Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer de VU online te krijgen via mijn pc, mijn pc komt zelf online via een router. Ik heb 2 netwerk kaarten in mn pc de 1e is dus verbonden met de router, de 2e is verbonden met de VU.

Pc draait op XP en via de lan wizzard voor de 2e verbinding heb ik opgegeven dat er andere computers via mijn computer online mogen, file sharing is enabled firewall is disabled

Vu draait op de laatste open pli

Subnetmask voor pc en vu = 255.255.255.0

PC IP = 192.168.0.1

VU IP = 192.168.0.2

Ik kan mijn pc op de VU niet vinden maar als ik het ip van de VU in explorer type kan ik wel op de web interface komen van de VU.

Op de VU heb ik dhcp uitgeschakeld en subnetmask en ip ingevoerd. Gateway heb ik uit staan

Als ik met de VU online probeer te komen om bijv. plugins te downloaden krijg ik de melding dat er geen netwerk verbinding is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd en begin nu te twijfelen of ik uberhaupt wel via mn pc online kan komen met de VU. met een normale pc wou het vroeger altijd wel al was dit eeuwen geleden en weet ik niet precies meer hoe ik het deed, staat me iets van bij dat ik in windows ook een server protocol moest installeren maar dat weet ik niet zeker meer.

Ook kan ik me herinneren dat ik vroeger een crosslink kabel gebruikte en heb ik nu een standaard netwerk kabel maakt dit nog iets uit?

Kan iemand me verder op weg helpen?

Ik weet dat er betere manieren zijn om met je VU online te gaan maar die heb ik op het moment niet beschikbaar.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Net per ongeluk de VU geflashed.. ik boote terwijl ik usb stick erin had met firmware (had eerder bestanden gekopieerd). Was behoorlijk gefrustreerd dat nu al mn settings weer weg waren maar een geluk bij een ongeluk de VU kon nu ineens wel direct online komen zonder dat ik ook maar iets veranderd heb laugh

Vreeeeeeeeeeemd maar goed t werkt eindelijk laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen