supermarcie Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 heeft er iemand een mailserver op zijn dreambox draaien? Zou dit graag hebben maar als ik hier en op internet zoek vind ik niet bepaald iets. Dus graag naam van de software en eventueel een handleiding om dit te gebruiken en te installeren. VU+ Ultimo Dreambox 7020, Dreambox 500 1,2m channel Master (draaibaar)
Erik Slagter Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Was een tijdje geleden ook al een vraag naar. Voor zover ik weet zijn er geen ipkg's voor postfix, qmail, sendmail of exim. Waarom zou je dat willen dan? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
supermarcie Geplaatst: 8 juli 2010 Auteur Geplaatst: 8 juli 2010 ik ben bij TELENET voor mijn internet en blijkbaar blokkeren die enkele standaard mail poorten. Met als resultaat dat een toestel dat ik heb geen mails kan sturen!!! want die stuurt blijkbaar de mails op die geblokkeerde poorten, de poort aanpassen zou niet lukken want dat zit blijkbaar ergens ingebakken in een chip. Dus ik wou een mailserver draaien op die poort en daarna een forward van die mail. of iemand een andere oplossing??? VU+ Ultimo Dreambox 7020, Dreambox 500 1,2m channel Master (draaibaar)
Tonskidutch Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 uhm maar dan zijn die poorten toch extern wan-zijdig geblokkeerd? heeft het dan zin te forwarden? ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
supermarcie Geplaatst: 8 juli 2010 Auteur Geplaatst: 8 juli 2010 Eventjes terug opgezocht. Alle poorten onder 1024 worden door telenet geblokkerd Mijn toestel stuurt de mails op poort 25, dit wordt geblokkeerd en mail sturen lukt dus niet. Als ik op mijn netwerk een smtp server draai dan kan ik deze mails ontvangen en forwarden naar een andere poort. Een andere mogelijkheid is verkeer op poort 25 forwarden naar een andere poort, maar geen idee hoe ik dat moet doen. Mijn router kan enkel inkomend verkeer naar een andere poort sturen en dit gaat over uitgaand verkeer VU+ Ultimo Dreambox 7020, Dreambox 500 1,2m channel Master (draaibaar)
vGnp Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Moet het perse via de Dreambox? Ik heb in mijn vorige baan BLAT gebruikt, een gratis (Windows) command-line smtp server(tje). Met BLAT kun je zelf de uitgaande poort kiezen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
supermarcie Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 moet niet via dreambox maar het voordeel is dat die altijd op staat en mijn windows PC staat niet altijd aan. hoe werkt die BLAT? moet ik dat gewoon draaien op men windows PC en kan ik dan mails forwarden naar een andere poort? VU+ Ultimo Dreambox 7020, Dreambox 500 1,2m channel Master (draaibaar)
vGnp Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Als je die link volgt die ik geplaatst heb, dan zie je dat daar alles uitgelegd wordt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
supermarcie Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 ja klopt er staat een hele hoop tekst maar snap er niets van! wat ik wil is een toestel dat een uitgaande poort bv 25 omzet naar 1025 of een mailserver op men dreambox. of eventueel als tijdelijke oplossing zo'n tool die op een windows pc draait ==> misschien blat? maar geen idee wat dat juist kan. Kan deze tool mails ontvangen en deze doorsturen naar een andere smtp server op een andere poort? VU+ Ultimo Dreambox 7020, Dreambox 500 1,2m channel Master (draaibaar)
vGnp Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: supermarcie Kan deze tool mails ontvangen en deze doorsturen naar een andere smtp server op een andere poort? Dat is niet waar het voor bedoeld is. Je kunt het (denk ik) wel zo bouwen dat dat gaat werken, maar BLAT is bedoeld om mail te versturen. Ik gebruikte het om automatisch gegenereerde rapportage vanuit een ERP systeem te versturen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Sjaaky Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Volgens mij wil de provider gewoon dat je hun eigen smtp server gebruikt. Direct van de mailclient, of dmv een smarthost. Uitgaande porten mappen is onzin. Smtp-servers werken altijd op port 25, dus op port 1025 ga je ze niet vinden. Of het instellen van de uitgaande port nuttig is weet ik niet, als ze slim zijn houdt telenet alleen doelport 25 tegen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen