omdat ik flink te hard reed.

35 km te hard waar je 80 mag.

Ok regel is regel,ik zit gewoon fout.

 

Waar ik wel moeite mee heb is de manier

waarop het gebeurt en de omstandigheden.

 

Tijdstip 5.15 uur 's morgens op een dinsdag.

Provinciale weg,goed weer,geen zijwegen,geen op-of afritten,

geen bochten,geen verkeer op dat tijdstip.

Wat is daar nu op dat tijdstip

en onder deze genoemde omstandigheden

het nut van een snelheidscontrole met lasergun?

Dat heb ik ze toen ook gevraagd

en ik kreeg er geen antwoord op.

 

Ik meende altijd dat snelheidsbekeuringen

werden uitgedeeld ivm de verkeersveiligheid.

Maar dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken.

 

Hierdoor heb ik 0,000 % respect voor dit systeem.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Mijn vrienden zullen 't zeker niet worden.
laatst op de bon geslingerd omdat ik flink te hard reed.
35 km te hard waar je 80 mag.
Ok regel is regel,ik zit gewoon fout.

Waar ik wel moeite mee heb is de manier
waarop het gebeurt en de omstandigheden.

Tijdstip 5.15 uur 's morgens op een dinsdag.
Provinciale weg,goed weer,geen zijwegen,geen op-of afritten,
geen bochten,geen verkeer op dat tijdstip.
Wat is daar nu op dat tijdstip
en onder deze genoemde omstandigheden
het nut van een snelheidscontrole met lasergun?
Dat heb ik ze toen ook gevraagd
en ik kreeg er geen antwoord op.

Ik meende altijd dat snelheidsbekeuringen
werden uitgedeeld ivm de verkeersveiligheid.
Maar dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken.

Hierdoor heb ik 0,000 % respect voor dit systeem.


Om 05:15 zit er een risicogroep in van de jeugd omdat vele kroegen/discotheken open zijn en het aantal dodelijke ongevallen tov overdag ligt 's nachts gewoon hoger procentueel.

Tja, van mij heb je gelijk hoor. Hier in Drenthe is het ook geen pretje, maar ik heb een blonde verklikker whistle

Behalve op de provinciale N-Wegen met de KLPD omdat dat weer een andere afdeling is. Gaan genoeg onopvallende dienstwagens op de bon. Opvallende dienstwagen is een druk op de knop en de opname is weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...