Ga naar inhoud


[8121 HD] Ze schijnen het probleem gevonden te hebben.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

CDS stuurt de mensen waarvan ze weten dat die een Flips HD hebben een nieuwsbrief,

 

Citaat:
Probleem met HD-ontvanger gevonden!

 

 

Een aantal bezitters van de Philips DSR 8121 HD PVR, heeft net als wij van CanalDigitaal, problemen ondervonden bij de werking van deze satellietontvanger. Gelukkig is dit in veel mindere mate ook voorgekomen bij de DSR 7121 en de DSR 7141.

 

Televisiekijken heeft hierdoor bij een aantal van u grote frustratie opgeleverd. Een frustratie die er niet behoord te zijn en die wij met u delen!

 

De hoofdoorzaak van deze problemen is de automatische software-update geweest van de firma Nagra in mei. Nagra is de ontwikkelaar van de software die door de Philips HD-ontvangers wordt gebruikt. De diverse software-updates die wij doorgeven zijn noodzakelijk om aan de consumenten vraag te voldoen van extra functionaliteiten en fouten te herstellen, zoals bijvoorbeeld het ‘Herhaald Opnemen’ met de PVR.

 

Helaas brengt het toevoegen van functionaliteiten het risico dat er nieuwe fouten kunnen optreden. Dit was dan ook het geval met de update in mei, na deze update is de ontvanger minder stabiel geworden.

 

 

Hoe zijn we dit nu voor u aan het oplossen:

 

De afgelopen weken is er een groep van specialisten opgezet met Pace, Nagra en CanalDigitaal om dit te verhelpen.

Door middel van interne en externe teams van experts wordt de nieuwe software intensief getest.

Intensief testen van nieuwe software duurt enkele weken.

Nieuwe software-update naar CanalDigitaal-kijkers wordt in augustus verwacht. Deze update krijgt u automatisch.

 

 

 

In augustus heeft u dus een satellietontvanger met stabiele software

 

Wanneer u in de tussenliggende tijd nog problemen ondervindt kunt u de onderstaande simpele handelingen verrichten om de software weer te herstellen:

 

Zet uw ontvanger uit met uw afstandsbediening (met de standby-knop), druk vervolgens 4 maal op de GELE knop van de afstandbediening en nogmaals op de standby-knop. Uw ontvanger zal dan uw software binnen enkele minuten herstarten.

 

N.B.: CanalDigitaal adviseert om uw satellietontvanger altijd op standby te zetten als de ontvanger niet in gebruik is. Dit is goed voor het milieu en kan stabiliteitsproblemen verminderen.

 

 

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice CanalDigitaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het geen prul van een ontvanger is,het is meer

een software die niet voldoet,in het begin was hij beter als na de laatste software van mei,dat geld ook voor de 7121

maar in mindere mate.

cds had nooit met phillips moeten samengaan,ook niet met een ander merk,ze hadden de abonees daarin moeten vrij laten

in het kiesen van een merk,dat had hun een hoop ellende

bespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Ik wil ook graag nog een goede timeshift en als ik teletekst kijk en daarna afsluit dat de ontvanger gewoon blijft doorgaan en niet zomaar uitgaat.


Doe eens een reset naar factory defaults, heeft mijn probleem met teletekst opgelost.

Ik doe dit standaard tegenwoordig als er weer eens een vaag probleem opduikt, helpt in de meeste gevallen.

MvG

Firescoob

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...