Gast aart44 Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 CDS stuurt de mensen waarvan ze weten dat die een Flips HD hebben een nieuwsbrief, Citaat: Probleem met HD-ontvanger gevonden! Een aantal bezitters van de Philips DSR 8121 HD PVR, heeft net als wij van CanalDigitaal, problemen ondervonden bij de werking van deze satellietontvanger. Gelukkig is dit in veel mindere mate ook voorgekomen bij de DSR 7121 en de DSR 7141. Televisiekijken heeft hierdoor bij een aantal van u grote frustratie opgeleverd. Een frustratie die er niet behoord te zijn en die wij met u delen! De hoofdoorzaak van deze problemen is de automatische software-update geweest van de firma Nagra in mei. Nagra is de ontwikkelaar van de software die door de Philips HD-ontvangers wordt gebruikt. De diverse software-updates die wij doorgeven zijn noodzakelijk om aan de consumenten vraag te voldoen van extra functionaliteiten en fouten te herstellen, zoals bijvoorbeeld het ‘Herhaald Opnemen’ met de PVR. Helaas brengt het toevoegen van functionaliteiten het risico dat er nieuwe fouten kunnen optreden. Dit was dan ook het geval met de update in mei, na deze update is de ontvanger minder stabiel geworden. Hoe zijn we dit nu voor u aan het oplossen: De afgelopen weken is er een groep van specialisten opgezet met Pace, Nagra en CanalDigitaal om dit te verhelpen. Door middel van interne en externe teams van experts wordt de nieuwe software intensief getest. Intensief testen van nieuwe software duurt enkele weken. Nieuwe software-update naar CanalDigitaal-kijkers wordt in augustus verwacht. Deze update krijgt u automatisch. In augustus heeft u dus een satellietontvanger met stabiele software Wanneer u in de tussenliggende tijd nog problemen ondervindt kunt u de onderstaande simpele handelingen verrichten om de software weer te herstellen: Zet uw ontvanger uit met uw afstandsbediening (met de standby-knop), druk vervolgens 4 maal op de GELE knop van de afstandbediening en nogmaals op de standby-knop. Uw ontvanger zal dan uw software binnen enkele minuten herstarten. N.B.: CanalDigitaal adviseert om uw satellietontvanger altijd op standby te zetten als de ontvanger niet in gebruik is. Dit is goed voor het milieu en kan stabiliteitsproblemen verminderen. Met vriendelijke groeten, Klantenservice CanalDigitaal.
grondstof Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Eindelijk na 1.5 jaar wordt er dus toegegeven dat het een prul van een ontvanger is. Weinig voor veel geld en heel veel ergernis bij velen. Jammer dat CD en ook hun clubblad TotaalTV het kreng altijd verdedigd heeft en zelfs aanprezen hebben.
Johan45 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ik heb geen mail met dit bericht ontvangen. Beetje wazig verhaal als dit van CanalDigitaal afkomt. Vult u rustig aan !!!
abrahamsat Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ik denk dat het geen prul van een ontvanger is,het is meer een software die niet voldoet,in het begin was hij beter als na de laatste software van mei,dat geld ook voor de 7121 maar in mindere mate. cds had nooit met phillips moeten samengaan,ook niet met een ander merk,ze hadden de abonees daarin moeten vrij laten in het kiesen van een merk,dat had hun een hoop ellende bespaard.
Jan Ambers Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Nu nog de USB en com poort aktiveren en een opname in HD kwaliteit kunnen moven vaar een USB stick en het is OK... maar wanneer?
Henk Puister Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ik wil ook graag nog een goede timeshift en als ik teletekst kijk en daarna afsluit dat de ontvanger gewoon blijft doorgaan en niet zomaar uitgaat. TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26) Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird
7121user Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Dat zouden ze met mijn 7121 ook wel kunnen doen. Dan kan ik rechtstreeks opnemen op usb harde schijf.
firescoob Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Origineel bericht van: Henk Puister Ik wil ook graag nog een goede timeshift en als ik teletekst kijk en daarna afsluit dat de ontvanger gewoon blijft doorgaan en niet zomaar uitgaat. Doe eens een reset naar factory defaults, heeft mijn probleem met teletekst opgelost. Ik doe dit standaard tegenwoordig als er weer eens een vaag probleem opduikt, helpt in de meeste gevallen. MvG Firescoob Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen