ristohopea Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Hi. Momenteel heb ik het volgende voor ontvangst van de astra 19.5 1 Triax schotel 78 cm 1 Quad LNB 1 Twin Tuner Receiver 1 Single Tuner Receiver. Nu wil ik graag de 23,5 bijvoegen,(De tuners/receivers blijven hetzelfde) alsook de schotel ( althans in den beginne) Als ik een: -DUO LNB QUAD installeer, moet ik dan nog iets anders installeren of kan ik dan rechtstreeks de coaxen op de twin en single tuner aansluiten? OF -Is het beter 2 aparte "slim/dunne" LNB TWIN te installeren? Hiervoor heb ik dan nog 2 DISEgC ( 2 in/ 2out)switchen nodig? Klopt dit? En zo ja wat raden jullie aan? Greetz Risto
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 yep... allereenvoudigst Busy Line Rose Murphy
ristohopea Geplaatst: 8 juli 2010 Auteur Geplaatst: 8 juli 2010 nog een vraagje.. dit werkt ook als de installatie zich in finland bevind? TXS Risto
ristohopea Geplaatst: 8 juli 2010 Auteur Geplaatst: 8 juli 2010 via satbeams heb ik het volgende voor de lokatie waar ik woon: 19.5: El angle:21.6 LNB Tilt:-3.2 Azimuth: 186.5 voor de 23: El angle: 21.8 LNB Tilt:-1 Azimuth: 181.9 Kan een duo lnb dan nog steeds een oplossing zijn? TXS Risto
satencom Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 ik zou het niet doen misschien werk hij wel , maar als het niet goed is zit je weer met een duo lnb waar niks meer mee kan wat wel kan is een Triax Flexiblock ,voor twee lnb's ,of een Triax Multiblock voor 4 lnb''s en 3 Diseqc 2/1 Switch, (2 voor de twin ontvanger 1 voor de Single ontvanger en 2 Quad LNB's} Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gerard 76 Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Mee eens, gewoon 2 quad lnb's op een triax rail en een paar diseqc 2/1 switches. speel je altijd op safe.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen