Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb sinds kort mijn HTPC uitgebreid met satelliet en een ATI 4550 (Bitstreaming) kaart. Dankzij dit forum heb ik alles wel aan de praat gekregen waarvoor alvast dank.

Configuratie:

Windows7 (x86)

Tevii S464

Smargo

NewCS 1.65

Acamd 0618

Canal Digitaal

DVBLink TVSource 3.1

Multytenne 45

Shark007 Codec Pack (2.5.6)

Het probleem wat zich vanaf het begin al voordoet is dat ik problemen heb met de kanalen die Dolby Digital Plus zijn zoals bijvoorbeeld RTL 5 en de meeste commerciele HD zenders.

Nu wil ik niet te diep ingaan op de vele configuratie combinaties die ik middels Shark007 codec pack heb geprobeerd maar het leverd geen prettig werkend systeem op.

Om een voorbeeld te geven:

Start MC7 -> Selecteer via de Guide Nederland 1 (Stereo/MP3).

Werkt prima, dus met geluid.

Zap naar RTL5 (DD Plus)

Werkt ook prima inclusief geluid.

Zap terug naar Nederland 1

'Video Error'

Middels het afsluiten van MC7 en opnieuw starten werkt het wel weer maar verre van ideaal. Het blijft een lastig verhaal om alles goed werkend te krijgen.

Ik heb mijn problematiek ook op het forum van Shark geplaatst maar heb er niet veel verwachtingen van aangezien Shark niet over deze apparatuur beschikt. Wat me verbaast is dat er toch mensen moeten zijn met een soortgelijke identieke configuratie en ik ben dan ook benieuwd of iemand op dit forum hier ervaring mee heeft?

Nog een ander vraagje:

Na het rebooten van de HTPC geeft NewCS 'unknown card' en dient de USB aansluiting met de Smargo los en weer vastgekoppeld te worden voordat NewCS de kaart correct oppikt. Weet iemand hier een oplossing voor?

Groet,

Michael

Windows7(x86) / WMC + DVBLink-TVsource 3.2b3

Oscam (doorgaans laatste build) & Acamd 0.6.18

Tevii S464 DVB-S2 & Multytenne 45 & Smargo+ reader (1.4)

Geplaatst:

Het klinkt misschien stom. Maar ik zou zeggen:

Windows 7 installeren en absoluut geen codec pack installeren.

Met alleen de juiste drivers zou je al voldoende moeten hebben aan een kale Windows 7 + TVSource om Live TV op de juiste manier weer te geven.

De enige codecs die ik nog (los) installeer zijn:

- Haali Media splitter (geen codec maar een splitter)

- MPCVideoDec.ax (voor het afspelen van hardware accelerated VC1 codec)

- AC3Filter (voor juist uitsturen van AC3 en DTS vanuit MKV's/AVI's)

De geintegreerde H264 codec van Windows 7 is prima instaat om middels hardware acceleratie H264 af te spelen (door Haali Media Splitter te gebruiken).

Overigens geen Media Center ALTIJD Dolby Digital Plus aan, ook al is het simpel AC3 met 2 kanaals audio. Dus niets bijzonders eigenlijk!

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Nou ja, het zit gewoon iets makkelijker. Bij LiveTV maakt het geen gebruik van codecs, behalve dan de standaard Microsoft codecs. Het enige wat er moet gebeuren, is de installatie van een goede videodriver en audiodriver. Die geeft de hardware acceleratie en ondersteuning voor bepaalde output formaten.

Pas bij het bekijken/beluisteren van multimedia materiaal zoals XviD, MKV, MP3, OGG, etc zal het gebruik maken van de apart geïnstalleerde codec.

Zelf maak ik gebruik van Shark007's Windows 7 Codec en de CoreAVC 2.0 codec. Tot nu toe kan ik alles afspelen en ik ervaar geen problemen, freezes of wat dan ook (meer).

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Dank voor de reacties. Na vele hoofdbrekens uiteindelijk na lange tijd de HTPC maar weer eens opnieuw geinstalleerd.

Probleem opgelost :-)

Na driekwart jaar aan tweaks en updates was dat blijkbaar nodig.

Heb nu een configuratie op basis van IanPH's suggestie. Less is more :-)

Dank!

Windows7(x86) / WMC + DVBLink-TVsource 3.2b3

Oscam (doorgaans laatste build) & Acamd 0.6.18

Tevii S464 DVB-S2 & Multytenne 45 & Smargo+ reader (1.4)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen