Miauw Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: drz Origineel bericht van: ilseonline Zal ik je een hint geven? Overdag staan er files, daar verdienen ze niks aan. Jazeker wel! De schatkist verdiend vele miljoenen per jaar aan de files, aan de accijnzen vanwege het vele brandstofverbruik! Files worden regelmatig kunstmatig opgewekt. Zo is het mij al meerdere malen overkomen dat de matrixborden plotseling 50 of 70 aangeven, terwijl er niets aan de hand is... Ik denk dat je wat over het hoofd ziet. In Nederland staan verkeerscentrales, zodra ergens een ongeluk of iet anders gebeurd waardoor een file ontstaat, dan komen op de matrixborden een aantal km daarvoor 70 en 50 te staan om de file op te kunnen laten lossen. Als je dan stug een hogere snelheid aanhoudt, dan rij je vanzelf de betreffende file in, maar maak je ook kans een een souvenir die bon heet. Matrixborden kunnen door justitie aan een flitspaal of politie camera gekoppeld worden, nooit zomaar aan die van de verkeerscentrales, want die zijn geen justitie. Er zit dus wel degelijk een gedachte achter, maar dan moet je de medewerking van de weggebruikers hebben, want anders verschuift het probleem zich continu. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: ilseonline Ik denk dat je wat over het hoofd ziet. In Nederland staan verkeerscentrales, zodra ergens een ongeluk of iet anders gebeurd waardoor een file ontstaat, dan komen op de matrixborden een aantal km daarvoor 70 en 50 te staan om de file op te kunnen laten lossen. Als je dan stug een hogere snelheid aanhoudt, dan rij je vanzelf de betreffende file in, maar maak je ook kans een een souvenir die bon heet. Matrixborden kunnen door justitie aan een flitspaal of politie camera gekoppeld worden, nooit zomaar aan die van de verkeerscentrales, want die zijn geen justitie. Er zit dus wel degelijk een gedachte achter, maar dan moet je de medewerking van de weggebruikers hebben, want anders verschuift het probleem zich continu. Goede gedachte, eigenlijk nooit over nagedacht. Zo zie je maar dat niet alles gelijk is toe te wijten aan het graaigedrag van de overheid, al zou je dat wel snel gaan denken. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Tonskidutch Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: Gerard 76 komt aantetteren inderdaad zien enkelen het groter verband niet inzake regelgeving / samenleving en asociaal gedrag ten koste van anderen auto's, motoren of brommers (en in dit geval fietsers) dienen rekening te houden met alle anderen... < vergeet niet dat als je komt aantetteren hele regio's en woonwijken uit hun slaap rukt bloeddrukverhoging, slapeloosheid, "wilde kiddies" etc. (in duitsland staan er borden langs de weg die zelfs een snelheid vermindering opleggen des nachts) als je in nederland wilt dat de diender "minder hard" optreedt moeten de mensen uit/in onze samenleving ook wat meer nadenken met wat ze nou bezig zijn tav anderen. die fietser op het voetpad is fout bezig en ruzie maken erover is nog fouter taak politie is om nog foutere gedragingen snel en adequaat het hoofd te bieden deed men dat maar eens wat consequenter. ciao dat zijn juist die overwegingen, @drz die men vergeet of niet wil maken. prima dat jij in ieder geval al even het aha-erlebniss hebt gehad. als vervolg stelling zou ik inzake jullie discussie over snelheid en files, eens wat vaker de cruise control gebruiken opdat die suffe trut door dat ongecontroleerde versnellen en afremmen zijn eigen files niet meer genereert. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast Kimble Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Neptunus Het lijkt hier wel een moderator discussie, veel ervaring met de flikken heren? Ja, eerst was mijn vrouw bloembindster, toen huisvrouw en nu sinds 2 jaar een blauw uniform regio Midden-Drenthe. Daarvoor in mijn jeugdtijd een maiskolf in een uitlaat, veel brommer-perikelen en toen met de auto slechts 3 snelheidsovertredingen 1 met 87@80, 1 met 89@80 en 1 met aanhanger 92@80 (en nu mag 90 ) Dan te bedenken dat ik altijd vrij door heb geknald met een Volvo 850T5R, maar die Stinger was ideaal voor het rempedaal. Voor naar het zuiden pak ik tegenwoordig de Autobahn en zak af en dan schiet ik naar Hank, waar ik eerst woonde.
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Kimble maar die Stinger was ideaal voor het rempedaal. Sinds een tijdje heb ik ook weer de detector in de auto aanstaan. Met die trajectcontroles heeft het weinig zin, maar de mobiele controles ziet hij nog voortreffelijk. Nu is het zo dat ik geen hardrijder ben, maar wel een doorrijder. Soms haalt de naald een streepje over de maximale snelheidslimit, zodat ik 105 rijdt in plaats van 100, maar daar blijft het meestal bij. En wanneer ik telkens van die 30 euro boetes krijg, omdat ik eventjes niet oplet of omdat ik gewoon met het verkeer mee rijd, had ik besloten om dat ding maar weer in te bouwen. Ik begrijp best dat snel rijden in nederland geen zin heeft, omdat je elkaar toch wel weer tegenkomt ij het stoplicht of in de file, baalde ik best van die kleine boetes, aangezien ik 50.000km per jaar rijdt. ..uiteraard een aangepaste versie radardetector, die geen reststraling afgeeft wat te detecteren valt door onze dienders. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Marco275 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: drz Sinds een tijdje heb ik ook weer de detector in de auto aanstaan. Met die trajectcontroles heeft het weinig zin, maar de mobiele controles ziet hij nog voortreffelijk. Nu is het zo dat ik geen hardrijder ben, maar wel een doorrijder. Soms haalt de naald een streepje over de maximale snelheidslimit, zodat ik 105 rijdt in plaats van 100, maar daar blijft het meestal bij. En wanneer ik telkens van die 30 euro boetes krijg, omdat ik eventjes niet oplet of omdat ik gewoon met het verkeer mee rijd, had ik besloten om dat ding maar weer in te bouwen. Ik begrijp best dat snel rijden in nederland geen zin heeft, omdat je elkaar toch wel weer tegenkomt ij het stoplicht of in de file, baalde ik best van die kleine boetes, aangezien ik 50.000km per jaar rijdt. ..uiteraard een aangepaste versie radardetector, die geen reststraling afgeeft wat te detecteren valt door onze dienders. Wanneer jouw snelheidsmeter 5 km/m meer aan geeft krijg jij echt geen bekeuring hoor, in de eerste plaats wijkt jouw ongeijkte snelheidsmeter al ong. 10% naar beneden af en ten tweede wordt er ook nog een correctie op de snelheidsmeting toegepast.
Marco275 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: Marco275 Mijn werk begint regelmatig om 4 uur 's ochtends en ik kan je vertellen dat er dan genoeg verkeer onderweg is. Er hoeft er maar 1 te zijn die de weg op komt rijden en niet kan inschatten dat er een of andere (*) met 115km/H komt aantetteren. In dat geval vind ook ik het rechtvaardig. Maar zoals je hebt kunnen lezen is er op deze weg op die tijd geen verkeer, en zijn er geen zijwegen waar iemand vanaf kan komen Waarom niet bij een kruising gaan staan? Waarom niet rond 7 of 8 uur,dan heb je 't meeste verkeer... Wat zou het toch mooi zijn als iedereen z'n eigen regeltjes kon maken.. dan komen we ergens.
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Marco275 Wanneer jouw snelheidsmeter 5 km/m meer aan geeft krijg jij echt geen bekeuring hoor, in de eerste plaats wijkt jouw ongeijkte snelheidsmeter al ong. 10% naar beneden af en ten tweede wordt er ook nog een correctie op de snelheidsmeting toegepast. Mijn teller wijkt precies lineair 1km af, ten opzichte van een tomtom met de ontvangst van minimaal 8 satellieten. 1% dus. De MX5, mijn tweede auto, wijkt lineair 2km af. Maar dan nog, zeker als het druk is ga ik niet de hele tijd op mijn teller zitten loeren, omdat er ook nog andere weggebruikers zijn waar ik rekening mee moet houden. Ik heb geleerd dat autorijden maar één spelregel heeft, en dat is het voertuig schadevrij van A naar B te krijgen. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Marco275 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: drz Origineel bericht van: Marco275 Wanneer jouw snelheidsmeter 5 km/m meer aan geeft krijg jij echt geen bekeuring hoor, in de eerste plaats wijkt jouw ongeijkte snelheidsmeter al ong. 10% naar beneden af en ten tweede wordt er ook nog een correctie op de snelheidsmeting toegepast. Mijn teller wijkt precies lineair 1km af, ten opzichte van een tomtom met de ontvangst van minimaal 8 satellieten. 1% dus. De MX5, mijn tweede auto, wijkt lineair 2km af. Maar dan nog, zeker als het druk is ga ik niet de hele tijd op mijn teller zitten loeren, omdat er ook nog andere weggebruikers zijn waar ik rekening mee moet houden. Ik heb geleerd dat autorijden maar één spelregel heeft, en dat is het voertuig schadevrij van A naar B te krijgen. Vraag eens aan een aardige politieman of vrachtwagenchauffeur (beide voertuigen voorzien van geijkte snelheidsmeters) of ze precies 80 voor je uit willen gaan rijden, wedden dat jouw klok op 72 staat.
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Marco275 Vraag eens aan een aardige politieman of vrachtwagenchauffeur (beide voertuigen voorzien van geijkte snelheidsmeters) of ze precies 80 voor je uit willen gaan rijden, wedden dat jouw klok op 72 staat. Nou goed plan, wat gaan we er op zetten??? "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Miauw Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 Je moet niet enkel naar de snelheidsmeter kijken, maar ook naar de bandenspanning en de slijtage van het profiel, want dat telt ook mee. Ik rij liever 5km per uur langzamer dan de maximum snelheid, ik wil geen bon, maar rij ook veel meer ontspannender dan al die gestreste inhalers. Met 100km per uur waar 120 km per uur mag, kom ik er op de rechter rijbaan op de snelweg ook wel, dat verschil merk aan het einde van de rit toch niet. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
looney2 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: Marco275 Ik heb geleerd dat autorijden maar één spelregel heeft, en dat is het voertuig schadevrij van A naar B te krijgen.Vraag eens aan een aardige politieman of vrachtwagenchauffeur (beide voertuigen voorzien van geijkte snelheidsmeters) of ze precies 80 voor je uit willen gaan rijden, wedden dat jouw klok op 72 staat. Kom eens van die theorie status af. Ik heb een C3 en kan je bevestigen dat ook! deze auto een minimale afwijking heeft van 1km/u Je moet niet altijd klakkeloos aan nemen wat meneer de agent je voor brabbeld. Soms is eigen ervaring iets meer waard om indruk te maken. Oudere auto`s hebben soms inderdaad een afwijking van jouw bewering,dit zul je hoogst waarschijnlijk eens hebben opgevangen tijdens een oude uitzending van wegmisbruikers waarin Co Spee zoiets opperde. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: ilseonline Je moet niet enkel naar de snelheidsmeter kijken, maar ook naar de bandenspanning en de slijtage van het profiel, want dat telt ook mee. Ik rij liever 5km per uur langzamer dan de maximum snelheid, ik wil geen bon, maar rij ook veel meer ontspannender dan al die gestreste inhalers. Met 100km per uur waar 120 km per uur mag, kom ik er op de rechter rijbaan op de snelweg ook wel, dat verschil merk aan het einde van de rit toch niet. Zoiets heet zondag rijden. Zou helpen als mensen eens beroepsmatig op de weg zouden rijden. En dan bedoel ik NIET het voertuig schadevrij van A naar B te krijgen. Maar het afleveren van producten bij diverse klanten op tijd, maar onderweg gehinderd worden door mensen die bv.al blij zijn als de auto niet afslaat als men optrekt,de voorrang regel niet door heeft en dan maar afwacht tot de weg helemaal vrij is,pas door rijd als de versmalling voor hem twee keer hun eigen wagen breedte heeft,boven op de rem staat als er een GROTE boze vrachtwagen te gemoed komt,een vrachtwagen met 80 Km/u gaat inhalen,etc.etc.etc. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast Kimble Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Meten en correctie is altijd ten gunstte van het voertuig die wordt gecontroleerd. Als je net als ik 87@80 reed staat ie precies op de trigger. Bij 87 op een 80 weg staat hij afgesteld. Dan sta je erop en je krijgt een incasso thuis met correctie en mag je voor die 3 kilometer betalen. Op een 120 weg staat ie op 128 en mag je dan betalen voor 3 kilometer. Met laseren ga je wel nat. 126@120 minus correctie van 5 is een hele incasso voor 1 km. Voor die ene kilometer hebben ze er nog maar eens administratiekosten ingevoerd na het komen van de laser, omdat er anders geld bij moest. Trajectcontroles zijn helaas moeilijk te omzeilen, maar er wordt steeds meer gebruik gemaakt wat de bekende benzinedievengilde ook doet. Het bekende 1-tje,2-tje,3-tje en zelfs 4-tje boven het 2e scheidingsteken is helaas afgeschaft, dus je onschuld bewijzen is ook al niet meer mogelijk. Steeds meer kentekenplaten van auto's "verdwenen" nieuwe werden opgehaald, maar de oude gingen erop. De bezitter van de auto is aansprakelijk voor een degelijke montage van de kentekenplaten. Die van mij zitten met popnagels vast, dus wordt wat lastiger. Ook de kleur auto is niet een doorsnede auto.
Gast Kimble Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Aiks.... De liefde is straks over als ze met zo'n geval binnen durft te komen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen