Ga naar inhoud


Stream-server test


VriezeNet®

Aanbevolen berichten


Netwerktechnisch zijn er geen gekke dingen te zien. Twee buffers verloren over een kwartier luisteren is niets, zeker als je het niet hoort.

 

Geluidstechnisch, tja... Over smaak valt niet te twisten maar geef mijn portie maar aan fikkie.

 

Het geluid overstuurt wat en de lage tonen overheersen enorm, daardoor slaat het geluid enorm dicht en is het niet rustig luisteren. Als ik het geluid wat zachter zet hoor ik alleen gedreun. De middentonen lijken in sommige nummers wel praktisch verdwenen en ook het hoog is wat ver te zoeken. Ik snap dat je een lekkere bass wil voor dit genre maar dat betekent IMHO niet dat je de andere tonen weg moet gaan draaien. Een wat opener geluid zou wonderen doen, ook (of zeker) voor dit genre. Trance en aanverwanten kenmerken zich namelijk ook door hoge tonen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Netwerktechnisch zijn er geen gekke dingen te zien. Twee buffers verloren over een kwartier luisteren is niets, zeker als je het niet hoort.

Geluidstechnisch, tja... Over smaak valt niet te twisten maar geef mijn portie maar aan fikkie.

Het geluid overstuurt wat en de lage tonen overheersen enorm, daardoor slaat het geluid enorm dicht en is het niet rustig luisteren. Als ik het geluid wat zachter zet hoor ik alleen gedreun. De middentonen lijken in sommige nummers wel praktisch verdwenen en ook het hoog is wat ver te zoeken. Ik snap dat je een lekkere bass wil voor dit genre maar dat betekent IMHO niet dat je de andere tonen weg moet gaan draaien. Een wat opener geluid zou wonderen doen, ook (of zeker) voor dit genre. Trance en aanverwanten kenmerken zich namelijk ook door hoge tonen.


Alvast dank voor jou reactie, geluidsnivo is inmiddels iets aangepast (-1,5dB) en het lage gebied is iets aangepast in de sound-processing (het midden en hoog doen we straks offline, hier zit iets meer werk in), verder ontdekte wij dat de gebruikte mengunit een defecte voeding heeft (storende geluiden bij zachte passages in het geluid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VriezeNet®
Even een (eenmalige)stream-server test, tot 20:00 uur, graag reactie omtrent evt. buffers en geluidskwaliteit (sound processing)

Luister Mischa FM (320Kbps)


Bedankt voor jullie reactie(s) wij stoppen er mee i.v.m. het voetbal Duitsland - Spanje zodadelijk.

Mag dus een slotje op dit topic.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...